Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

  • Risposte 77
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Inviato

Mah... l'ennesima Caddy col solito stile, per quel che posso capire ora. Mi ha un po' stufato a dir la verità. :roll:

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Inviato
Sources familiar with the ATS program say the car's dashboard design will go with a full touch-screen interface, without traditional buttons, switches, or knobs. We'll see if that actually happens

 

www.giuliomagnifico.it

  • 4 settimane fa...
  • 2 mesi fa...
Inviato

Porterà al debutto il nuovo cambio automatico 8 rapporti questa Cadillac ATS

GM's Eight-Speed Automatic Plan

Likely Recipients for New Rear-Drive Tranny Include Alpha Cadillac, Next-Gen Camaro

From the August, 2011 issue of Motor Trend / By Todd Lassa

The new small rear-drive Cadillac, the next CTS, the Chevrolet Camaro, future full-size pickups, and whatever other RWD models GM conjures up in the next few years will benefit from a $204-million investment in an eight-speed automatic transmission plant in Toledo, Ohio. Chairman and CEO Dan Akerson announced the investment and the eight-speed for longitudinal engine use recently, confirming that GM is catching up with the likes of Mercedes-Benz, BMW, and Lexus. Chrysler will have eight-speed transmissions soon, and Ford has announced a new FWD eight-speed automatic.

Figure on GM's eight-speed to make its way into the new Alpha platform rear-drive cars, which start with the ATS-codename 2013 Cadillac 3 Series-fighter, the 2014 Cadillac CTS and the 2015 Chevy Camaro. The transmission could work in all but high-torque versions of GM's pickups and sport/utilities, as well.

GM is the inventor of the mass-market fully automatic transmission, with varying gear counts through the years. A brief look at the history shows that what the new eight-speed needs more than anything is a cool, post-modern name. In the past there have been:

Hydramatic: four speeds, launched in 1940 Oldsmobiles. It was redesigned for the 1956 model year with a sprag clutch and a secondary fluid coupling, and discontinued after 1964.

Dynaflow: two speeds, 1948 to 1964 Buicks. GM's second fully automatic transmission.

Powerglide: two speeds, 1950 to 1973 Chevrolets, including the 1971-73 Vega.

Jetaway: two speeds, 1964-69 Pontiac, Oldsmobile and Buick midsize cars.

Roto-Hydramatic: three speeds, 1961 to 1964 Pontiacs and Oldsmobiles.

Turbo-Hydramatic: three speeds, launching in high-torque V-8 powered models from all divisions in 1965. By the '70s, it was GM's mainstream automatic, and it evolved into a four-speed automatic. It is used in some GM models to this day.

GM's Eight-Speed Automatic Plan - Motor Trend

 

www.giuliomagnifico.it

Inviato

Secondo vari forum GM ,il video sottostante mostra un prototipo della Cadillac ATS.

General Motors | GM.com,

Premere intro o replay

... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ?

( Cit . Giugiaro da Quattroruote )

Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.