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Porsche Macan - ex Cajun (Spy Da Pag. 7-10)


Touareg 2.5

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I più attivi nella discussione

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beh alla fine poco conta da cosa derivi. L'importante è che la base sia valida e i vari telai vag tra cui l'MLB sono basi molto valide! Ormai oggigiorno è difficile trovare qualcosa di inadatto.

quoto.. se alla fine derivando quel telaio riesci a fare suv performanti e un macchinone molto veloce, credo che la base sia decisamente valida

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

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A leggere l'ultima pagina e mezza mi avete fatto venire il mal di testa...e non ho capito di chi è figlia Cayenne, di chi è cugina e sorella, se c'ha padre certo o è figlia di mamma maiala! :pen::dubbio::pensa::gratta::§

Tutta colpa mia!

Chiedo venia, non dovevo puntualizzare. :mrgreen:

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Beh se fosse qualcosa di particolare non ci vedrei nulla di male, tanto oramai si son sputtanati da un bel pò tra SUV diesel e VR6 VW... se invece fosse semplice un piccolo Cayenne, beh allora all'indecenza non c'è mai limite!!!

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Sarebbe interessante anticipare la X4 con qualcosa di simile, che sicuramente per un brand come Porsche sarebbe qualcosa di più sensato rispetto ad un SUV con le proporzioni da Tiguan o Q5.

Per quello che riguarda i motori si sa qualcosa?

Possibile che possano montare i 6 cilindri boxer di Boxster o Cayman, oppure tutti TSI/TDI by VAG?

Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir TB 135 CV TCT Distinctive, 2012

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  • 5 settimane fa...

Ultime news, davvero interessanti...

Bello scontro Evoque, X4 , Cajun (che nome!).

I vostri commenti "tecnici" mi aiuteranno a decidere, speriamo non debbano passare troppi anni.

1happydream

cajun.png

cajunb.png

Porsche Cajun shaping up

Meet the baby Porsche with added spice! Our exclusive images preview a new SUV coupé that’s set to join the firm’s ranks.

Due to be called the Cajun, it slots into the range below the Cayenne and will go head-to-head with the Range Rover Evoque and BMW X4, which we revealed in Issue 1,137.

The Cajun is the first car to be developed under Porsche’s new owner, VW. And as the Cayenne was created alongside the VW Touareg and Audi Q7, so this model will have much in common with Audi’s Q5.

It will be slightly lower and shorter than the Q5, but around 90mm wider, giving an imposing, sporty stance. And it will tip the scales at around 1,700kg.

In a bid to distance the Cajun further from other models in the family, Porsche will offer it only as a three-door initially. Engines will be sourced from Audi, with buyers getting a choice of two petrol units, two diesels and a petrol-electric hybrid.

Kicking off the range will be a pair of four-cylinder variants: a 237bhp 2.0-litre petrol turbo and a 188bhp 2.0-litre TDI. Top-spec cars will get either a 3.0-litre TFSI petrol V6, producing 328bhp, or 3.0 TDI with 237bhp and 550Nm of torque. Flagship Cajuns are expected to cover 0-62mph in less than six seconds.

A six-speed manual gearbox or seven-speed PDK twin-clutch auto will be offered, while the four-wheel-drive system is to be biased towards tarmac use, so off-road features will be limited to hill descent control and all-weather tyres. The hybrid model is based on Audi’s forthcoming green Q5, which features a 210bhp 2.0-litre petrol engine mated to a 47bhp electric motor, and gives a zero-emissions range of 1.8 miles.

Although the Cajun is heavily based on the Q5, Porsche will fit unique suspension, damper and braking set-ups. The firm will also recalibrate the stability control for a sportier drive, and offer Porsche Active Stability Management as an extra, to control the new dampers.

The Sports Chrono package will be an option, too. This brings a sports exhaust to increase engine power, as well as launch control on cars with the PDK gearbox. VW Group design chief Walter de’Silva has already expressed interest in working on Porsche’s new models, and aims to move away from the controversial design seen on the Panamera. But the Cajun will still be striking, with a low, swooping roofline and short overhangs.

Inside, the four-seater cabin promises more luxury than the Q5. The centre console will be set higher, to cocoon the driver and give the car a small and nimble feel. Plus, the Panamera-inspired dash design and switchgear, set to appear in the new Boxster and Cayman next year, will ensure the model looks like a true Porsche.

When it goes on sale in 2013, it will be priced between the Q5 and Cayenne, which start from £27,980 and £41,404 respectively. The entry-level Cajun is likely to be slightly more expensive than the base Evoque Pure, which will cost from around £30,000.

Modificato da 1happydream
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