Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

The 2011 Range Rover will be available with a new 4.4-liter V8 turbodiesel engine that replaces the old 3.6-liter V8 previously used, according to a letter apparently sent by the automaker to German dealerships. The letter, sent to WCF anonymously, states that the diesel-powered model will cost €3,000 (£2,540) more than the current model in Germany, which puts the cost at about €88,900.

Buried deep in the letter is the vehicle's release schedule, which says the press embargo on the Range Rover will be lifted on June 17, with the release of the model's full pricing. A media event in London celebrating the 40th anniversary of Range Rover will take place on July 1, followed by the August 5 release of details and pricing related to the Discovery, Freelander, and Range Rover Sport. These models will be revealed on August 28 at the Moscow Motor Show.

Sales of all four models will begin in Germany on October 1.

The V8 engine on the model is 15% more powerful, producing 308 horsepower (230 kW, 312 PS), and up to 700 Nm (516 lb-ft) of torque, a 10% boost. Mated to an eight-speed transmission, the SUV runs up to 100 km/h in 7.6 seconds on its way to a 208 km/h (129 mph) top speed. Using 10.2 liters of fuel per 100 kilometers, or approximately 23 miles per U.S. gallon, the engine will produce 264 grams of CO2 per kilometer. This corresponds to a 10% reduction.

Range Rovers will still be available with the same 5.0-liter V8 supercharged engine. This engine will be mated to the same six speed transmission currently available. This model will cost €500 more than the 2010 model year, in Germany.

Fans of Jaguar, now owned by Tata, will notice the same gear selector on the diesel as that of the Jaguar XF and XJ on the Range Rover, also owned by Tata. New on the model are the colors Baltic Blue and Fuji Alaska White, replacing both Buckingham Blue and White.

Range Rover released the information to dealers to start pitching the 2011 Range Rover to new customers who might be disappointed to find out that the 2010 SUV is sold out.

WCF

Ho messo soltanto Range Rover nel titolo per evitare la solita litania :lol: .

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

Sarò ingenuo io, ma mi sembra un motore da trattore. Qual è l'utilità di tanta potenza?

Sotto i 6000rpm è un mezzo agricolo.

Inviato

Ottimo, speriamo che almeno questo in città non intasi il fap ogni due per tre come succede ad un amico...

[sIGPIC][/sIGPIC]

Il mio sito "Gruppo Hainz": http://www.gruppohainz.it - I miei articoli su Automotivespace http://www.automotivespace.it/author/enzo/ - E quando ci sarà il nuovo sito di Autopareri anche su http://www.autopareri.com - I video del salone di Ginevra 2012 http://www.youtube.com/playlist?list=PL7CA738888644DB9

  • 2 settimane fa...
Inviato
Ottimo, speriamo che almeno questo in città non intasi il fap ogni due per tre come succede ad un amico...

Un motore completamente nuovo con il DPF a base di Urea e non il FAP a base di Ossido di Cerio (o Cerina) che dava problemi sul 3.6 TDV8

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Inviato

Ma sostituisce il 3.6 solo su Range classica?

Ma soprattutto perchè lo sostituiscono, non andava proprio bene il precedente?

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Inviato
Ma sostituisce il 3.6 solo su Range classica?

Ma soprattutto perchè lo sostituiscono, non andava proprio bene il precedente?

Sostituisce il 3.6 TDV8 ovunque esso si trovi :D

No, aveva molti problemi al FAP

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Ospite
Questa discussione è chiusa.
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.