Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)

Messaggio Aggiornato al 07/11/2011

santa-fe_03.jpg

santa-fe_01.jpg

santa-fe_04.jpg

1q2yjc.jpg

2d1tfg4.jpg

es.autoblog

4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg

km77

(Versione Americana, non molto differente)

Hyundai is giving its Santa Fe a new lease of life in Europe thanks to new powertrains and a lightly refreshed interior and exterior. As with the Korean market model, the European Santa Fe gets a new three-slatted body-colored grille, restyled bumper, tweaked headlamps and fog lights up front, while new tail lamp crystals, a revised bumper and twin exhausts sum up the changes at the rear. The 2010 model also features new alloy wheel designs, and redesigned side sills and roof rails.

Revisions to the interior are even more subtle and are limited to what Hyundai describes as "a new Supervision instrument gauge cluster", a built-in navigation system, an optional rear view camera and refreshed trim.

The most important upgrades are hidden under the bonnet as the 2010 model year benefits from the introduction of a new 2.2-liter turbo diesel engine, which produces an output of 197 horsepower and peak torque of 422Nm (311 lb-ft) between 1,800 and 2,500 rpm.

Matted to a six-speed manual transmission, the new 2.2 CRDi engine launches the Santa Fe from zero to 100 km/h (62mph) in 9.5 seconds, an improvement of 1.8 sec over the outgoing 155HP diesel model, and on to a top speed of 190 km/h (118mph) while returning 6.6 lt /100km (35.6 mpg US) in the combined cycle with CO2 emissions of 174g/km.

The new entry-level petrol engine is Hyundai's 2.4-liter four-cylinder Theta-II unit that makes 174 horsepower. Acceleration from standstill to 100 km/h comes in 10.7 seconds while the Santa Fe 2.4 achieves a top speed of 190 km/h (118mph) with an average fuel consumption of 8.5 lt /100km (27.7 mpg US) and CO2 emissions of 203g/km.

Both engines are offered with a six-speed manual gearbox as standard and optionally, with Hyundai's new six-speed automatic transmission.

carscoop

Prezzi :

Diesel :

2.0 CRDi VGT 4WD (150Cv) :

Comfort : 32.100€

2.2 CRDi VGT 4WD (197Cv) :

Comfort : 32.900€

Style : 34.900€

------------

Nuovo cambio e nuovo 2.2 diesel da 197cv.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato (modificato)
Temo che le sue vendite, già non ottime, possano venire cannibalizzate da ix35..

.

Penso anch'io, all'inizio ne han venduto un pò anche di questa serie nonostante ci fosse già il tucson, poi ormai è quasi scomparso e penso che sto restyling non serva più di tanto, ormai fa parte di una nicchia suv medio non piccoli(per l'europa ovvia) in cui non c'è più spazio per le coreane che non hanno più campo libero, anche li vista l'offerta che c'è oggi si bada al marchio.

Anche negli USA nonostante hyundai venda moltissimo non ne ho viste poi molte ma li l'occhiometro conta ancor meno che da noi.

Modificato da Stefano73

Senza cuore saremmo solo macchine.......

  • 2 settimane fa...
  • 1 anno fa...
  • 6 mesi fa...

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.