Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

2009_audi_q5_worthersee_concept_001-0519-950x650.jpg

2009_audi_q5_worthersee_concept_002-0519-950x650.jpg

2009_audi_q5_worthersee_concept_003-0519-950x650.jpg

For a few days in May the town of Reifnitz, Austria, is overrun with a plethora of Audi and Volkswagen models as fans of both marques attend the world’s largest Volkswagen Group gathering. Known as the Worthersee Tour, the event has been running for almost 30 years and this year Audi decided to offer up some of its most die-hard fans a special treat in the form of an extensively customized Q5 SUV.

Audi is featuring a number of vehicles at the show, including the TT RS, the V10-engined R8 and the previously revealed A1 Sportback concept car. But the star of the show will almost certainly be the custom Q5 concept. Audi engineers prepared the sporty concept specifically for the show, and a number of modifications have been made to give the car its new look.

Most noticeably, the proportions have been dramatically altered by both widening the car's track by around 90mm, as well as lowering the ride height by 60mm. Decked out in a custom Daytona Gray color, the SUV also rides on massive 21in wheels, making its proportions even more aggressive.

Under the hood, Audi have seen fit to take the Q5's standard 3.0L TFSI V6 engine and give it some much needed upgrades. While the stock Q5's V6 churns out a healthy 333hp (245kW), the Q5 custom concept has a much sportier 408hp (300kW), leading to some massive gains in its straight line performance - the sprint to 62mph is dispensed with in just 4.4 seconds. The upgraded power rating comes from a modified air intake and a cooling water strut brace in the engine compartment, helping engineers eek more power out of the supercharged unit.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

L'avevo visto su autoblog, ma ho preferito evitare di postarlo. Quando si dice cattivo gusto imperante...

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Inviato

Confermo è tarra forte!!!

Le 5 iniezioni hanno questo scopo:

- pilot: ridurre rumorosità, vibrazioni, stress meccanico generati dalla main - Heritage

- pre-main: ridurre NOx - 5 dadi

- main: principale..... - Tre bocchette tonde

- post-main: ridurre PM10 - Quadrilatero

- last: favorire la rigenerazione del DPF

Inviato

tamarra è tamarra, vista la colorazione (per il resto, spoiler e assetto ribassato a parte, mi sembra una normale Q5 S-line), e il risultato non è dei migliori. però considerate che sarà esposta al Worthersee, un evento di tuning, dove esagerazioni del genere sono la norma...

notevole il motore, tuttavia ;)

p.s. consoliamoci col fatto che la proposta dell'anno scorso era anche peggio:

003__scaled_600.jpg

:lol::lol::lol:

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.