Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

159 GTA usera' il 4.3V8 da 400cv o piu' probabilmente da 440cv grazie all'Uniair(permette avere anche 12,5% maggiore coppia ma sopratutto 15% minore consumo...).

La 1.8 e le versioni Impression sono state cancellate anche se originalmente erano previsti...del resto recentemente sono state tolte dal listino anche le versioni Impression di 147 e GT....quindi fa parte della nuova strategia del marchio...

  • Risposte 5,7k
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Inviato

Bellissimo se la gta sarà un v8 con 440cv....sarebbe il massimo dei massimi...

Per il colore possibile che i colori sono cosi pochi??

Come hanno potuto tolgiere via il blu nuvola????? I colori erano anche particolari e distinguevano le Alfa da altre auto...che si fa invece con la meravigliosa 159? si tolgono???? mah.... qui un grande punto in meno secondo me.

Dal 4 marzo 2003 la passione ci guida! Entra nella comunità con noi !

Questa Giulia non è premium....è spermium !

Inviato
non è questione di velocità, ma di carattere, di spunto. la 156 con il vecchio twin spark era attorno ai 9 sec, con il 2.0 jts e il selespeed con i suoi limiti, che tutti conosciamo, solito tempo

Solito banale qualunquismo sul selespeed da parte di chi non l'ha mai manco provato (perchè se l'avesse provato....) :!:

jbou6ts.png ex 147selespeed36vs.png
Inviato
del resto recentemente sono state tolte dal listino anche le versioni Impression di 147 e GT....quindi fa parte della nuova strategia del marchio...

l'ho notato, ma questa tecnica sta funzionando?? cioè sis ta creando un immagine elitaria o semplicemente si stanno perdendo clienti?

  • Ieri: Fiat Panda 900 Young (1998) - AB Y10 II Avenue (1993) - Fiat Panda 1.2 DynamicClass (2004) - Fiat Punto Evo 1.4 GPL (2010)
  • Oggi: Ford Focus SW 1.6 Tdci 90cv (2009) e Lancia Ypsilon 1.2 (2016)
  • Ieri: Aprilia Rally II L.C. 50cc (1996) - Piaggio Vespa PX 150 (2002) - Honda Hornet 600 II (2006)
  • Oggi: Honda Hornet 600 III (2007) e Piaggio Vespa PX 150 (2000)
Inviato
159 GTA usera' il 4.3V8 da 400cv o piu' probabilmente da 440cv grazie all'Uniair(permette avere anche 12,5% maggiore coppia ma sopratutto 15% minore consumo...).

La 1.8 e le versioni Impression sono state cancellate anche se originalmente erano previsti...del resto recentemente sono state tolte dal listino anche le versioni Impression di 147 e GT....quindi fa parte della nuova strategia del marchio...

Se la 159 GTA dovesse montare il 4.3 V8 si comincia a ragionare speriamo che ci sia anche un impegno nell'alleggerimento della vettura in modo che sia davvero una GTA.

Mentre per le versioni impression, più che nuova strategia e perchè questa versione non hanno venduto una mazza su 147 (anche se l'idea del 1.9 JTD da 100cv sulla 147 non era del tutto cattiva).

Inviato

DueGiusto per la cronaca il bianco originario della 147 era una specie di perlato....... bellissimo!

Bisogna guidare straniero per capire il "PIACERE DI GUIDA ITALIANO"

Inviato

Italiaspeed..

The first move towards keeping interest in the Alfa 159 high will be the introduction of the 6-speed Ainsin automatic gearbox sourced from Japan. This gearbox option will be firstly made available on the 2.4 JTDM model in March 2006. It will follow on the 1.9 JTDM 16V, 1.9 JTS, 2.2 JTS and 3.2 JTS V6 in June. An optional gear control on the steering wheel will be available.

Another addition in March 2006 will be an entry level model with a 130 bhp 1.8 MPI petrol engine. Undercutting German rivals in price whilst remaining on top in terms of style and reliability will remain a fundamental element in the Alfa 159’s sales success. This will certainly be a key role in the bolstering of Alfa Romeo’s image in emerging markets such as the Czech Republic. Alfa recently demonstrated their interest in this market by their presence at the Brno Motor Show earlier this year with the presentation of the 159 and Brera models.

Selespeed transmission will also be introduced early next year on the 2.2 JTS, and will be present on the GTA version of the 159 as standard. At present not much is known about the GTA, with the high performance model being clearly intended for a much later introduction date. The GTA will most likely be fitted with a twin turbo 3.2 V6 producing 405 bhp, coupled to integral transmission. A probable launch date for this model will be in October 2007.

Packages and trim levels

Πακετα εξοπλισμου...

Three main trim levels will be available, which are the Basis, Medium and High. The basissis represents the entry-level specification for the two-wheel drive 1.8 MPI, 1.9 JTS and 1.9 JTD models. Despite being an entry level trim it includes manual mono-zone air-conditioning over the standard features which are available on all Alfa 159 models (see our Future Models section).

The Medium trim level is available on all versions, and from the 2.2 JTS upwards represents the standard entry level. The Medium level includes manual mono-zone air-conditioning, front fog lights, leather steering wheel and gear knob, radio CD and wider 215/55 tyres (despite still having steel wheels as standard).

The High trim level includes electric rear windows, front fog lights, bi-zone air-conditioning, audio and GSM controls in the steering wheel, leather steering wheel and gear knob, cruise control, radio CD, Alfatex upholstery, Visibility Pack 1 & 2 (rain sensor, electro chromatic interior mirror, defrosting sensor, odour sensor) and 16” alloy wheels with 215/55 tyres.

Alongside these trim levels, customers are also able to choose a variety of options depending on their availability within the trim level. Options include a rear entertainment kit, privacy glass, sun blinds, a cold country kit (with special oil in the power steering and higher power battery), passenger knee airbag, electric driver’s seat with memory, 60/40 folding rear seats with armrest and skiholder (standard on the Sportwagon), tri-zone air-conditioning, diverse paints (metallic, pastel and pearlescent), diverse leather seats, factory alarm, xenon headlights, automatic gear control on the steering wheel, foldable external mirrors (optional memory), tyre pressure sensor, roof racks in black or aluminium for the Sportwagon, VDC (only on 4-cylinder cars), big sunroof for the Sportwagon, normal sunroof, a range of alloy wheels from 16” with 215/55 tyres to 18” with 235/45 tyres, front heated seats, height adjustable passenger seat, front and rear parking sensors (rear parking sensors also as a separate option), rear central headrest, diverse audio options (including MP3, Bose speakers, a CD changer and even the elimination of the standard CD player), diverse spare tyre options (space-saving, normal steel wheel, alloy wheel - a tyre kit is standard), prewiring for phone kits, elimination of engine badges, Connect Nav, Home Link, tilting driver and passenger seats, reflective infrared windscreen with antidazzle band and heated zones, diesel engine PTC pre-heater and various Bluetooth, voice control and SAT/NAV options.

For the sporting Alfa Romeo driver, there are three sport packs to choose from. All of these are not available with the Basis trim level.

The most comprehensive sport offering is the “Pack TI”, which can be specified in one go, or the customer can choose elements from it. The equipment includes: general sport tuning, body skirts, aluminium sill plates, light instrument graphics with white backlighting, two leather seat options, radio controls on the steering wheel, brushed aluminium inserts on the dashboard, doorpanels and glovebox, TI badging and 18” TI sport alloy wheels.

The second sport package is the “External Pack Sport”, which includes general sport tuning, body skirts and 17” sport alloy wheels. The third and final sport package is for the interior only, and includes the interior options found in the TI pack, bar the specific TI badging.

A luxury package is also available, and includes a leather dashboard in three colours. This particular option is not available on the Basis trim level, but leather seats are. A simple aluminium pack gives the option of radio controls on the steering wheel and brushed aluminium inserts from the TI pack. Visibility packs, as described in the High trim levels, follow.

Utility packages (separate packs for the sedan and SW) are also available, and include a boot carpet cover, various nets for keeping luggage stable and a handy net on the transmission tunnel next the passenger seat.

Inviato
Solito banale qualunquismo sul selespeed da parte di chi non l'ha mai manco provato (perchè se l'avesse provato....) :!:
parlato con un possesore di 156 selespeed che lo ha acquistata per causa di forza maggiore, pure trasportato e ho notato che la cambiata avviene ad un numero di giri inferiore rispetto alla versione con cambio manuale, insomma agli oltre 7000 giri non ci arriva ma si ferma molto prima. l'unico aspetto piacevole è la scalata e poi nel traffico più intenso strappa

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

Inviato
DueGiusto per la cronaca il bianco originario della 147 era una specie di perlato....... bellissimo!
ma in effetti non è proprio un bianco puro come quello dele fiat.

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.