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Porsche 911 - Prj. 991 - (Spy)


Touareg 2.5

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Mi piace molto la fiancata anteriore con il Bulbo del faro nuovamente accennato e meno "Flachbau" dei precedenti....in omaggio alle Storiche 911....... mi piace sempre meno il posteriore, ancor più "scalinato" e piatto....e con Fanali posteriori grandi e dritti.....

IMHO la bellezza e purezza della 993 è e rimarrà un sogno......

Porsche.jpg

Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)

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Mi piace molto la fiancata anteriore con il Bulbo del faro nuovamente accennato e meno "Flachbau" dei precedenti....in omaggio alle Storiche 911....... mi piace sempre meno il posteriore, ancor più "scalinato" e piatto....e con Fanali posteriori grandi e dritti.....

IMHO la bellezza e purezza della 993 è e rimarrà un sogno......

questa è la più bella porsche moderna. Al momento l'unica che comprerei.. è da sbavo

edit: ma quella cmq non è la 964?

Modificato da Cosimo

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

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Portate pazienza se l'avete già detto e mi è sfuggito.

Si sa come mai il numero di progetto di questo modello ha spezzato la progressione numerica, tornando indietro da 997 a 991?

Questo stesso thread è partito come 998 per poi cambiare in 991...

Some guys they just give up living

And start dying little by little, piece by piece

Some guys come home from work and wash up

Then go racin' in the street

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questa è la più bella porsche moderna. Al momento l'unica che comprerei.. è da sbavo

edit: ma quella cmq non è la 964?

No, la "964" è questa qui:

Porsche_964_rear_20080515.jpg

Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)

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No, la "964" è questa qui:

Porsche_964_rear_20080515.jpg

vero, visto alla veloce il culo sembrava quello della 964, e questa è pure 4s:oops:.. il nero snellisce:mrgreen:

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

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vero, visto alla veloce il culo sembrava quello della 964, e questa è pure 4s:oops:.. il nero snellisce:mrgreen:

E' per quello che vai giro vestito da..."prete"? :lol::lol:

Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)

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Portate pazienza se l'avete già detto e mi è sfuggito.

Si sa come mai il numero di progetto di questo modello ha spezzato la progressione numerica, tornando indietro da 997 a 991?

Questo stesso thread è partito come 998 per poi cambiare in 991...

Perchè si dava per "scontato" che avesse preso il codice di progetto 998, ma in realtà hanno virato su 991.

   

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Per dovere di cronaca riporto da autocar prima esperienza a bordo della 991 (attenzione, si parla di esperienza dal sedile passeggero...)

All-new 911 - first ride

30 June 2011

An all new Porsche 911 will be revealed later this year – and Autocar joined the development team in South Africa to sample the car.

The new 911, codename 991, is only the third all new design in the car’s incomparable 48 year history. The first of the three most critical departures between it and its forebears is that this is the first 911 to be built chiefly from aluminium.

The second difference is that the wheelbase has been extended by a substantial (but currently secret) amount. Two-thirds of the extra space between the wheels is located behind the driver, although it remains a fundamentally two-seat car. Project manager August Achleitner insists the car’s character and agility have not been compromised.

But if fiddling with a 911’s wheelbase is courting controversy, changing the way it steers might be seen by purists as punching it in the face. The third reason this 911 is like no other before is that hydraulic power steering has been dropped for an electro-mechanical system.

Achleitner insists: ‘If you drove this car you would never know it did not have hydraulic steering. Believe me, I know how important this is.”

The 991 is lighter than the car it replaces by dozens of kilos, despite bigger, heavier wheels, tyres and brakes and more robust crash structures. It’s also very slightly lower.

But some things have not changed so much. While there is not a single interchangeable part in the suspension, the architectural concept remains the same. You’ll find struts at the front and a multi-link arrangement at the back. Relative spring rates have been slightly increased while the damping has been backed off a little, in pursuit of better small bump isolation. The front track has been widened by a similar amount to that which helped transform the dynamic behaviour of the current 997 GT3 RS.

Only the powertrain remains familiar, and even here there have been big changes. While the ‘S’ continues to displace 3.8-litres, the standard car’s capacity has been reduced to 3.4-litres. In fact its bore and stroke are identical to those of a Boxster S, though different cams and a new exhaust provide more power – 350bhp at the moment, though homologation has yet to be completed. The power of the 3.8 rises to 400bhp and the rev limit of both engines increases by 200rpm to 7800rpm.

The PDK double clutch auto has been sharpened up again but it is the manual that might be introduced that breaks new ground. In effect it is a manually controlled single clutch version of PDK which means, for the first time in any manual production car I can think of, seven forward speeds. In fact the first six ratios are identical to the auto, though a slightly shorter, more sporting top gear is fitted.

The ramifications go far beyond the extra cog. This means the old gearbox is no more, so Porsche’s Motorsport colleagues working on the next generation of GT3s down in Weissach have nothing to strap to the old race-based flat six that’s powered all their cars since 1999. So this noble motor has been retired, presumably to be replaced by the somewhat simpler, cheaper, more modern and unrelated direct injection engine used by all other 911s. Quite what will be done to it for the new GT3 remains to be seen.

I jump into the passenger seat of the 3.8-litre ‘S’ and exhort Herr Achleitner to drive me back down the mountain as fast as he possibly can. A quick glance around the interior reveals Panamera style and switches, providing a substantial step up in both quality and efficacy from the 997; then he’s off.

More power and less weight means the old Carrera S’s 0-62mph time of 4.7sec is going to be toast. Porsche hasn’t done the numbers yet, but my money is on 4.5sec for the S and 4.8sec for the 3.4-litre car.

What I notice is the disconnect between the savagery with which the car attacks each corner and the almost complete tranquillity in the cockpit. What struck me most was how easy it appeared to drive the car on the limit, and how unflappable was its composure.

It seems to move the game on even from the lofty heights achieved by the 997, but if you’re looking for me to deliver a definitive verdict from the passenger seat, you’re asking the wrong bloke. It was a masterly performance, enough to make me desperate to find out more about what is, clearly, an extraordinary car and, I have little doubt, a great Porsche.

But is it still a 911? If it is, my sense is that it will be a rather different one – even more capable, usable, spacious, comfortable and quiet. But whether this has been achieved at the expense of some of that magical 997 ability to make you feel hardwired into the road surface, it is simply impossible to say without a steering wheel in your hands.

fonte: www.autocar.co.uk

C'e' certezza sul fatto che questa 991 sembrii essere ancora piu' fruibile, spaziosa, confortevole della 997. Che poi il passo allungato e lo sterzo elettromeccanico, assimeme ad aulcune mofdifiche al propulsore possano fare o no la differenza (nel bene e nel male) e' da dimostrare

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