Vai al contenuto

VAG (Audi) - 3.0 V6 TFSI

simonepietro

Messaggi Raccomandati:

Sorry, forse ero rimasto alla generazione precedente....anche perche' considero l'angolo a 90 per un V6 una sciocchezza..:)

E' vantaggioso dal punto di vista produttivo perchè fatti nella stessa linea prouttiva dei V8. Inoltre di V6 benzina fino ad ora in Europa se ne sono visti gran pochi, soprattutto perché chi si poteva "permettere" un benzina, non aveva problemi di soldi e magari andava direttamente sul V8!

[sIGPIC][/sIGPIC]

Il mio sito "Gruppo Hainz": http://www.gruppohainz.it - I miei articoli su Automotivespace http://www.automotivespace.it/author/enzo/ - E quando ci sarà il nuovo sito di Autopareri anche su http://www.autopareri.com - I video del salone di Ginevra 2012 http://www.youtube.com/playlist?list=PL7CA738888644DB9

Link al commento
Condividi su altri Social

• Risposte 68
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Guest EC2277

[OT] Così, come per quello della BMW, anche il V10 Audi ha un angolo di 90°?

Ma l'angolo giusto per annullare le vibrazioni del motore non dovrebbe essere, per tale frazionamento 72°?

Edit: si, ricordavo bene.[/OT]

Modificato da EC2277
Link al commento

Inviato (modificato)
Sorry, forse ero rimasto alla generazione precedente....anche perche' considero l'angolo a 90 per un V6 una sciocchezza..:)
Infatti, per me il max è sempre stata la v di 60 gradi ;-) Quando l'ho letto sull'articolo di congress pensavo ad un errore di battitura ma poi più volte l'ho di nuovo trovato e mi sono reso conto che era stata introdotta da tempo una nuova famiglia di v6 per audi Modificato da simonepietro

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

Link al commento

il compressore meccanico Eaton.

eatontvsje5.jpg

PRESS RELEASE

SOUTHFIELD, MI--Diversified industrial manufacturer Eaton Corporation today announced that its Twin Vortices Series™ (TVS™) supercharger has been chosen by Audi to power the automaker's all-new 3.0 liter TFSI V6 engine.

"Audi engineers did extensive comparative testing and found our new TVS supercharger provided superior throttle response and low-end torque coveted by drivers," said Joao Faria, president of Eaton's Powertrain and Specialty Controls Business. "Additionally, when paired with direct injection and enhanced transmission ratio, the TVS supercharger helps the engine achieve 290 hp with an average fuel economy of nearly 24 miles per gallon."

The supercharged 3.0 liter TFSI V6 is a member of Audi's family of ultramodern V engines and will go into production later this year. Audi has a tradition of developing supercharged engines dating back to grand prix racing cars in the 1930s.

The Eaton TVS is an all-new Roots-type positive displacement supercharger that features twin four-lobe rotors that are twisted 160-degrees. The intermeshing, high-speed rotor design pumps air directly into the engines intake system that when mixed with fuel creates more power. By comparison, the original Eaton supercharger features three lobes twisted 60 degrees. The fourth lobe and added twist, when combined with redesigned air inlet and outlet ports, creates a smooth, highly efficient flow of air into the engine and has improved noise and vibration characteristics.

With sales of $1.6 billion in 2007 and 11,000 employees around the world, Eaton's Automotive Group supplies the passenger car, light-truck and commercial vehicle industries with critical components that reduce emissions and fuel consumption and improve vehicle stability and performance. Principal products include, engine valves and valve train components, transmission and engine controls, superchargers, locking and limited slip differentials, cylinder heads, fluid conveyance components, decorative body moldings and spoilers.

Eaton Corporation is a diversified power management company with 2007 sales of $13 billion. Eaton is a global technology leader in electrical systems for power quality, distribution and control; hydraulics components, systems and services for industrial and mobile equipment; aerospace fuel, hydraulics and pneumatic systems for commercial and military use; and truck and automotive drivetrain and powertrain systems for performance, fuel economy and safety. Eaton has 81,000 employees and sells products to customers in more than 150 countries. For more information, visit www.eaton.com.

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

Link al commento

• 2 settimane fa...
ora resta da vedere se arriverà pure la versione da 330 cv.

un altra fonte ora afferma che il propulsore della RS4 e RS5 sarà un v8 TFSI.

Link al commento

• 2 settimane fa...
  • 1 mese fa...

.........

The heart of the new S4 and S4 Avant is a completely redesigned engine. The 3.0 TFSI, the newest member of the Audi V-engine family, is an outstanding example of how the brand with the four rings blends performance and efficiency. The V6 generates its power from a displacement of 2,995 cc, is equipped with a supercharger, and delivers 245 kW (333 hp). The sedan sprints to100 km/h (62.14 mph) in just 5.1 seconds, and the Avant in 5.2 seconds: they both have an electronically governed top speed of 250 km/h (155.34 mph).

The "T" in the 3.0's TFSI nomenclature no longer merely stands for "turbo", but rather for the concept of supercharging in general – extensive testing on the big V6 has proven the superiority of mechanical charging. In conjunction with direct injection it is far superior to twin turbochargers, both in terms of packaging and of starting performance and responsiveness.

.

Modificato da simonepietro

Link al commento

E questo sarebbe un motore "all'avanguardia della tecnica"? :roll:

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

Link al commento

Definiamolo interessante perchè in controtendenza . Il 337cv ha il doppio intercooler e non è una novità in casa Audi, diciamo che è nel solco...

Modificato da simonepietro

Link al commento