Vai al contenuto

Bmw 760i [Nuova Motorizzazione]


Messaggi Raccomandati:

bmw_760i_001-0408-950x650.jpg

bmw_760i_002-0408-950x650.jpg

bmw_760i_003-0408-950x650.jpg

bmw_760i_004-0408-950x650.jpg

bmw_760i_005-0408-950x650.jpg

bmw_760i_006-0408-950x650.jpg

bmw_760i_007-0408-950x650.jpg

bmw_760i_008-0408-950x650.jpg

bmw_760i_009-0408-950x650.jpg

bmw_760i_010-0408-950x650.jpg

bmw_760i_011-0408-950x650.jpg

bmw_760i_012-0408-950x650.jpg

bmw_760i_013-0408-950x650.jpg

bmw_760i_014-0408-950x650.jpg

bmw_760i_015-0408-950x650.jpg

bmw_760i_016-0408-950x650.jpg

bmw_760i_017-0408-950x650.jpg

bmw_760i_018-0408-950x650.jpg

bmw_760i_019-0408-950x650.jpg

bmw_760i_020-0408-950x650.jpg

bmw_760i_021-0408-950x650.jpg

bmw_760i_022-0408-950x650.jpg

bmw_760i_023-0408-950x650.jpg

bmw_760i_024-0408-950x650.jpg

bmw_760i_025-0408-950x650.jpg

bmw_760i_026-0408-950x650.jpg

bmw_760i_027-0408-950x650.jpg

bmw_760i_028-0408-950x650.jpg

bmw_760i_029-0408-950x650.jpg

bmw_760i_030-0408-950x650.jpg

While many doubted BMW was going to add a V12 option to its new 7-series, the carmaker has today unveiled its flagship saloon powered by a brand new twin-turbocharged 12-cylinder engine. The V12 engine option also sees the 7-series fitted with a ZF eight-speed automatic transmission, although the new self-shifter is expected to filter across to more BMW models within coming years.

As for the engine, the unit has been developed completely new from the ground up and is rated at 536hp (400kW) and 553lb-ft (750Nm) of torque. Importantly, this peak torque is available from a low 1,500rpm. This achieved with the full gamut of BMW’s latest engine technology, including twin-turbocharging, direct-injection and double-VANOS camshaft adjustment.

No independent testing has been completed but according to BMW’s own numbers the V12 powers the 7-series from 0-62mph in less than 4.6 seconds, while also returning a respectable 18mpg (13L/100km) fuel economy for the European cycle.

In determining the cars’ fuel consumption, BMW engineers already took the stricter EU5 emission standard into account, meaning fuel consumption is down by approximately 4.5% versus the former model.

Standard features include damping control and roll stability, as well as self-leveling air suspension on the long-wheelbase model, and optional active steering. Other safety features include lane-change and lane-departure warning systems, active cruise control, night vision, heads-up-display, reversing camera, and adaptive headlights.

motorauthority

Anche in versione LWB

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

E' un turbo a bassissima pressione per favorire l'erogazione della coppia ai bassi giri; il picco di potenza, infatti, 536cv per 6L, è molto basso per la cilindrata.

Una scelta che condivido in pieno su una vettura simile che deve garantire la massima souplesse

Ogni volta che un DJ dice "IO SUONO" un musicista, nel mondo, muore...

Primo estratto del nostro nuovo album!

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Bella, non c'è che dire......e molto veloce per la sua mole....avrà anche tutti quei cavalli, ma sfiorerà di slancio le due tonnellate nella versione lunga immagino....

in garage: MY22 BMW M3 Competition Xdrive G80 + MY22 Jaguar F-Pace SVR

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.