Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)

5.jpg

5.jpg

5.jpg

5.jpg

5.jpg

5.jpg

Un pò di info tecniche:

The five-passenger F800 Style is fitted for the show with a 300-horespower, direct-injected gasoline V6 engine and a 109-hp electric motor integrated into the seven-speed automatic transmission. Mercedes claims a total output of 409 hp for the F800.

The concept's hybrid powertrain provides 0-60 acceleration in 4.7 seconds, says Mercedes, with top speed limited to 155 mph. On pure electric power, the F800 has a claimed top speed of 75 mph and a range of just 18 miles.

The Mercedes F800's lithium-ion battery pack can be recharged from household current or a local charging station. The V6, we assume, can be replenished by a visit to the gas station.

Mercedes says its F-Cell technology also could be adapted to the F800, bundling a 136-hp, rear-drive electric motor that generates 214 pound-feet of torque with a fuel cell stack. Range on this version is said to be nearly 375 miles.

The F800 incorporates a number of other advanced technologies, including an enhancement on the automaker's COMAND system with a touchpad interface. A camera in the cabin records images of the user's hand on the pad. A transparent image of the hand is displayed over the menu functions, which are operated by applying slight pressure to the touchpad. Mercedes says the system, which controls such functions as climate, audio, phone, navigation and Internet functions, reduces driver distraction.

Benz's Distronic adaptive cruise control also gains added functionality. Now called Distronic Plus Traffic Jam Assistant, the system will be capable of automatically steering and following another vehicle into a curve at speeds up to 25 mph while regulating the distance between the two vehicles.

Next there's the PreSafe 360-degree collision avoidance system, which extends monitoring to the area behind the vehicle, automatically engaging the brakes milliseconds before an anticipated rear-end collision.

Access to the Mercedes-Benz F800 Style concept is provided by conventional hinged front doors and rear pivot-and-slide doors that open rearward. Inside are lightweight seats made of magnesium and carbon-fiber, backed with fine netting and trimmed in wood veneer.

Via Inside Line.com

Modificato da Touareg 2.5

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

  • Risposte 74
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Inviato

Mioddio... Inquietante. Ma dove vogliono andare a parare con sto design in Mercedes? :roll:

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Inviato

Credo che l'intero concept faccia solo da contorno al nuovo sistema di apertura portiere, che permette di non avere il montante centrale e di poter aprire le due portiere in modo autonomo :o

Ha per caso dei precendeti questo sistema di porte?

Inviato
bellissimo concept.......

+1 STUPENDA.....:shock:...oh, finalmente una berlina che racconta qualcosa di diverso senza essere una pimpata...

bella

@margravio...non credo.....e cmq a me vedendo quella è venuta in mente un'altra :mrgreen:

Inviato
bellissimo concept.......

Arcy........ dai.... non può essere bellissimo.

Piace anche a Matteo-san....

+1 STUPENDA.....:shock:...oh, finalmente una berlina che racconta qualcosa di diverso senza essere una pimpata...

bella

http://dl.dropbox.com/u/1126539/nexus_s_boot_animation.gif

 

Inviato

il muso ricorda un po' seth, il dio della tempesta e del cattivo tempo

seth-egyptian-god_1700049.jpg

però lo trovo un concept concreto e per nulla male.

Perfino il nasone ha un suo perchè qui.

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.