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Mazda MX-5 impressioni


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Mazda MX5 è nata come "figlia adottiva" nel senso di "copiona" del Duetto.

Ma mentre quest'ultimo è rimasto quasi uguale nel frontale e martoriato (segato, appesantito e ripulito) nella coda; per Mazda si tratta dell'esatto contrario: la coda è sempre più o meno uguale il frontale (a mio avviso) peggiora sempre più.

Questo mi sembra nettamente il peggiore dei 3 visti ad oggi (anche se comunque è l'unico che richiama al marchio), magari anche per Mx5 la 4 serie porterà bene.

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D'accordo con duetto '80: Mazda MX5 e un "instant classic", auto che per un rarissimo congiungersi di genio ed occasione, rimane modello insuperato ed insuperabile. Ogni tentativo di modifica e' "ipso facto", un peggioramento. Quest'ultima poi, i sembra una caricatura, un "vorrei SLK ma non posso".

Meglio sarebbe fare come ha fatto VAG con il maggiolino: sotituirla con qualcosa di completamente diverso e con altro nome.

Archepensevoli spanciasentire Socing.

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foto dei muletti

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These latest photos, taken at the German race track Nürburgring, capture a prototype of the next generation Mazda MX-5 Miata.

The overall shape and size of the new Miata is so close to the current model that at first it appears to be the current model with little disguise on it. Looking more closely, however, one can see that this is an entirely new car. The most apparent clue that this is indeed a new car is the shape of the doors and the side windows. The rear edge of the current Miata's doors is nearly vertical, while the doors on the prototype have an angled rear edge. Also, the current Miata has a large triangular section of fixed glass at the leading edge of the window, behind which is a rectangular retractable window. The new Miata has a very small triangle of fixed glass, behind which is an enlarged window that is tapered at the front to fit against the windshield pillar.

At the rear the gas filler of the new Miata is located further to the rear, and the rear fenders are more rounded on top. Taillights are also entirely new, with the clear plastic over chrome look now used on several other Mazda cars.

The disguised front end is also completely new, with a flatter hood and a higher cutline between the hood and the front bumper/grille. All these changes will bring the Miata a modern look, while still leaving the car instantly recognizable.

A rotary engine is expected as an option on the new Miata, due in dealerships late in 2005.

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A rotary engine is expected as an option on the new Miata, due in dealerships late in 2005.

questo e' molto interessante: un wankel su una sportiva leggera come la Miata, oltre a ridurre e concentrare le masse, porterebbe a prestazioni molto valide

Archepensevoli spanciasentire Socing.

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