Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)

bmwm3gts000.jpg

bmwm3gts001.jpg

bmwm3gts002.jpg

bmwm3gts003.jpg

bmwm3gts004.jpg

bmwm3gts005.jpg

bmwm3gts006.jpg

bmwm3gts007.jpg

bmwm3gts008.jpg

bmwm3gts009.jpg

bmwm3gts010.jpg

Well that was fast. As well it should be. Because what you're looking at is the most hardcore roadgoing M3 to date. It's called the GTS – not, as had been previously speculated, the CSL, GT or GT4 Street – and after seeing a few spy shots and some speculated details, BMW has just released its first official information on the most extreme machine in its stable.

The eye-catching orange paintjob is a throwback to extreme Bimmers of yore. But after you look past the timely Halloween color scheme, you'll notice a set of exclusive 19-inch competition alloys – coated with 225/35 rubber up front and 285/30 in the rear – protruding out of the bulging bodywork, housing six-piston calipers up front and four in the rear and mounted to yellow springs and an adjustable suspension. You can hardly miss the giant front splitter and rear wing protruding from either end, and the interior's been stripped down with contoured racing buckets, an emergency cut-off switch and a fire extinguisher taking the place of the air-con, nav and radio, along with mounting points for a roll cage and six-point harnesses and a Macrolon rear windscreen to replace the stock glass, helping the M3 GTS tip the scales at just 1490 kg (3285 lbs), some 419 lbs less than the stock M3 coupe's 3704-lb curb weight.

First deliveries are scheduled to begin in Germany next May, carrying a sticker price of 115,000 euros (about $170k) before taxes. Official engine specs haven't been released, but we're sitll looking at somewhere in the neighborhood of 450 horsepower from the 4.4-liter V8, driving through the Bavarian automaker's 7-speed dual-clutch gearbox. That's about all Munich has given us so far, but we've got a gallery of photos and a video after the jump for your viewing pleasure.

autoblog.com

Ecco svelato l'arcano dell'area 51 .

Beh, a me non dispiace, alettone a parte.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

  • Risposte 28
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Inviato

bella, andrà forte , ma costa come un gt3 3.8 clubsport...

se veniva meno poteva essere interessante in chiave trackday car

Guidatore medio di S.w. mi piacciono le auto , fumatore Light e AD INTERIM convivente... questo è nicogiraldi....

875kg - 260+ cv i numeri del mio piacere

Inviato

Chissà perchè non l'hanno chiamata CSL, in ogni caso è superba.

Certo però chi ha scelto il colore è da mandare al rogo... :roll:

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Inviato
Chissà perchè non l'hanno chiamata CSL

perchè CSL è una sigla riservata alle stradali, e questa non lo è essendo appena un gradino sotto le GTR di una 10ina di anni fa (o forse meno).

Quindi corretto GTS. I crucchi non fanno mai nulla a caso :mrgreen::§:

Magari tra un po' ne fanno la versione stradale, et voilà madame CSL :idol::dc:

"The great enemy of the truth is very often not the lie -- deliberate, contrived and dishonest -- but the myth -- persistent, persuasive and unrealistic"

(John Fitzgerald Kennedy)

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile!"

"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts!"

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.