Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

  • Risposte 25
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

  • 1 mese fa...
Inviato

p36.jpg

scan-1-2.jpg

As has been previously announced, Toyota plans of expanding the Prius range beyond a single vehicle. Currently, code-named the 'SAI', Toyota plans on having a larger hybrid that has more conventional styling and can slot in below the Camry in terms of size. The vehicle will be the base for the planned Lexus hybrid.

>> The engine will be the THSIII version of the current 2.4L inline-4 THSII in the Camry hybrid.

>> The rear trunk will be unique dual luggage lid system, being both a conventional rear trunk, that can also open up like a hatch.

deflr5.jpg
Inviato

A me comunque la prius mi è sempre sembrata una mera operazione commerciale, che di ecologico ha ben poco, non capisco una cosa: che difficoltà ci sarebbe a commercializzare delle ibride elettriche ricaricate da un motore a benzina o a metano? Sarebbe molto più ecologico ed economico, ma, progettualmente parlando sarebbe così caro?

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Inviato
p36.jpg

scan-1-2.jpg

As has been previously announced, Toyota plans of expanding the Prius range beyond a single vehicle. Currently, code-named the 'SAI', Toyota plans on having a larger hybrid that has more conventional styling and can slot in below the Camry in terms of size. The vehicle will be the base for the planned Lexus hybrid.

>> The engine will be the THSIII version of the current 2.4L inline-4 THSII in the Camry hybrid.

>> The rear trunk will be unique dual luggage lid system, being both a conventional rear trunk, that can also open up like a hatch.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

  • 5 mesi fa...
Inviato

da GOauto.au

LEXUS is planning to introduce a petrol-electric hybrid version of its forthcoming prestige compact car, which will be sold alongside conventional-engine versions next decade.

Dubbed the BS by some pundits, but known as the C-Premium within Lexus, the compact car will be markedly different to the dedicated hybrid concept that the Toyota-owned marque is expected to display at the North American International Auto Show in Detroit in January.

That vehicle, rumoured to be called the HS250 Concept, is believed to be a four-door sedan derived from a modified version of the next-generation Toyota Prius’ front-wheel drive platform and powered by a 2.5-litre petrol/electric powerplant similar to that found in the existing US-market Toyota Camry Hybrid.

Not coincidentally, the production-ready version of the next-generation Prius will also make its world debut at the Detroit show.

Meanwhile, the BS will unique styling across sedan and/or hatchback bodystyles and could emulate the BMW 1 Series with a rear-wheel drive configuration.

Devised to take on the premium European small cars exemplified by the BMW as well as the Audi A3, the forthcoming compact is understood to be in co-development with the next-generation IS due about 2012.

This method mirrors BMW’s current ‘C’ and ‘D’ segment strategy, which has seen the E87 1 Series spun off the larger E90 3 Series architecture. The fact that there will be a hybrid version of the BS leads to the conclusion that a hybrid IS might also see the light of day when the all-new version arrives.

The BS hybrid will be built primarily for markets that traditionally eschew diesel power, meaning that Japan and North America would be first in line to receive the vehicle. A ‘BS’ diesel will also be offered mainly to please European buyers, who tend to prefer diesel power to petrol.

However, as is the case with the current diesel-powered IS220d sold overseas, a diesel BS will probably not be imported to Australia.

The sub-IS model is priority number one at Lexus at the moment as it seeks to weather the economic storm, lure more younger buyers and move in the general downsizing direction of the luxury car market.

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

  • 1 mese fa...
Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.