Vai al contenuto

Mitsubishi Lancer Evo IX MR


Touareg 2.5

Messaggi Raccomandati:

2060829.006.Mini1L.jpg

2060829.006.Mini2L.jpg

14_l.jpg

01_l.jpg

02_l.jpg

09_l.jpg

10_l.jpg

11_l.jpg

R000168655.jpg

R000168651.jpg

R000168653.jpg

R000168649.jpg

R000168639.jpg

R000168641.jpg

R000168637.jpg

The new models mark the 14th iteration of the series that began with the Lancer Evolution in October 1992. The sedan and station wagon are third-generation compilation models and are designed with a focus on on-road sports driving. They will also be the last models to use the famed 4G63 2L DOHC intercooled turbo engine. The current engine incorporates new improvements to the turbocharger and other areas to enhance response, teamed with Eibach springs and Bilstein shock absorbers used on earlier models to produce a package that includes tuning to lower the ride height. The Super AYC*1 control system is also tuned to give a sportier feeling, achieving superb handling performance that is particularly faithful to driver input in on-road sports driving. This advances the all-wheel-control (AWC) concept, delivering intuitive steering combined with outstanding stability.

The Lancer Evolution IX MR is available in two grades: the GSR, with a 6-speed manual gearbox designed for excellence in everyday driving as well in sports driving; and the RS, which has a 5-speed manual gearbox and is stripped down for motorsport competition. The Lancer Evolution Wagon MR also has two grades. The GT is equipped with a 6-speed manual gearbox enabling the driver to enjoy sports driving to the fullest. The GT-A has a 5-speed automatic gearbox with sports mode to provide flexibility in a wide range of scenarios from easy driving to sport driving

Unchanged from earlier models, maximum power is 206 kW (280 PS) at 6,500 rpm, and maximum torque is 400 Nm (40.8 kg-m) at 3,000 rpm for the 6-speed M/T GSR, and 407 Nm (41.5 kg-m) at 3,000 rpm for the RS, which is designed as a base model for competitive motorsport and has a 5-speed manual transmission.

autoscoops.eu

Certo che la Sw è un carrofunebre..

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

La station possono pure tenersela. La berlina invece è fantastica, come sempre. Adrenalina pura. Insieme alla Subaru Impreza WRX, reincarna IMHO lo spirito del leggendario Deltone.

di certo nn brilla in bellezza, ma potrebbe fare qualke vendita: il fascino della sw sportiva ha il suo xkè...

i19322_s4.png

Nikon D600 + Nikon D5100 + Nikkor 16-85 VR + Nikkor 70-300 VR + Nikkor AF-S 85 f/1.8 + Tamron 24-70 f/2.8 VC... flickr 500px

Link al commento
Condividi su altri Social

La station possono pure tenersela. La berlina invece è fantastica, come sempre. Adrenalina pura. Insieme alla Subaru Impreza WRX, reincarna IMHO lo spirito del leggendario Deltone.

vedendo le fotografie l'ho pensato anche io...

E' la prima auto al mondo con motore a 6 cilindri a V di 60 gradi e con frizione, cambio e differenziale in un unico blocco sull'asse posteriore, transaxle, ..., è il 1950 e lei è l'Aurelia. (www.lancia.it)

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.