Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

7570285271883525739.jpg

37328556466409999.jpg

391112769170750973.jpg

WCF

861010243181601600x1060.jpg

861010243192531600x1060.jpg

861010243172531600x1060.jpg

861010243163471600x1060.jpg

861010243204251600x1060.jpg

This is the Panoz Abruzzi Spirit of Le Mans, a new limited edition sports car revealed today at the famous Le Mans circuit in France.

Just 81 units will be built, one to celebrate every year of the Le Mans between its inception in 1923 and the event in 2013 (2013 will be when of the Abruzzi production ends).

Company boss Don Panoz said the car will “deliver an exotic automobile experience” to Panoz’s customers and Abruzi would take the company to “a completely new level”.

Despite today’s unveiling, exact details on the car remain sketchy. It will be front-engined and rear-drive although what powertain it will use hasn’t been confirmed.

Power will be around 590bhp and torque is rated at around 590lb ft. Panoz claims the car’s advanced design and aerodynamics will offer “astounding downforce and road-holding”.

The Abruzzi will be the first production car to use a Recyclable Energy Absorbing Matrix System (REAMS) body. Panoz claims that REAMS is lighter than carbonfibre but equally strong; it is also dent resistant, shatterproof and recyclable.

Panoz says he is “a believer in efficient construction and design” and “this philosophy continues with our Abruzzi”.

Each Abruzzi will come with an individual plaque with the car’s chassis number that’s linked with a particular year of Le Mans, including the winning car and drivers from that year.

Each owner will also get professional instruction at Le Mans and will get to drive a parade lap in their car at the Le Mans 24 Hours event itself.

autocar

Orrida, davvero orrida imho..

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

L'avevo già vista... La cosa che non capisco è che cosa diavolo gli sia preso. L'Esperante, per quanto piuttosto anonima e scialba, brutta non era:

black-panoz-esperante.jpg

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Guest EC2277
Inviato

No dai, qualche lato positivo c'è nell'estetica di quell'auto: non ne venderanno nemmeno una.

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.