Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

2010_volkswagen_scirocco_gt_diesel_main630-0506-630x360.jpg

It’s bad enough that Volkswagen has ruled out its handsome Scirocco Coupe for U.S. sale, but to add insult to injury the carmaker in the process of developing a range of new exciting performance versions. While the 270hp (201kW) R20 model seen testing in Germany is still several months away from launch, a new performance diesel variant of the Scirocco has just been launched.

The car is fitted with the same 2.0L turbodiesel engine as the recently revealed Golf GTD and is rated at 170hp (127kW) and 258lb-ft (350Nm) of torque. This engine fully complies with tough Euro 5 emissions standards, yet still accelerates the car from 0-100km/h in 8.1 seconds when equipped with VW’s six-speed DSG (a six-speed manual is also available). At full-throttle, the Scirocco GT TDI will be able to reach a top speed of around 222km/h.

While the acceleration figures don’t seem that impressive for the GT TDI, the torquey nature of the engine and low-end pulling power should ensure performance fans won’t be too disappointed - the peak torque of 258lb-ft (350Nm) comes on at just 1,750rpm. However, fuel consumption is where the car really shines, with a claimed fuel-economy of 44.4mpg (5.3L/100km) for the European cycle. Combine this with the car’s 55L fuel tank and theoretically it will be able to drive over 1,000km on a single fill.

In keeping with the performance nature of the car, VW’s Adaptive Chassis Control damper adjustment is fitted as standard. The system allows the driver to select from normal, comfort or sport modes to define the desired suspension and steering response settings for the conditions.

Other standard features include a six-stacker CD player, six airbags, electronic stability control and optional 19in Lugano wheels.

motorauthority

Con st'auto ho riscoperto il piacere di guida by Vw..

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

A me invece dal vivo continua a non convincermi: devo dire che se ne vedono anche pochissime in giro.

5oonk0.png

Alonso, come ha detto Kimi, è il primo top driver che si fa pagare il posto a Maranello.

Inviato
A me invece dal vivo continua a non convincermi: devo dire che se ne vedono anche pochissime in giro.

E' vero, non sta spopolando, ma è un modello di nicchia e la linea particolare non a tutti piace. Però indubbiamente le qualità ce l'ha

volvouserbartm7.gif

image.php?type=sigpic&userid=11159&dateline=1246806395

Inviato

Mi piace da morire. I miei occhi sono come magnetizzati dalla sua linea.

"But before the most charismatic car maker of them all finally went, they left us with a final reminder of what they can do, when they try" (Jeremy Clarkson, Top Gear)

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.