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Touareg 2.5

date un voto all'estetica della A7  

107 voti

  1. 1. date un voto all'estetica della A7

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dopo aver visto sto disegno i miei dubbi sul perchè l'abbiano tirata fuori son ancora aumentati. L'unica cosa utile sono i 10 cm di passo in più, sembre che influiscano sull'abitabilità.

A questo punto temo che anche la futura a6 berlina venga fuori un po' cassone

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

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Mi fa specie la lunghezza del vano bagagli. Se ti finisce l'ombrello piantato dietro lo schienale, cosa fai vai dentro in ginocchio? Oppure nei super accessori per bagagliaio Audi (che mio cugggino ha speso i soldi con cui ho comprato la 164, per quelli del suo Q7) è incluso un rampino prendi oggetti sperduti?

Tipo il "prendi-MiniMe" di questo signore qui

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(cose che solo chi ha visto le avventure del miglior agente segreto del mondo può capire :D)

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

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Prego notare che nonostante il padiglionazzo si sono persi 3 cm in altezza interna, dietro... e già in A5 non ci si sta :lol:

There's no replacement for displacement.

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Anche tu ti ecciti palpeggiando pezzi di plastica? Perché stare qui a discutere con chi non ti può capire? Esprimi la tua vera passione passando a questo sito!

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Prego notare che nonostante il padiglionazzo si sono persi 3 cm in altezza interna, dietro... e già in A5 non ci si sta :lol:
Voglio sperare sia frutto dell'innalzamento della seduta posteriore: sulla A5 nei posti dietro infatti manca il sostegno per le cosce, perché il ginocchio resta molto più alto della seduta ;)

Spero comunque che quei 4 mm in meno siano ininfluenti per la zucca :)

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Nella A5 mancano molte cose :lol:

E grazie per avermi fatto notare con gentilezza che ho misinterpretato mm con cm :mrgreen:

There's no replacement for displacement.

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  • 2 settimane fa...

l'alettone in quest foto non si può vedere..una terronata degna del miglior rabanser di paese..

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Mi avete fatto venire fino a quassù e mi avete detto...mi avete detto che mi compravate una bomba...arriverò tardi per il pranzo e mia mamma...ahhh...ahhh..e non mi farà mangiare per punizione..aaaaaah che vigliacchi.........nessuno ha una cioccolata??? un croccante???

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da autocar (scusate non ho ancora capito come postare correttamente!)

Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro review

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Comments: 18

Audi A7 3.0 TDI 245 S line quattro First Drive

Test date 07 September 2010 Price as tested TBA

7910108325960234x155.jpg Interior style and quality are two of the A7's strong points

What is it?

It’s Audi’s take on the Mercedes-Benz CLS or the BMW 5-Series GT. The A7 Sportback is an even more premium alternative to a premium saloon; it sits somewhere between an A6 and an A8 in size and price, and is to the A6 what the A5 Sportback is to the A4.

So, as with the A5 Sportback, the A7 Sportback has a lifting hatch rather than a conventional four-door’s boot (the 5GT’s hatch does both things, the CLS relies on its coupé-like lines to mark it out).

See the first drive pics of the Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro

Although in size the A7 sits between the A6 and A8, underneath it’s neither. Not yet, anyhow. It’s based on a new platform (mostly steel, part aluminium) that will also form the basis for the next-generation A6.

At launch, three V6 engines will be offered in the UK. Two 3.0-litre diesels (with 201 or 242bhp) and a supercharged 3.0-litre petrol, the latter has quattro four-wheel drive as standard as does the more powerful diesel model – which was our test car.

The A7’s interior style is also distinct but draws more – including many of its switches – from the luxury A8. That befits the A7 Sportback’s price, which starts at over £41,500.

What’s it like?

A lot like you’d expect a new luxurious Audi to be. Over the past few years Audi has really nailed down interior design; so you know what you’ll get and you know it’ll feel very well constructed, from seemingly high-end materials.

No exception here, either. Ergonomically the A7 is sound and, as befits a car at this price, it can be had with myriad technology, comfort and communications systems – night-vision camera, radar cruise control, head-up display and the like. Particularly pleasing is a touch control pad (a bit like an iPod’s) and live connection to Google Maps, locked in to the navigation. All comes at a cost, of course. Another thing Audi has learnt from its premium rivals over recent years: how to allow its customers to spend.

Do spend, though, and you’ll get an A7 that approaches the luxurious feel of an A8 – the gap is very close. A regular A8’s cabin isn’t that much more spacious, either. The A7 (a touch under five metres long) has ample space in the front, with two seats in the rear; legroom back there is good, headroom okay. Where it has an advantage over the A8, of course, is its boot – as well as the 535-litre capacity the rear seats split and fold.

So what's this newly platformed Audi like to drive? Slightly disappointingly, not much different from existing-platform Audis. On the one hand, that shows it’s got a true DNA. On the other, it’s not one that is intended to delight the enthusiast. The electrically assisted steering is light and devoid of feel, though positive and responsive enough.

The ride (on our non S-line test model) was pretty good in most circumstances; air-sprung as all A7s can optionally be, it was sometimes a touch noisy on broken surfaces, but the body well insulated from movement and thump, except over expansion joints. Body control if left in ‘automatic’ is pretty decent, too; a bit loose in ‘comfort’, and inevitably too harsh in ‘dynamic’.

The drivetrain is a highlight of this model. Both 3.0-litre diesel engines are new; lighter than the ones they replace and quiet and smooth, too. On this quattro model it’s mated to a twin-clutch seven-speed gearbox, which makes shifts cleanly and smoothly. It’s also quick, with a claimed (and believable) 6.3sec 0-62mph time.

Handling is, however, still on the inert side, despite a general 60:40 rear bias to the power. That said, none of its rivals is desperately sparkling to drive, either; the most entertaining is probably still the Mercedes CLS, ripe for replacement and dated in other areas. Perhaps the optional limited-slip rear differential will help. We haven’t tried it on the A7, but it adds much to the RS5’s cornering adjustability.

Should I buy one?

Maybe. Chances are those that try one will do so because they’re won over by the looks first; then they’re unlikely to be disappointed by the interior design. The drivetrains are very competitive and its pricing and equipment is on the money, too.

We’d like a little more engagement in the way the A7 Sportback drives, something to match the dynamism of its appearance, but that it’s not there is too unsurprising to be that much of a disappointment. What the A7 Sportback does, it does well. What it doesn’t do, I didn’t expect it to anyway.

Matt Prior

Audi A7 Sportback 3.0 TDI Quattro

Price: £46,180; Top speed: 155mph (limited); 0-62mph: 6.3sec; Economy: 47.0mpg; CO2: 158g/km; Engine: V6, 2967cc, turbodiesel; Power: 242bhp at 4000rpm; Torque: 369lb ft at 1400rpm; Gearbox: 7-spd auto

fonte www.autocar.co.uk

Certo che se come dicono loro e' meglio da guardare che da guidare stiamo a posto!

piccolo aneddoto: sabato sera sono stato a cena da amici e tra le altre cose ho conosciuto un tipo che, a detta sua, in passato collezionava aston martin classiche. Mi ha fatto vedere un po' di foto e ho avuto l'impressione che, per questa A7, tra le varie fonti ispiratrici per la parte posteriore ci siano anche state alcune vecchie AM, soprattutto la DBS degli anni 70', la V8 prima versione e forse la DB6 saloon. Il tutto con l'aggiunta della coda piangente modello MB CLS. Non posto le foto sempre perche' non sono sicuro su come fare (che incapace!) Magari solo mie impressioni dopo aver bevuto piu' rosso (ottimo bourdeaux) del dovuto

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Dice che il 3.0 V6 TDI è nuovo, più leggero di quello che sostituisce. Ma... siamo sicuri che sia nuovo? Sostituiscono una famiglia di motori nata meno di dieci anni fa?

There's no replacement for displacement.

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Anche tu ti ecciti palpeggiando pezzi di plastica? Perché stare qui a discutere con chi non ti può capire? Esprimi la tua vera passione passando a questo sito!

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