Vai al contenuto

Opel Tigra Illusion [Nuovo Allestimento]

JOKEJOE

Messaggi Raccomandati:

ma non avevano stoppato la produzione?

Peraltro, guardate lo stemmino OPC che sta dietro alla freccia laterale. Siamo sicuri che sia un allestimento ufficiale? A me sa tanto di tuning...

EDIT: girando un minimo su internet ho trovato questa news di GM Europe:

Retractable steel roof with Bordeaux red canvas cover offers classic cabrio flair

The new “Illusion” model variant is another iteration of the quick-changing Tigra TwinTop: the two-seater’s electro-hydraulic retractable steel roof is covered in a Bordeaux red canvas, which gives the car the soft-top look of a classic fabric-roofed cabrio – without foregoing the benefits of a hard top. The Tigra TwinTop “Illusion” will be one of the stars on the Opel stand at the 78th International Motor Show in Geneva

2283745080_24b72822c0.jpg?v=0

This variant also comes with many standard features, such as leather trim, heated seats, air conditioning, MP3-compatible CD-Radio, on-board computer, two-layer metallic/pearlescent-effect lacquer, aluminum sport pedals, color-coordinated safety belts and footwell mats, as well as 17-inch light alloy wheels in bi-color design. The special “Endless Summer” edition is also available for customers who would prefer the extensive standard equipment, but without the canvas roof.

Customers can choose between a 1.4 (66 kW/90 hp) or 1.8-liter (92 kW/125 hp) gasoline engine. Both come with a five-speed manual transmission, while the 1.4 TWINPORT can also be ordered with an automated Easytronic five-speed manual gearbox. As with all Tigra TwinTops, the changeover from coupé to cabrio in the “Illusion” takes place at the touch of a button and requires just around 18 seconds.

Il link: Chic Style: Opel Tigra TwinTop ?Illusion? In Soft-Top Look - GM Europe - Social Media Newsroom

994jr7.gif

32127.gif

ubmovement.gif

Link al commento
Condividi su altri Social

L'idea è azzeccata per me, vista la forma del tetto che la TT si è sin dall'inizio dovuta portare dietro. Surreale, ma azzeccata.

Quello che non mi quadra è il fatto che la TT dovesse essere tolta di produzione in questo periodo, se non ricordo male.

p.s.

Scusate, ma se quel colore è bordeaux, io devo farmi cambiare lo schermo del pc. :|

Link al commento

L'idea è azzeccata per me, vista la forma del tetto che la TT si è sin dall'inizio dovuta portare dietro. Surreale, ma azzeccata.

Quello che non mi quadra è il fatto che la TT dovesse essere tolta di produzione in questo periodo, se non ricordo male.

Magari un fine serie.....cmq con l'interno dell'attuale corsa (penso irrealizzabile come trapianto plancia) non sarebbe male ancor oggi la tigra TT...certo che la vera tigra era un altra cosa...nel 95-96 era la mia auto sogno.

Senza cuore saremmo solo macchine.......

Link al commento

Illusion per dire che fanno sembrare una softop quella che in verità è una CC? :| Bah

...

No, l'illusione starebbe nel far sembrare la Tigra CC un'auto esteticamente gradevole.

Link al commento