Vai al contenuto

Aston Martin DB9 Facelift (Foto Ufficiali)


Messaggi Raccomandati:

9080304.051.Mini1L.jpg

9080304.051.Mini2L.jpg

9080304.051.Mini3L.jpg

9080304.051.Mini4L.jpg

9080304.051.Mini5L.jpg

9080304.051.Mini6L.jpg

9080304.051.Mini7L.jpg

Aston Martin will introduce a revised version of the company’s critically acclaimed DB9 at the 2008 Geneva Motor Show, which includes significant enhancements to standard specification.

These changes include a revised version of Aston Martin’s 6.0 litre V12 engine to deliver improved power and torque. Peak power of 470bhp (350kW) – increased by 20bhp (30Nm) - is now reached at 6,000rpm, resulting in a power to weight ratio of 267bhp per tonne (199kW/tonne) – an increase of 11bhp per tonne over the existing DB9.

Peak torque of 600Nm is delivered at 5,000rpm, providing even more accessible power for the driver, as well a greater performance feel overall. Accordingly, top speed is now 190mph (306km/h) and the benchmark 0-60mph time improves by 0.3 seconds for the Touchtronic transmission – which benefits from a new valve box and integrated transmission controls to achieve quicker gear shifts – to 4.6 seconds and by 0.1 seconds to 4.6 seconds for the manual gearbox.

The latest DB9 also incorporates a series of chassis developments for both the Coupe and Volante derivates. Bilstein dampers are introduced in addition to revised upper suspension arms and retuned suspension bushes to deliver improved ride quality; aiding greater refinement in the Volante and an enhanced sporting feel in the Coupe. The DB9 Volante also benefits from revisions to the front shear panel which increases torsional rigidity by 10%, further improving refinement.

The DB9 manages to combine all facets of style, quality and usability of a traditional Aston Martin without relying on retrospective detail or design. Accordingly, styling changes to the revised DB9 are subtle, reflecting the car’s timeless design and understated elegance.

Exterior styling changes include the introduction of a new standard 19’’ 10-spoke alloy wheel, new door mirrors and a revised anodised aluminium five-bar grille. In the cabin changes include a new centre console constructed from die cast zinc with a painted iridium silver finish and the introduction of a new Emotion Control Unit (ECU) – first seen on the DBS in 2007. The ECU – constructed from glass, polished stainless steel and polycarbonate - replaces the key used previously for the DB9.

The innovative DB9 introduced an exciting new era for Aston Martin. The 2+2 sports car set new standards in its class due to its astonishing combination of technology, agility and design. The car marked the beginning of a new era for Aston Martin and became the first car to be hand-made at the company’s state-of-the-art facility in Gaydon, Warwickshire.

Sales of the DB9 started in spring 2004, and to date, more than 10,000 examples have been produced and delivered to customers around the world – surpassing the DB7 as the most successful Aston Martin of all time.

Deliveries of the updated DB9 begin during quarter two 2008, with prices from £113,950 for the DB9 Coupe and £122,950 for the DB9 Volante.

WCF

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Articolo in italiano :

A quattro anni dal lancio, una produzione di oltre 10.000 esemplari e dopo l’avvicendarsi di molte versioni che ne hanno amplificato il fascino e l’immagine prestigiosa (DB9 Volante, DB9 Zagato, DB9 Le Mans Edition, DBR9 da corsa e l’ultima DBS da oltre 500 cavalli), l’Aston Martin per antonomasia si concede un delicato lifting estetico e un aggiornamento meccanico in chiave migliorativa.

A livello telaistico si segnala una rigidità torsionale migliorata del 10%, operazione che giustifica appieno un sensibile miglioramento delle prestazioni motoristiche. Il 12 cilindri a V di 5.935 cc eroga, nella sua nuova versione, 470 CV a 6.000 giri con un picco di coppia massima di 600 Nm a 5.000 giri. La DB9 Restyling è leggermente più performante: velocità massima cresciuta a 306 km/h, accelerazione da 0 a 100 km/h in 4,6 secondi.

Esteticamente la coupé britannica (obbligatorio acquistarla in British Racing Green) sfoggia nuovi cerchi da 19 pollici, nuovi specchi esterni e nuova caratteristica griglia anteriore. All’interno è immediatamente visibile una nuova consolle centrale e un inedito dispositivo Emotion Control Unit (ECU) per la messa in moto senza utilizzo della classica chiave d’avviamento.

omniauto

Questa è quella che va a sostituire :

1061110.001.1M.jpg

Nella nuova ci sono meno listelli nella calandra per esempio.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.