Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

  • 2 settimane fa...
  • Risposte 90
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Inviato (modificato)

A proposito di S90! Giusto sabato scorso ne ho vista una uguale a questa vicino Gorizia, con targa ovviamente austriaca

Volvo_S90_sedan.jpg

Bella, imponente, e con un bel suono da V6. Più bella adesso di quando era in vendita :)

Modificato da Yakamoz

Senza_titolo_3.jpg

Inviato
A proposito di S90! Giusto sabato scorso ne ho vista una uguale a questa vicino Gorizia, con targa ovviamente austriaca

Bella, imponente, e con un bel suono da 6L. Più bella adesso di quando era in vendita :)

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Inviato

Pure il leak col finestrino spaccato... :disp2:

There's no replacement for displacement.

5967677fbce20_autohabenbahnfahren.jpg.4606d45af194e6808929d7c2a9023828.jpg

Anche tu ti ecciti palpeggiando pezzi di plastica? Perché stare qui a discutere con chi non ti può capire? Esprimi la tua vera passione passando a questo sito!

  • 3 settimane fa...
Inviato

S90 partì da qui, nel 2008, con il muletto laboratorio "Costello"

882894565486054829.jpg

5929370131746790044.jpg

[h=2]Was built back in 2008[/h]Volvo has taken the wraps off the Costello engineering prototype which in the meantime has evolved to become the S90.

It has the old design language because it was manufactured back in 2008 with the purpose of convincing the company's board to invest in the newly developed Scalable Product Architecture (SPA). The platform made its debut a while back in the second generation XC90 and it has also served as foundation for the forthcoming S90 set to replace the aging S80 mid-size sedan.

Volvo mentions the Costello provides a glimpse of the SPA's potential for an increased level of performance compared to the old models that used the proprietary P2 architecture or Ford’s EUCD platform. While the engineering prototype was based on Ford’s structure, Volvo installed a new integral link rear suspension along with their double wishbone front setup, with power being provided by Volvo’s 5-cylinder turbo which was further tweaked specifically for the Costello.

According to principle engineer Roger Wallgren from the company's Vehicle Dynamics team, the prototype’s performance was impressive enough to convince the executives to permit investment in the SPA platform.

As far as the S90 is concerned, we all know how it will look like based on several photos showing official scale models featuring a far more attractive design compared to the outgoing S80. Volvo's new mid-size sedan is due before the end of this year and we already know it will spawn a V90 wagon version expected to be unveiled sometime in 2016.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.