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Touareg 2.5

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"Supra" is back!

All aboard the hype train, folks. A Serbian website has posted what seems to be an official brochure of the much-awaited Toyota Supra revival. If this is legit, not only does it confirm the beloved “Supra” moniker, but it also reveals the sports car will indeed carry Gazoo Racing branding as indicated by that black and red logo with “GR” white lettering. A section of the car’s front end is also visible and it shows the production car will remain faithful to the stunning FT-1 concept.

One of the pages of the brochure spills the beans about the technical specifications, such as the Supra’s dimensions: 4380 mm (172 inches) long, 1830 mm (72 inches) wide, 1280 mm (50 inches) tall, and with a wheelbase stretching at 2470 mm (97 inches). Depending on version, the new Supra will weigh between 1,350 and 1,430 kilograms (2,976 and 3,152 pounds) and will be available with 18- and 19-inch alloy wheels.
 

2018 Toyota Supra brochure (not confirmed)


The entry-level version is going to be powered by a turbocharged 2.0-liter gasoline engine delivering 192 horsepower (143 kilowatts) and 320 Newton-meters (236 pound-feet) of torque. A stronger configuration of the same mill will up the power ante to 252 hp (188 kW) and 400 Nm (295 lb-ft). As for the range-topping model, it will use a larger six-cylinder 3.0-liter engine pushing out a healthy 340 hp (253 kW) and 450 Nm (332 lb-ft).

Be part of something big

Toyota’s Supra reboot is said to use BMW engines, and coincidentally (or not), the mid-range 252-hp model does match the 330i in terms of horsepower. This could very well be another sign the brochure we’re looking at in the adjacent grainy pic is the real deal. One could speculate the flagship Supra will use the same six-cylinder engine inside the 326-hp 340i, but massaged to deliver an extra 14 hp.

The latest gossip indicates Toyota will show a near-production Supra concept in October at the Tokyo Motor Show, with the road-going car slated to arrive in 2018 once production will kick off Magna Steyr’s factory in Graz, Austria where the BMW Z4 replacement will also come to life.

http://www.motor1.com/news/135897/2018-toyota-supra-brochure-leaked/

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I motori sono come le donne, bisogna saperli toccare nelle parti più sensibili.(Enzo Ferrari)

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Buongiorno a tutti, mi sono registrato adesso. Volevo proprio riportare la foto di questa brochure in cui mi sono imbatutto oggi sul web, cercando news sulla Supra, mettendo come filtri "ultime 24 ore", ma son già stato preceduto.

Non ho capito, quindi si tratterebbe di un fake con quel "Nanchatte = Just Kidding"? In effetti il fanale sulla brochure è proprio pari pari a quello del concept Ft1 il che mi puzzava un po'.

Al di là del fake o no non sarebbe male avesse 3 motorizzazioni del genere con quelle potenze, anche se 192 su un Supra suonano un po' male, non mi stupisce neanche il peso se fosse realmente tra 1350 e 1430 Kg, per essere una piattaforma leggera con ampio uso di carbonio, quei pesi su una auto poco più grande di un gt86 che pesa 1240 kg, non mi sembrano dei pesi leggerissimi, pensavo meglio.

I motori resta il dubbio ancora se utilizzeranno motori bmw o tutti Toyota/Lexus, avrebbero un 2.0 245 cv già pronto ed è quello della Nx200t e Is200t, c'erano rumors su un nuovo sviluppo da parte di Toyota di un nuova 3.0 V6 340 cv di cui ci son parecchi rumors sul web con nome in codice 943F.

Allego un video di questa settimana con test sulla neve di cui si puù sentire per la prima volta bene il sound.

 

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Anche se la brochure e fake, ci sono anche aspetti veri, ma la data per il SOP e sbagliato.

Qual è quella giusta?

Non sono polemico eh è che seriamente questa supra potrebbe convincermi, dovrebbe avere quel quid in più di 86

☏ ALE-L21 ☏

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Sviluppo da BMW come sorella della Z4, produzione a MagnaSteyr e la cosa con i motori

Intendevo come data di inizio produzione... dello sviluppo congiunto sapevo

Interessantissimo invece avere due motori sotto quota superbollo, che potrebbe fare la differenza

☏ ALE-L21 ☏

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  • 1 mese fa...

Ho veramente paura. :shock:

 

La macchina giusta per Toretto nel prossimo F&F.

 

Da notare gli specchietti e i cerchi BMW.

Modificato da VuOtto

in garage: MY22 BMW M3 Competition Xdrive G80 + MY22 Jaguar F-Pace SVR

 

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