Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)

Fuori Produzione

Skoda-Fabia_RS_2011_1024x768_wal-4.jpg

Skoda-Fabia_RS_2011_1024x768_wal-3.jpg

Skoda-Fabia_RS_2011_1024x768_wal-1.jpg

Skoda-Fabia_RS_2011_1024x768_wal-2.jpg

Skoda-Fabia_Combi_RS_2011_1024x7-2.jpg

Skoda-Fabia_Combi_RS_2011_1024x7-1.jpg

Skoda-Fabia_RS_2011_1024x768_wallpa.jpg

Skoda-Fabia_Combi_RS_2011_1024x768_.jpg

Press Release :

  • New sports version of the Fabia
  • World premiere for Fabia vRS Estate
  • Unique engine: 1.4 TSI 180bhp

Škoda Auto is presenting the new Fabia vRS hatch and estate at the Geneva Motor Show, where it will join the sports-tuned Octavia vRS. Both Fabia vRS versions are indeed impressive: for the first time ever, Škoda Auto is using a double-supercharged, four-cylinder petrol engine providing 180bhp, in an engine of just 1.4 litres.

A sophisticated compressor-and-turbo combination increases the engine power smoothly and harmonically, and the maximum speed of 140 mph (141 mph in the estate version) and 0-62mph acceleration in just 7.3 seconds in both versions mean a sporty driving experience. With fuel consumption of 44.1 mpg, the Fabia vRS offers high power and maximum fuel efficiency as well as excellent environmental parameters.

Both versions boast an attractively designed front bumper and integrated fog lamps with integrated LED lights that can be fitted with cornering lights as an option. The vehicle's unique position in the Fabia range is underlined by 17" lightweight alloy Gigaro wheels developed specially for the vRS, red brake callipers, tinted windows, a new rear bumper with a diffuser and dual exhaust. Depending on the colour of the body, the roof, roof spoiler and wheels for the Fabia vRS hatchback will be available in a choice of black, white or silver.

The vehicle's sports-tuned chassis - with ESP, ABS and ASR - is designed for powerful dynamic and safe driving performance. To enhance the driving experience, the new XDS electronic differential improves the car’s cornering ability. It brakes the inside front wheel electronically to increase the torque on the outside front wheel. Accelerating through corners, the resulting torque gives the vRS impressive agility. A tyre pressure monitor (TMP) and uphill start assistant are standard, providing greater comfort and safety.

Both the Fabia vRS hatch and estate are fitted with height-adjustable sports seats with vRS logos on the backrests. A height- and reach-adjustable, three-spoke leather-wrapped sports steering wheel has paddles for manual control of the seven-speed DSG gearbox. The purity of the interior design is underlined by an Onyx-shaded dashboard and stainless steel pedals with an anti-slip surface.

In connection with the new design of the Fabia vRS, Škoda has also adapted the design of its rally car, the Fabia Super 2000. Under new FIA regulations for the Super 2000 category, the vehicle has been widened to 1,820 mm. To improve the performance of the Fabia Super 2000 rally car, Škoda has also adapted the engine's air intake and exhaust system.

Skoda

Mamma mia che seratona!

Comuqnue, se per la Hatch posso esser d'accordo e trovarla migliore della normale (grazie all'assenza dei fendi larghi), rido a crepapelle per la ridicola Sw . :lol: .

Orribile quel porta cellulare.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

  • Risposte 45
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Inviato

Scusate eh, ma quando vedo una Skoda a pari potenza (o addirittura piu potente) delle varie Abarth e Alfa concorrenti, mi viene il mal di testa...

Anche se pero questa non e la piu "appettibilie", anzi.

Concordo sugli interni.

FIAT : Fabbrica Italiana Alta Tecnologia

Inviato

A me invece dal vero gli interni di questa fabia mi son sempre sembrati di ottimo livello quanto a ribustezza e di buon design meglio di quasi tutte le altre B...ad esempio decisamente più riusciti di quelli di ibiza che in foto non sembrano male ma che toccati con mani sembrano ancor più di carta velina di quelli della mia c3:):)

Come linea esterna la fabia di 11 anni fa disegnata dal belga lambo ora seat è ancor oggi di tutt'altro livello rispetto a questa

Senza cuore saremmo solo macchine.......

Inviato

Gli interni sono qualcosa di *inguardabile*: ma poi che senso ha mettere un porta-cellulare del genere? O.o

5oonk0.png

Alonso, come ha detto Kimi, è il primo top driver che si fa pagare il posto a Maranello.

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.