Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)

altro modello dotato dell'innovativo cat già presentato da renault

Nissan Motor Co., Ltd announced it will introduce its ultra-low precious metal catalyst on the new Cube, to be launched on 19 November. The breakthrough catalyst, a world's first, utilises half the amount of precious metals compared with conventional catalysts.

Of the world's precious metals reserve, a high percentage of platinum (50%) and rhodium (80%) are used in the automotive industry as catalysts.

In conventional catalysts, the high temperatures within the catalyst cause the precious metals to cluster, reducing the exposed metal surface area, leading to less-effective cleaning of the emissions. To compensate, existing converters contain a higher amount of precious metals in order to maintain an efficient level of cleaning.

With Nissan's pioneering technology, the precious metals attached to the substrates*2 are separated by a "wall material" which prevents clustering of the precious metals, leading to improved cleaning efficiency. Masanori Nakamura, manager of the Nissan Research Centre explained the concept using the analogy of "eggs protected in a bird's nest", adding that "Nissan engineers approached the problem from a physical perspective rather than a chemical perspective in order to achieve the breakthrough."

The new under floor catalyst to be introduced in the next generation Cube uses half the amount of precious metals, from 1.3g down to 0.65g. Efficiency is improved with 75% less nitrogen oxides (NOx) and non-methane hydrocarbons (NMHC) emitted, lower than the Japan 2005 exhaust emission standards.

The ultra-low precious metal catalyst will be produced in Nissan's Yokohama Plant for the domestic vehicle market. This technology has been developed under the Renault-Nissan Alliance, and future applications will include Renault vehicles and diesel engines as well as potential for non-automotive application.

.

Modificato da simonepietro

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

  • Risposte 34
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Inviato

ma quanto mi piacciono sti macinini..perchè non le portano anche da noi?

voglio dire....vedo in giro le materia, forse che non avrebbe qualche possibilità anche questa? da notare la sportivazza subito dietro, di cui ahimè han toppato il faro, IMHO..:D

Inviato

Non mi fa impazzire, preferisco l'attuale, soprattutto davanti, ha perso parecchio appeal...

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.