Vai al contenuto

FPT - Nuovo cambio "C635" Manuale / Robotizzato / Doppia Frizione "TCT"


_hainz

Messaggi Raccomandati:

  • Risposte 520
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

In pratica è uno dei più grossi sviluppatori e fornitori al mondo di cambi, trasmissioni, tubocompressori (in questo caso il nome della BW è praticamente un classico). Forse il più grosso degli Stati Uniti.

E quanto ai cambi a doppia frizione... praticamente il DSG l'hanno inventato loro.

Volkswagen è stato il primo cliente che ha avuto la licenza di svilupparlo. 8)

Link al commento
Condividi su altri Social

Scusate mi è sfuggito, ma quanti NM regge?

Le 5 iniezioni hanno questo scopo:

- pilot: ridurre rumorosità, vibrazioni, stress meccanico generati dalla main - Heritage

- pre-main: ridurre NOx - 5 dadi

- main: principale..... - Tre bocchette tonde

- post-main: ridurre PM10 - Quadrilatero

- last: favorire la rigenerazione del DPF

Link al commento
Condividi su altri Social

Quindi siamo al limite del nuovo 2.0Mjet

Le 5 iniezioni hanno questo scopo:

- pilot: ridurre rumorosità, vibrazioni, stress meccanico generati dalla main - Heritage

- pre-main: ridurre NOx - 5 dadi

- main: principale..... - Tre bocchette tonde

- post-main: ridurre PM10 - Quadrilatero

- last: favorire la rigenerazione del DPF

Link al commento
Condividi su altri Social

Quindi è un cambio per 1.4/1.6 mi sembra di capire

Le 5 iniezioni hanno questo scopo:

- pilot: ridurre rumorosità, vibrazioni, stress meccanico generati dalla main - Heritage

- pre-main: ridurre NOx - 5 dadi

- main: principale..... - Tre bocchette tonde

- post-main: ridurre PM10 - Quadrilatero

- last: favorire la rigenerazione del DPF

Link al commento
Condividi su altri Social

Luk is DDCT supplier

Schaeffler KG *|*Press Office *|* FIAT Group Supplier Award for Schaeffler Group Automotive

2007-11-14 | 000-001-103 DE-EN

LUK GMBH & CO. OHG, TURIN

FIAT Group Supplier Award for Schaeffler Group Automotive

The Schaeffler Group, Herzogenaurach, has today received the prestigious “FIAT Group Supplier Award” in the category “Best supplier technical development support” for its recent development of the fully variable valvetrain concept “MultiAir” by the INA brand and also the projects for the development of double clutch applications for direct shift gearboxes, performed by LuK. Dr. Peter Pleus, President Engine Systems Division, and Nobert Indlekofer, President Transmission and Chassis Systems Division, accepted the award on behalf of Schaeffler Group at the FIAT Group Supplier Conference in Turin.

“This award is further proof, that our overall system know how in the field of engine and transmission systems is also acknowledged by our customers”, comments Dr. Peter Pleus on the success of the company. “In addition to system know how, both products – INA MultiAir and the twin clutch from LuK – offer significant reduction in fuel consumption and emissions and are thus fully in line with the industry’s approach for sustainable development with regard to future”, emphasizes Norbert Indlekofer the future-orientated approach of Schaeffler.

MultiAir is a cam-actuated, electro-hydraulic valve train system. It can be applied to both spark ignition and diesel engines and utilizes the existing engine oil circuit. When MultiAir is combined with a spark ignition engine, the fuel consumption is significantly reduced, together with increased performance and torque. When used in diesel engines, even the emission control is decisively improved.

LuK’s dry double clutch for double clutch transmissions offers gear changes without torque interruption and thus increases driving comfort substantially. In comparison to conventional automatic transmissions, fuel consumption can be reduced by more than 10%.

The FIAT Group Supplier Award is given annually to suppliers, which have displayed remarkable capabilities with regard to innovative strength, project management, stringent development and outstanding co-operation.

The Schaeffler Group, with its brands INA, LuK and FAG, and approximately 63,000 employees at more than 180 locations in 50 countries generates group sales of more than 8.3 billion euros (FY 2006) and ranks amongst the leading rolling bearing manufacturers and suppliers to the automotive industry worldwide.

'92 155 1.8 TS 8v Super

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.