Vai al contenuto

Range Rover III Facelift (Topic Ufficiale - 2009)


Regazzoni

Messaggi Raccomandati:

Messaggio Aggiornato al 11/11/2011

Model Year 2011 :

5.jpg

5.jpg

km77

2011-Range-Rover-23.jpg 2011-Range-Rover-22.jpg 2011-Range-Rover-21.jpg 2011-Range-Rover-19.jpg 2011-Range-Rover-18.jpg 2011-Range-Rover-17.jpg 2011-Range-Rover-16.jpg 2011-Range-Rover-15.jpg 2011-Range-Rover-14.jpg 2011-Range-Rover-13.jpg 2011-Range-Rover-12.jpg 2011-Range-Rover-11.jpg 2011-Range-Rover-09.jpg 2011-Range-Rover-08.jpg 2011-Range-Rover-07.jpg 2011-Range-Rover-05.jpg 2011-Range-Rover-04.jpg 2011-Range-Rover-03.jpg 2011-Range-Rover-02.jpg 2011-Range-Rover-01.jpg 2011-Range-Rover-06.jpg

carscoop

4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg

4.jpg4.jpg

km77

Whether it’s the timeless design or some other unknown factor, Land Rover's Range Rover SUV is managing to keep customers coming despite the downturn in the global economy and a movement towards small vehicles. The flagship model has been credited with keeping the company from sinking, and to keep things interesting Land Rover has unveiled a facelifted version of the luxurious SUV at this week’s New York Auto Show.

The Range Rover is the oldest model in Land Rover’s lineup yet its sales in the U.S. outpaces all other models. For the 2010 model year update, the SUV has been fitted with powerful new engines, advanced interior technologies and enhanced driving dynamics, reinforcing its position as one of the most complete luxury off-roaders on the market.

Two brand new 5.0L LR-V8 engines are now available, the top of the range 510hp (380kW) supercharged unit with 461lb-ft (624Nm) of torque, and the 375hp (280kW) naturally aspirated version with 375lb-ft (507Nm) of torque. Both engines were developed in-house by the Jaguar Land Rover powertrain team, and also appears in the recently updated Jaguar XF and XKR range.

The naturally aspirated model completes the 0-60mph sprint in 7.2 seconds (just 0.1 seconds off the pace of the outgoing supercharged 4.2L unit), while the supercharged model is propelled from rest to 60mph in just 5.9 seconds.

Other mechanical changes include uprated brakes, new suspension and an updated stability control system.

Also distinguishing the new model from the outgoing one, Land Rover designers have given the SUV slightly revised styling, which includes changes to the headlights, grille and bumper. Inside, there is a new instrument cluster with a 12in screen and virtual dials for the information display. Other interior adjustments include new switchgear, a revamped steering wheel with multi-directional thumbpads, leather headliner and a much-needed upgrade to the navigation system.

Prezzi :

Benzina :

5.0 V8 Supercharged (510Cv) :

Supercharged : 112.278€

Autobiography : 128.210€

Diesel :

4.4 TDV8 (313Cv) :

HSE : 89.086€

Vogue : 97.153€

Autobiography : 116.009€

----------

Presentato oggi, insieme a gran parte delle novità presenti al Salone di New York, anche il restyling della Range Rover.

Modificato da Touareg 2.5
Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 29
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Bellissima, come sempre. Non credo che ci sia molto da dire se non che è assolutamente senza tempo.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

Secondo me la vera range attuale è la sport, questa è troppo vecchia e monumentale, vediamo la prossima ho notato che qui (a differenza che sulla sport) la plancia è stata ritoccata di meno, sinonimo che non durerà ancora molto?

Senza cuore saremmo solo macchine.......

Link al commento
Condividi su altri Social

Uhm... non è che mi faccia impazzire la nuova calandra... :?

Secondo me la vera range attuale è la sport, questa è troppo vecchia e monumentale, vediamo la prossima ho notato che qui (a differenza che sulla sport) la plancia è stata ritoccata di meno, sinonimo che non durerà ancora molto?

Beh è anche cero che il RR ha qualche anno in più... ;)

Modificato da lukka1982
Link al commento
Condividi su altri Social

  • 2 mesi fa...
  • 1 anno fa...

This is the new 2011 Range Rover, which will reach UK showrooms in mid-September.

The new Range Rover, dubbed the 2011 model but on sale later this year, gets the faintest of nose jobs, but there are big changes for the diesel powertrain that most Europeans buy.

A longer-stroke 4.4-litre V8 diesel replaces the current 3.6, and there’s a new eight-speed ZF paddle-shift auto.

The combination - plus a series of subtle electronic tweaks like a smart-charge alternator - boosts power by 15 per cent and meets the new Euro 5 clean-air standards, slashing fuel consumption by 18.5 per cent and CO2 by 14 per cent. The model now delivers 30.1mpg on the combined cycle, the first time a Range Rover has ever beaten 30mpg.

The four-cam, 32-valve diesel gets a new cast-iron block and adopts parallel sequential turbocharging like the Discovery’s 3.0-litre V6. Power is 309bhp at 3750rpm (a slightly lower specific output than before, to help control NOx) and 9.4 per cent more torque (now 516lb ft at 2000rpm).

The 0-60mph time is trimmed by 1.1sec to 7.5sec, and passing acceleration is even better.

The transmission is now controlled by a Jag-style selector and the Terrain Response system gains hill hold and ‘gradient acceleration control’, which stops the car from running away on slopes, even if you haven’t engaged Hill Descent Control.

autocar.co.uk

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.