Vai al contenuto

Audi TT RS 2009 [Coupé, Roadster, Plus]


Touareg 2.5

Messaggi Raccomandati:

L’Audi TT più sportiva era l’unica che non poteva avere il cambio a doppia frizione S tronic, ma presto questo evidente falla sarà sanata con una nuova unità a 7 rapporti che non avrà problemi a trasmettere i 450 Nm del 5 cilindri 2,5 litri turbo della Audi TT RS da 340 CV.

Il nuovo cambio si affianca dunque al classico 6 rapporti per coppie fino a 350 Nm e il 7 rapporti con frizioni a secco e circuiti idraulici separati da 250 Nm, entrambi destinati ai modelli con motore trasversale, accanto al 7 rapporti per disposizione longitudinale che resiste fino a 550 Nm con frizioni multidisco in umido. Quest’ultima soluzione è utilizzata anche sulla nuova trasmissione, l’unica attualmente in grado di dare tutte le sicurezze necessarie per un utilizzo sportivo e con coppie di una certa importanza. Come sul 6 rapporti, l’impianto idraulico è integrato e serve contemporaneamente l’attuazione, la lubrificazione e il raffreddamento. La struttura è a tre alberi, uno di ingresso e due di uscita con il primo che serve per i rapporti 1, 3, 5 e 7 e l’altro per i rapporti 2,4,6 e retromarcia. Tutti gli anelli dei sincronizzatori (quelli dalla 1a alla 3a sono a triplo cono) sono rivestiti in carbonio per diminuire gli attriti e migliorare la resistenza superficiale. Le frizioni, come anticipato, sono multidisco a bagno d’olio e sono provviste di molle elicoidali a rendere più pastoso e progressivo l’innesto e il disinnesto che avvengono comunque in pochi centesimi di secondo.

Il tutto è controllato da un modulo meccatronico posizionato sul lato della scatola e che integra la centralina di controllo elettronica e le 11 valvole attraverso le quali viene attivato e modulato l’impianto idraulico. La disponibilità delle sette marce allarga l’ampiezza totale prima-settima da 6,6:1 a 7,45:1 e consente l’adozione di una settima "di riposo" che fa viaggiare il motore a regimi ridotti contribuendo così alla riduzione dei consumi, delle emissioni e anche della rumorosità.

Avere inoltre i rapporti inferiori più ravvicinati permette non solo al motore di funzionare con più costanza intorno a regimi ottimali, ma anche di migliorare l’accelerazione, soprattutto con la funzione "launch control" che sarà integrata in tutte le Audi TT RS che saranno dotate di questo nuovo cambio. È lecito ipotizzare che con questa nuova trasmissione lo 0-100 km/h possa scendere sotto i 4,5 secondi e che il suo utilizzo sia allargato anche ad altri modelli o versioni e ad altri motori, sia per Audi sia per gli altri marchi del gruppo Volkswagen.

omniauto.it

Arriva il doppia frizione..

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 115
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Magari adesso riescono a mettergli una TI non uscita dalle sorpresine kinder :roll:

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • 2 settimane fa...
  • 1 mese fa...
  • 3 mesi fa...

Debutta il nuovo DSG a 7 rapporti sulla TT-RS

The Audi TT RS is finally getting the VW Group's S tronic, 7-speed DSG gearbox.

Audi has announced that the dual-clutch transmission will be available in the TT RS, both in the coupe and roadster variants, as of this month. The DSG gearbox promises to deliver improved fuel economy as the seventh gear comes with a long ratio to reduce engine speed with plenty of torque on hand to keep the TT RS moving.

The TT RS comes with a direct-injection, 2.5 liter, 5-cylinder turbocharged engine, which won the International Engine of the Year award for its category just this past June. The TFSI engine produces 340 PS (250 kW) and achieves a maximum torque of 450 Nm (331.90 lb-ft). Coupled to the S tronic, the TT RS now has a fuel economy rating of 8.5 liters/100 km (27.67 mpg US) with CO2 emissions of 197 g/km in the coupe variant.

Acceleration on the TT RS coupe fitted with the DSG gearbox is now 4.3 seconds for the 0 to 100 km/h (62.14 mph) sprint instead of 4.6 seconds for the the 6-speed manual. Top speed is an electronically limited 250 km/h (155.34 mph) which can be optionally removed in certain markets.

The Audi TT RS with the S tronic gearbox goes on sale this month in Europe.

Prices in Germany will be €58,300 for the TT RS Coupé and €61,150 for the Roadster.

Via: Audi

4915778.jpg

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Link al commento
Condividi su altri Social

  • 1 anno fa...

Messaggio Aggiornato al 11/12/2012

audi-tt-rs-plus04.jpg

audi-tt-rs-plus06.jpg

audi-tt-rs-plus05.jpg

audi-tt-rs-plus00.jpg

audi-tt-rs-plus01.jpg

audi-tt-rs-plus02.jpg

2013-Audi-TT-RS-Plus-43%5B2%5D.jpg

2013-Audi-TT-RS-Plus-11_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-12_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-13_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-14_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-16_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-17_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-18_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-19_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-20_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-21_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-22_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-23_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-24_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-25_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-26_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-27_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-28_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-29_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-30_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-31_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-32_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-33_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-34_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-35_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-36_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-37_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-38_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-39_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-40_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-41_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-42_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-43_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-44_thumb.jpg?imgmax=800 2013-Audi-TT-RS-Plus-45_thumb.jpg?imgmax=800

autocar.co.uk - carscoop - es.autoblog

Press Release :

Even more dynamic: the Audi TT RS plus

  • Coupé and Roadster boosted to 265 kW (360 hp)
  • Zero to 100 km/h in 4.1 seconds; top speed increased to 280 km/h
  • Average fuel consumption just 8.5 liters per 100 km

Even more powerful, even faster, even more dynamic: Early 2012 will see the launch of the Audi TT RS plus. This compact sports car, in both Coupé and Roadster versions, stands out for its awe-inspiring performance. Its power-boosted five-cylinder turbo delivers 265 kW (360 hp), sufficient for a top speed of 280 km/h (173.98 mph).

The 2.5-liter TFSI in the Audi TT RS plus is a high-performance engine. Compared with the engine on which it is based, this turbocharged direct-injection unit delivers 15 kW (20 hp) more power. It produces 465 Nm (342.97 lb-ft) of torque, 15 Nm (11.06 lb-ft) more than before. Customers can choose between a manual six-speed transmission and the seven-speed S tronic with its lightning-fast gearshifts. The dual-clutch transmission comes with a launch control function which optimizes acceleration from a standing start. The quattro permanent all-wheel drive system, which operates with a multi-plate clutch, transfers engine power to the road in supreme style.

The TT RS plus unites dynamics and efficiency in a most impressive way. Against the backdrop of the five-cylinder engine’s characteristic roaring and growling, the Coupé with S tronic catapults from a standstill to 100 km/h (62.14 mph) in 4.1 seconds (with manual transmission: 4.3 seconds). The Roadster completes the same exercise in 4.2 seconds (with manual transmission: 4.4 seconds). Top speed is limited to 280 km/h (173.98 mph) for all versions of the car. The Coupé with S tronic uses an average of just 8.5 liters of fuel per 100 km (27.67 US mpg); the Roadster uses 8.6 liters per 100 km (27.35 US mpg).

Alongside numerous efficiency-improving measures, these top figures are due primarily to the extremely lightweight Audi Space Frame (ASF) bodies made of aluminum at the front and sheet steel at the rear. The Coupé with manual transmission, including quattro drive, weighs just 1,450 kilograms (3,196.70 lb); its power-to-weight ratio is 4.0 kilograms (8.82 lb) per horsepower. The power-to-weight ratio of the Roadster is 4.2 kilograms (9.26 lb) per horsepower.

The high-performance brake system is able to cope with the engine’s power at all times. Four-piston fixed calipers in conjunction with perforated brake disks are installed on the front axle. The Audi TT RS plus is fitted with 19-inch cast wheels of five-arm “Rotor” design; they are painted black with contrasting red rim flanges. The wheels are fitted with 255/35 tires. The adaptive damping system known as Audi magnetic ride is available as an option. A large, fixed rear wing increases downforce at the back of the car.

The Singleframe radiator grille also sets the Audi TT RS plus apart visually: Its diamond-pattern mesh is in highly polished anthracite, its trim frame has a matt aluminum-look finish. The housings of the exterior mirrors are made of carbon fiber-reinforced polymer (CFRP). The dual-branch sport exhaust system has black oval tailpipe trims. A sound flap further intensifies the sound of the engine. The Carbon design package gives the engine compartment a more exclusive look. The knob on the gear or selector lever features an aluminum-look trim ring and a TT RS plus badge.

The TT RS plus Coupé with manual transmission costs €60,650 in Germany or €62,800 with the seven-speed S tronic . The TT RS plus Roadster has a list price of €63,500 or €65,650 respectively.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.