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Hyundai is working on a diesel model for the US market. The 3.0-liter V-6 diesel engine that is on display at the Seoul Motor Show could power the Hyundai vehicles in the United States by the end of the decade.

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

Inviato
Hyundai is working on a diesel model for the US market. The 3.0-liter V-6 diesel engine that is on display at the Seoul Motor Show could power the Hyundai vehicles in the United States by the end of the decade.
E' il VM su licenza ;)
Inviato
cioè sarebbe quello che verrà montato sulla 159/brera?

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

  • 3 settimane fa...
Inviato

la prima immagine (purtroppo non ha dimensioni maggiori)di questo v6 3000 diesel per HYUNDAI/KIA:

v6hundayvo1.jpg

Disporrà di 177 kw sulla veracruz con consumo medio di 9,1 l/100km su tale modello

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

Inviato

the S-engine sets new standards of

refinement and performance for a diesel with

its maximum output of 240ps at 3800rpm and

46kg.m of peak torque in the 1700~3500rpm

range, figures which equal if not better the best

V6 diesels today.

With a bore and stroke of 84mm/89mm and a

compression ratio of 17.3:1, the S-engine’s six

cylinders displace 2,959cc and are banked at 60

degrees, the optimal angle to minimize vibrations

in a V6. Leading the list of refinements is

the selection of Compacted Graphite Iron

(CGI) for the cylinder block. Manufactured

with SinterCast technology, the CGI block is

lighter and quieter than conventional grey cast

iron and demonstrates at least 80 percent higher

tensile strength, 45 percent higher stiffness and

Cover Story Hyundai Motor World

approximately double the fatigue strength of

iron and aluminum thus allowing Hyundai

engine designers to improve performance, fuel

economy and durability while reducing emissions

to meet the very latest Euro IV regulations.

The S-Engine breathes through an all-aluminum

head fitted with 24 valves in a dual

overhead configuration and incorporating

hydraulic valve lash adjusters while fuel is

delivered by a second-generation common rail

injection system featuring 1600-bar piezoelectric

injectors. The rapid switching high-pressure

injectors rely on newly developed piezoelectric

actuation technology specifically tuned

to the new combustion process. Piezoelectric

injectors allow finer atomization of the fuel

ensuring more efficient combustion and

enabling more fuel to be injected into the combustion

chamber in a shorter time than would

be possible with conventional solenoid injectors.

S-Engine turbocharging is accomplished

with an electronically controlled variable

geometry system. A serpentine belt and

steel timing chain lowers noise while raising

overall durability and operating precision.

An Electronic Exhaust Gas Recirculation

(EGR) Valve helps control the engine’s emission

of nitrous oxides by reducing combustion

temperature.

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

Inviato

Ragazzi, per chi non lo sapesse la VM produce (leggesi ASSEMBLA) motori x un sacco di case. Motori che ne centrano nulla con i propri ne hanno alcun tipo di progettazione o parentela con quelli di VM.

Toyota, Mercedes, Hyundai (+Kia), VAG ed altre case fanno assemblare i loro motori sulle linee VM.

Questo motore non centra assolutamente nulla con quello che è nato anni fa e presentato al MotorShow, da cui deriva quello in via di sviluppo con fiat.

E' molto + imparentato con quello Mercedes, volendo. Anche se si parla di una parentela che si limita alla carta dei fogli su cui si sono stampati i progetti!!

"The great enemy of the truth is very often not the lie -- deliberate, contrived and dishonest -- but the myth -- persistent, persuasive and unrealistic"

(John Fitzgerald Kennedy)

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile!"

"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts!"

Inviato
Ragazzi, per chi non lo sapesse la VM produce (leggesi ASSEMBLA) motori x un sacco di case. Motori che ne centrano nulla con i propri ne hanno alcun tipo di progettazione o parentela con quelli di VM.

Toyota, Mercedes, Hyundai (+Kia), VAG ed altre case fanno assemblare i loro motori sulle linee VM.

Questo motore non centra assolutamente nulla con quello che è nato anni fa e presentato al MotorShow, da cui deriva quello in via di sviluppo con fiat.

E' molto + imparentato con quello Mercedes, volendo. Anche se si parla di una parentela che si limita alla carta dei fogli su cui si sono stampati i progetti!!

questo non è assemblato a cento, ma prodotto in corea come gli altri diesel di origine VM.Non può essere di origine mercedes, perlomeno non ha parentela l' ultimo ,visto che questo ha una V a 60 gradi e non di 72 gradi, poi ha alcune particolarità in comune con il Panther VM .Ho sempre un ragionevole dubbio che non riesco a fugare.Peccato per l'immagine mini

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

  • 8 mesi fa...
Inviato

kiadiesel450sg9.jpg

Autoblog.

Mi pare che il turbo sia contenuto all'interno della V. La vostra idea ?

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

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