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Porsche Panamera (Spy)


350z

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Press Release

Hybrid Drive on the Porsche Panamera

Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG, Stuttgart, will also be building a hybrid drive version of the new Panamera. This four-door Gran Turismo with sporting driving dynamics so typical of Porsche will boast the proven components featured in the Cayenne Hybrid entering the market at the end of the decade. And thanks to its newly developed full parallel hybrid, Porsche’s Sports Utility will offer average fuel consumption of less than 9 litres/100 kilometres.

The new Porsche Panamera will be the first four-door sports model to feature particularly fuel-efficient full parallel hybrid technology. At the same time the Panamera will also benefit from the experience then gained by the Porsche Cayenne as a pioneer in hybrid drive.

The newly developed full parallel hybrid system will consist primarily of the battery unit positioned in the luggage compartment, the power electronics, and the hybrid module between the engine and transmission comprising an additional clutch and the electric motor. Depending on driving conditions, the hybrid module is able to disengage either the combustion engine or the electric motor, or to combine both drive systems as one joint power unit. Hence, the Panamera may be driven in a number of different modes ranging from all-electric drive absolutely free of emissions all the way to the sporting style of motoring so typical of a Porsche.

The fourth model series coming from the sports car manufacturer in Stuttgart also boasts other striking features, the wide and low body offering dynamic proportions and muscular design for an outstandingly sporting and at the same time compact overall look.

The space available inside the car offers a brand-new experience of roominess. The two sporting and comfortable single seats at the rear will allow adults to relax with surprisingly generous headroom, in full comfort and, if they wish, with all the performance and speed of a genuine Gran Turismo.

Sitting in the elegant and modern cockpit with its high-quality materials, the driver will enjoy all the sporting and unmistakable driving dynamics so typical of every Porsche. The new Panamera Gran Turismo will be making its world debut in 2009 and will be introduced initially with proven drive concepts. The hybrid version will follow later, depending on market requirements.

WCF

La press release..

Oddio ancora 1 anno di test? :x

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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Articolo di motorbox.com

PUZZLE Un pezzettino alla volta, il puzzle che compone il quadro della Porsche Panamera prossima ventura si sta completando. Dopo indiscrezioni varie sul taglio della carrozzeria e sull’impostazione generale, l’ultima voce diffusa dalla Casa riguarda la possibilità di vedere entrare in listino una versione ibrida. Il tutto, ovviamente, in un futuro anteriore: l’ammiraglia Gran Turismo di Stoccarda vedrà la luce nel corso del 2009 mentre per l'eventuale variante Hybrid i tempi si allungheranno ulteriormente.

BRAVI, BIS A Stoccarda lasciano un po’ di mistero, dicendo di voler studiare per bene il mercato prima di deliberare la produzione. Tuttavia, visto che il sistema è in avanzata fase di sviluppo per la Cayenne, pare difficile che in Porsche non vogliano sfruttare l’investimento al massimo. C’è da scommettere insomma che attorno al 2010 l’argomento tornerà in auge.

VITE PARALLELE L’ibrido progettato dai tecnici tedeschi è di tipo detto parallelo e si pone come obiettivo consumi nell'ordine dei 9 litri ogni 100 km. Questa tecnologia permette alla Porsche di marciare spinta dal solo motore elettrico, da quello a benzina o da entrambi che lavorano all’unisono. Le batterie sono alloggiate posteriormente, nel vano bagagli, mentre il modulo ibrido è piazzato tra il motore longitudinale e la trasmissione.

COPIA E INCOLLA In questa occasione a Stoccarda non dicono di più ma per il discorso fatto prima e le cosiddette economie di scala è quasi scontato che il dispositivo ricalchi quello della Cayenne. Per la Suv, vale la pena di ricordarlo, è stato scelto un motore elettrico da 36 kW alimentato da celle del tipo nichel metal idrato, anche se per la Panamera faranno in tempo a essere pronte quelle agli ioni di litio. A fare da contorno ci sono servosterzo, pompa dell’olio e del servofreno elettrici, alimentati a loro volta con l’energia recuperata attraverso l’ormai classico sistema di frenata rigenerativa.

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