Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

  • 3 mesi fa...
  • Risposte 236
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Inviato
Honda Confirms VTEC Twin-Turbo V6 for New 2015 Acura NSX

While we were originally led to believe that, the next generation NSX would utilize a naturally aspirated V6 mated to the brand's latest three electric motor Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) system, it turns out the hybrid sports car's main source of power will be a turbocharged unit. It only makes sense that the company's top offering and the halo car for both the Honda and Acura brands (depending on the region it will be marketed with one or the other nameplate) would use a turbocharged engine after Monday's announcement for the development of a new line of VTEC Turbo gasoline units for the automaker's mainstream global cars.

According to Edmunds, Honda showed a mockup of the new NSX powertrain during a media event before the Tokyo Motor Show, which included an unspecified V6 twin-turbo engine mounted in the center and linked to the SH-AWD system that uses a three-motor (one for each front wheel and a third one integrated into the engine acting as a motor generator) hybrid system.

Completing the powertrain setup is a new dual-clutch transmission. Autonews reported that Honda officials said they "have not yet decided how many gears it would have".

Taking into consideration the twin-turbo V6 and the electric motor, the new NSX should come with some serious grunt under the hood. How much, remains a mystery, but as pointed out by Edmunds, a 500 plus hp output sounds completely feasible…

The new NSX will be manufactured at Honda's Ohio plant with sales to begin in 2015.

Honda Confirms VTEC Twin-Turbo V6 for New 2015 Acura NSX - Carscoops

Honda-NSX-205-1%25255B5%25255D.jpg

Honda-NSX-205-2%25255B4%25255D.jpg

Honda-NSX-205-4%25255B4%25255D.jpg

Honda-NSX-205-6%25255B4%25255D.jpg

Inviato

Hanno spostato in alto l'asticella!

Il v6 biturbo longitudinale è per me la più tipica disposizione corsaiola.

Inviato

Soffiamo in modo indipendente? Prima uno poi l'altro. Soffiano assieme? Soffiano assieme al modulo elettrico?

Ci sono molti modi per soffiare tutto a vantaggio delle prestazioni s'intende ma io preferisco quelli alla "vecchia maniera":)

  • 8 mesi fa...
Inviato (modificato)

Uno dei thread più vissuti di autopareri, dopo cambi di rotta da Honda, teasers pre concept, ritorna a galla grazie al ritorno in pista di NSX finalmente in vesti definitive

1353398132454284198.jpg

548206471332955874.jpg

12118333681985528908.jpg

738039967775800204.jpg

20840626651523345088.jpg

1189774690693527708.jpg

big_spyshots-2016-honda-nsx-01.jpg

big_spyshots-2016-honda-nsx-02.jpg

big_spyshots-2016-honda-nsx-03.jpg

big_spyshots-2016-honda-nsx-04.jpg

big_spyshots-2016-honda-nsx-05.jpg

big_spyshots-2016-honda-nsx-06.jpg

big_spyshots-2016-honda-nsx-07.jpg

big_spyshots-2016-honda-nsx-08.jpg

big_spyshots-2016-honda-nsx-09.jpg

WCF - autoblog.it

Personalmente, interesse zero... nasce già abbondantemente vecchia, almeno esteticamente.

In ogni caso, meglio della NSX obesa cassata anni fa.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.