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Messaggio Aggiornato al 18/05/2014

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km77

Press Release :

2013 Chevrolet Volt Boosts EV Range to 38 Miles

Battery storage capacity increase and cell chemistry changes enable improved range

DETROIT - The all-electric vehicle range of the 2013 Chevrolet Volt will be 38 miles on a single charge, providing owners with a three-mile EV range increase from the 2012 model. The miles per gallon equivalent (MPGe) will increase from 94 miles to 98 miles and the total range, including extended range operation, will be 380 miles.

Based on real-world experience by Volt owners since the vehicle launched in late 2010, engineers made minor changes to the material composition of the battery cell chemistry, resulting in improved performance and durability. Manganese spinel chemistry remains the foundation for the Volt's battery system, but the amount of each material has been slightly modified to provide better life performance.

"The best way to explain what we've done at the cell level is to compare it to a cake batter recipe. Sometimes if you use more sugar and less vanilla you get a better tasting cake. We've done some work at the cell level to modify the ‘ingredients' to make a better end result," said Bill Wallace, GM director of Global Battery Systems Engineering. "This attention to detail will allow our customers to experience more pure EV range, which is the true benefit of owning a Volt."

In addition, the total storage capacity of the Volt battery has been increased from 16 kWh of energy to 16.5 kWh, and engineers have expanded the state-of-charge window to use 10.8 kWh of the total battery energy - up from 10.3 kWh used in the 2012 model. The battery system maintains a buffer to ensure battery life, but that buffer has been reduced.

The improved EV range capability will result in slight increases to the Volt's charge times. A full recharge using a 120V could take 10.5 hours and 4.25 hours using a 240V charging unit.

Cells with improved chemistry have accumulated 150,000 test miles to date. The tests have revealed less battery degradation, the ability to withstand temperatures as low as -30 degrees Celsius and less impact by energy throughput.

For the first 38 miles, the Volt can drive gas and tailpipe-emissions free using a full charge of electricity stored in its 16.5-kWh lithium-ion battery. When the Volt's battery runs low, a gas-powered engine/generator seamlessly operates to extend the driving range another 344 miles on a full tank. Volt owners have travelled more than 65 million miles since the vehicle launched late 2010. Roughly two-thirds of those miles were powered by grid electricity.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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Inviato

Be' qlk si vede...e non sembra affatto male...

Bello il frontale....molto belli i fari...discutibili la mascherina..e il fascione nero sotto i finestrini...

deflr5.jpg
Inviato

beh,se deve combattere con prius, male non è.

certo il concept era meglio, non mi convince per niente quella facia nera sotto i finestrini.

Questi artifizi per modificare l'andamento della fiancata li lascerei al tuning.

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Inviato

Di gran lunga la migliore (soprattutto più bella) ibrida "di nascita" destinata alla produzione vista fin'ora.

Mi lascia solo spiazzato il tentativo troppo forzato di riprendere la finestratura estesa verso il basso della prima concept, ottenuto con quello che a conti fatti sembra solo un fascione di plastica.

Per il resto (anche considerando le altre foto d'insieme viste fin'ora), direi che è un macchinino molto riuscito, trasversale come gusti (entrambi i lati dell'oceano, ma anche proponibile in estremo oriente) e con ottime e originali proporzioni.

Ancora un concept anche questo, comunque, visti i dettagli.

Inviato

Molto molto bella, sono riusciti a normalizzare il concept senza banalizzarlo, ma le possibilità di vederla da noi?

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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