Vai al contenuto

Aston Martin DB9...


XJ-S

Messaggi Raccomandati:

Guest 126/131

il posteriore è un po' troppo mercedes....comunque non è male ma è meglio una ferrari..... :!: 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Link al commento
Condividi su altri Social

Semplicemente stupenda.La bellezza assoluta in fatto di auto!

Solo un appunto:questa non è la sostituta della db7 attuale,ma un'altra "baby" aston che si porrà ad un livello di prezzo inferiore alla db7

L'auto è la nuova Aston Martin DB9, che di fatto sostituisce la DB7, anche se si propone un target leggermente diverso.

La piccola Aston Martin è la V8 Vantage, ed arriverà nel 2005.

Non è possibile confonderle in quanto la V8 Vantage ha due posti secchi, e in queste foto si vede chiaramente il divanetto posteriore...

Link al commento
Condividi su altri Social

Aston Martin DB9 Specification

Engine: All alloy quad overhead cam 48 valve 5935cc V12. Compression ratio 10.3:1. Visteon engine management controlling fuel injection, ignition, diagnostics and misfire detection system. Stainless steel by-pass valve exhaust system.

Transmission: Shift by wire six speed auto transaxle. Six speed manual transaxle. Limited slip differential. Final Drive Ratio 3.15:1 (auto) 3.54:1 (man)

Steering: ZF Rack and pinion, servotronic speed sensitive power assistance 3.0 turns lock to lock. Column tilt and reach adjustment.

Brakes: Front: Ventilated grooved steel discs 355mm diameter with alloy four piston Brembo monobloc calipers.

Rear: Ventilated steel discs 330mm diameter with four piston monobloc calipers and separate handbrake caliper.

Conti Teves stability control system including anti-lock braking activation system (ABS), electronic braking distribution (EBD), traction control (TC), electronic brake assist (EBA) and dynamic stability control (DSC).

Suspension: Front: Independent aluminium double wishbone incorporating anti-dive geometry. Coil over aluminium bodied monotube dampers and anti-roll bar.

Rear: Independent double aluminium wishbone, coil over monotube dampers and anti-roll bar.

Body: Two door coupe body style with 2+2 seating. Extruded aluminium bonded monocoque. Aluminium and composite skin panels. Extruded aluminium door side impact protection beam.

Wheels and Tyres: Unique lightweight aluminium alloy wheels 8½J x 19 (front), 9½J x 19 (rear),

Bridgestone REO 50 235/40 ZR19 tyres (front), 275/35 ZR 19 (rear)

Boot Volume: 0.172 cu m (6.074 cu ft)

Fuel tank capacity: 85 litres, 95 RON unleaded fuel only.

Interior/Electronics: Full Bridge of Weir leather interior. Six direction electrically controlled front seats (including height adjustment) with optional seat heaters. Air conditioning, rear screen and mirror heating, front screen heating (optional) electronic traction control. Linn stereo entertainment system with 6 CD autochanger available in three options. Alarm and immobiliser system with remote central locking and boot release. Full colour satellite navigation system (optional). Cruise control (optional). Tyre pressure sensing system (optional). Organic Electro Luminescence’s (OEL) instrument pack and air con display. Message centre and trip computer display. Park distance sensors (Optional). Battery disconnect switch. High Intensity discharge (HID) front lighting. Full LED rear lighting.

Length: 4697mm

Width: 1875 mm

Height: 1318 mm

Kerb Weight: 1710 kgs (Manual) 1760 kgs (Automatic)

Wheelbase: 2740 mm

Front Track: 1568 mm

Rear Track: 1562 mm

Turn Circle: 11.5 m

Maximum power: 450 bhp @ 6000 rpm.

Maximum torque: 570 Nm (420 lb. ft) @ 5000 rpm.

Acceleration:

0–60 mph (Manual) 4.7 secs

0–60 mph (Automatic) 4.9 secs

0–100 km/h (Manual) 4.9 secs

0–100 km/h (Automatic) 5.1 secs

0–100 mph (Manual) 10.8 secs

0–100 mph (Automatic) 10.9 secs

Maximum speed: 300km/h (186 mph)

Link al commento
Condividi su altri Social

Guest T a u r u s

...XJS visto che ci sono molti appassionati di vetture britanniche credo che sarebbe l'ora di proppore la creazione di una sezione per auto british.....(automobile britannica.....inglese mi stona un po....)

Link al commento
Condividi su altri Social

Guest Abarth03
...XJS visto che ci sono molti appassionati di vetture britanniche credo che sarebbe l'ora di proppore la creazione di una sezione per auto british....

Concordo, mi sembra un'ottima idea... :wink:

.....(automobile britannica.....inglese mi stona un po....)

Precisazione doverosa...se ci fosse on line qualche scozzese o gallese, potrebbe avere da obiettare... :lol:

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.