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Inviato
sentito su radio 24 che i tagli dovrebbero ammontare a circa 10000 unità, ma che la germania dovrebbe essere toccata in minima parte. Chi ne sa qualcosa?

tra l'altro, pare che la vendita di opel a magna sia uno dei principali motivi di critica da parte dell'aversario della Merkel (suo ex vice) in campagna elettorale.

Non si parlava di tagli analoghi anche nel piano Fiat??

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Il mio sito "Gruppo Hainz": http://www.gruppohainz.it - I miei articoli su Automotivespace http://www.automotivespace.it/author/enzo/ - E quando ci sarà il nuovo sito di Autopareri anche su http://www.autopareri.com - I video del salone di Ginevra 2012 http://www.youtube.com/playlist?list=PL7CA738888644DB9

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Inviato

dalle informazioni che risultavano sulla stampa il piano fiat prevedeva tagli da 9-10mila unita'.

Civic Type R - FK2 R-3220 "Type R is all about passion and emotion"

Inviato

infatti la cosa mi stupisce... era uno dei punti che non ha convinto il governo crucco se ben ricordo.

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Inviato
ho letto su un giornale che con i soldi crucchi magna ristrutturerà

stabilimenti russi, con grande perplessità del governo tedesco.

che polli sti crucchi.

se la sono voluta loro, ben gli stà!

mi sta sul cazzo solo che magari contributi UE possano andare fuori UE a fare i comodi dei russi o di altri. eccheccazzo.

"post fata resurgam." (cit.)

Inviato

VW "minaccia" Magna con rompere i contratti se continua col processo d'acquisto:

Top Volkswagen executive Wittig warns Magna over Opel takeover

September 18, 2009 11:08 CET

MUNICH -- Volkswagen will withdraw business from Magna International Inc. if the supplier takes over Opel with Russian partner Sberbank, Detlef Wittig, Volkswagen's head of sales and marketing, said.

"If they really do go through with it, then we will withdraw business from Magna in which our development know-how is included," Wittig said.

"We cannot leave our know-how in the hands of a supplier that then uses this in his own automobile company," Wittig told reporters on the sidelines of an event in Hamburg.

Volkswagen AG Chairman Ferdinand Piech has said he would not like to see one of the company's major suppliers become a competitor.

General Motors Co. agreed last week to sell Magna and its partner, state-controlled Russian lender Sberbank, a 55 percent stake in Opel in a deal that all parties aim to finalize by the end of November.

Magna, which will have operational control of Opel, says it will run its supplier and auto businesses separately with firewalls between the two. But automakers are worried that Opel could gain access to their technology.

BMW's head of production Frank-Peter Arndt said last week it generally was a problem when a supplier became a competitor.

"If we saw a conflict of interest we would react," Arndt, told the Frankfurter Allgemeine Zeitung.

BMW is Magna's second-biggest customer after GM.

Ford OK with the deal

Ford Motor Co. has said it intends to continue working with Magna but the carmaker will work closely with the supplier to make sure the automaker's intellectual property is protected.

Ford Chief Financial Officer Lewis Booth said Magna is a "very good supplier" and important to Ford. "They've given us assurances they're going to separate their businesses and make sure there's a good firewall between their new acquisition and their traditional supplier business," Booth told analysts at an event in Frankfurt.

Magna Co-CEO Siegfried Wolf said the supplier will protect its customer technologies. “Magna will not be Opel. The supplier business will be strictly separated from the Opel engagement,” Wolf said at an industry event in Vienna on Wednesday.

Magna ranks No. 4 on the Automotive News Europe list of the top 100 global suppliers, with sales to automakers of about $23.3 billion in 2008.

Inviato

dopo che hanno "sconsigliato" a fiat di comprare e preteso che arrivassero sti fenomeni, cominciano già a lamentarsi?

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Inviato
non è che si lamentano, secondo me il loro punto di vista è molto chiaro e logico, adesso lasciano magna e opel al loro destino, di sicuro un concorrente più debole è meglio che avere fiat-chrysler-opel in casa...... dal punto di vista vw un successo.
Ospite
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