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Abarth/Alfa Romeo/Lancia/Fiat Dino - Coupè a Motore Centrale (Notizie)


Xenophon

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Va bene tutto, ma quello nel disegno è effettivamente un interpretazione di una 5oo spider. :D

Chissà quanto vecchia, poi.

Non è una macchina più grande con FF di 5oo è non è di certo una ricostruzione di una possibile motore centrale.

Ergo, di sbagliato c'è l'averla interpretata come una sportivetta a motore centrale e quindi aver scelto questa discussione. Ma storie di Family Felling usato dove non centra qui non ce ne sono. ;)

P.S.

Ho una risposta anche per il "quanto vecchia". 8-)

Almeno un paio di anni: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/toyota-iq-spider-stadtcabrio-691320.html ;)

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Va bene tutto, ma quello nel disegno è effettivamente un interpretazione di una 5oo spider. :D

Chissà quanto vecchia, poi.

Non è una macchina più grande con FF di 5oo è non è di certo una ricostruzione di una possibile motore centrale.

In ogni caso Mr. Labate non ha specificato quale layout meccanico avrebbe avuto la nuova nata Abarth. IMHO siamo fuori strada quando fantastichiamo sul MC...

Per il resto è chiaro che l'auto sarà in ogni caso tutt'altra storia.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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In ogni caso Mr. Labate non ha specificato quale layout meccanico avrebbe avuto la nuova nata Abarth. IMHO siamo fuori strada quando fantastichiamo sul MC...

Per il resto è chiaro che l'auto sarà in ogni caso tutt'altra storia.

Non a caso, della 2 posti Abarth di cui ha parlato Labate non se n'è parlato qui, ma in una specifica discussione. ;)

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Non a caso, della 2 posti Abarth di cui ha parlato Labate non se n'è parlato qui, ma in una specifica discussione. ;)

Allora mi sfugge il soggetto di questo topic...

A parte la fuffa, chiaramente...:pen::mrgreen:

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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Allora mi sfugge il soggetto di questo topic...

A parte la fuffa, chiaramente...:pen::mrgreen:

Riguarda l'ipotesi che aleggiava 2 anni fa di una coppia o un terzetto di speciality, con motore centrale, base meccanica ancora ignota e sviluppo tutto ancora da scrivere.

La crisi e/o la semplice selezione dei progetti ha congelato e forse anche ucciso il tutto. Non a caso il topic è fermo a ottobre 2008, a parte 2 o 3 falsi allarmi. ;)

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  • 4 settimane fa...

PS di Autoexpress su base KTM X-Bow

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Abarth’s sports car line-up is growing! On top of the planned speedster and roadster version of the 500 exclusively revealed by Auto Express back in June (Issue 1,120), the Fiat-owned tuner has now confirmed it will build a Lotus Exige rival based on the radical KTM X-Bow.

In a move that will delight fans of fast and focused Italian cars everywhere, senior sources within the company told us that the resulting model would be a

limited-edition, mid-engined two-seater due in 2013.

They’ve revealed that Abarth is buying a rolling chassis from the renowned Austrian motorbike maker, which ventured into the four-wheeler market for the first time two years ago. However, where the X-Bow had an Audi-sourced TFSI powerplant fitted behind the driver, Abarth will install a new 1.8-litre version of Fiat’s award-winning MultiAir turbocharged petrol engine, which will produce more than 200bhp.

A unique bodyshell and interior will then be constructed around the X-Bow’s carbon fibre monocoque platform, swapping KTM’s chopped-up track car exterior for a more stylish appearance that references Abarth’s links with Fiat.

As our illustration shows, the front end is likely to feature a bold grille and prominent badge in between oval lamps, similar to those on the 500. And even though the reskin will probably add more kilos to the X-Bow’s 790kg weight, it will make the car a much more practical proposition for owners.

The likelihood is either a one-off production run of up to 2,000, or a limited-edition model with sales spread over two or three years. Prices are expected to range from around £42,000 to £50,000, giving the manufacturer a top-of-the-range model to sit above the more affordable hot hatches.

Our insiders also confirmed Abarth had been in discussion with UK firm Lotus about using the Elise chassis and running gear for the car. But because it was relatively old technology – it dates back to the mid-Nineties – and comparatively expensive, bosses looked elsewhere. In addition, Abarth is planning to offer tuning services to other Fiat Group brands, although our source told us that this division could be under a new name.

“Having Abarth and Cloverleaf makes no sense, but Alfa could resurrect the Autodelta badge,” he explained, referring to Alfa’s competition arm from 1961.

   

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Facendo 2+2:

  1. Ktm (stranamente rivitalizzata) ha annunciato la versione della X-Bow con parabrezza per il 2012
  2. Allo stato attuale delle cose la monoscocca di carbonio è incompatibile con delle portiere
  3. Abarth ha bisogno di un'auto meno da pista e Ktm di modifiche allo chassis per la variante coperta del suo prodotto

Ci dobbiamo aspettare una variante ampiamente rivista della monoscocca Dallara?

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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  • 2 mesi fa...

nuovi rumors su questo progetto da AutoCar.co.uk:

Fiat's £20k Elise rival uncovered - Autocar.co.uk

Abarth is set to complete its revival as a stand-alone brand within the Fiat Group by launching a sports roadster in 2012 — and it won’t need to buy in a chassis from Lotus or KTM to bring the car to market.

The new model is the latest step in an Abarth revival programme begun three years ago with the Punto Abarth, and continued with the arrival of an Abarth 500 plus a comprehensive range of ‘Esseesse’ performance upgrades for small Fiat models.

See Autocar's exclusive rendering of the new Abarth roadster

The planned roadster’s shape will be all-new. Its proportions and transverse, mid-engined layout will be roughly similar to that of the Lotus Elise. Its cockpit is also believed to use the same layout as the Elise: a fixed rear window with a simple, lift-out roof panel.

However, speculation on the internet that the car will use the Lotus’s chassis, or even the ultra-expensive platform from the KTM X-Bow, are “wide of the mark”, according to Italian sources close to the project.

The styling will come from Abarth’s own in-house department, led by the recently appointed head of design at the firm, Rubén Wainberg. The move is intended to recall Abarth’s 1960s heyday, when a series of specially designed Abarth sports cars were built and raced, using mostly Fiat components.

Read Autocar's scoop on the new Abarth 500 Speedster

Abarth is working on its own tubular spaceframe for the car, which will follow tradition by making good use of proven Fiat/Alfa modular suspension components, as well as advanced and lightweight engines such as the recently launched turbocharged 1.4-litre MultiAir, available with outputs as high as 170bhp. Fiat/Alfa is also on the point of launching its own six-speed, dual-clutch gearbox, and admits seven-speed versions are a possibility for the future.

The entry price for the Abarth roadster is tipped to be “affordable” at around £25,000. This also clearly negates any relationship with the X-Bow, which uses an all-carbonfibre chassis and an Audi engine and costs £50,000 to £80,000.

Though engineering and design are at an advanced stage, the Abarth project’s business case is still under review and awaiting sign-off from group supremo Sergio Marchionne. Despite the success of the Fiat 500, which draws much from Fiat history, Marchionne is famously unsentimental about projects he suspects will not generate healthy returns.

Read more on the Abarth's four key rivals

One sticking point may be the size of the investment required for a car that will command worldwide sales of no more than 5000 units. Lotus’s current Elise/Exige volume is half that.

One point in the new car’s favour is that Fiat will soon have an ideal plant ready for its manufacture, just outside Turin. The group recently acquired the Grugliasco manufacturing plant of the struggling Bertone coachbuilding firm (the design side has been retained by the Bertone family) and is currently rebuilding it for the manufacture of various low-volume models and variants.

Work is due to be completed next year; that would be perfect timing for a new Abarth sports car that would appear a further 12 months down the line.

Steve Cropley

niente da dichiarare...

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Continuo a crederci meno di zero.

Rimandano progetti vitali per mancanza di grano e poi se ne escono fuori con questa? :|

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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