Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

Prendete una Challenger, toglietele il V8 Hemi e piazzatele sopra il V10 monstre da 8.4 litri e 600Cv della Dodge Viper.

Svuotatela di tutto e preparatela pronto Drag...il cambio diventa una automatico a 2 sole marce...

The Dodge Challenger V10 Mopar Drag Pak features a Bright White paint scheme with color options. The Manufacturer's Suggested Retail Price (MSRP) is $85,512 and production begins early next year.

Mopar offers three options with this vehicle. First, the Competition Package includes an eight-point roll cage, six-point safety harness and a mesh window net (MSRP: $7,950, part number P5155820). Second, a Mopar logo body wrap (MSRP: $950, part number P5155892) and a range of body colors (MSRP: $6,800, part number P5155893). With the Competition Package, the car is ready to go down the drag strip.

2011 Dodge Challenger V10 Mopar Drag Pak Highlights

  • Identification plate with unique serial number sequence
  • Primed and painted body, color options available
  • 512 cid V-10 engine
  • Unique engine calibration
  • 2-speed automatic transmission with shift assembly and built-in roll control
  • Special body-in-white modified for drag racing
    • No windshield wiper assembly
    • No HVAC system (includes block off plates)
    • No rear seats
    • No power-steering system
    • No underbody heat shields
    • Complete fuel cell assembly
    • Race headers with collectors
    • Modified tunnel for transmission clearance and one-piece drive shaft
    • Raised floor above differential for solid-axle conversion clearance

    [*]Polycarbonate door windows

    [*]Smart-glass door window system

    [*]Solid engine mounts

    [*]Mopar solid rear axle

    [*]Lightweight seats to accommodate 6-point harness

    [*]Special modified K-member with drop-out crossmember

    [*]Lightweight drag-race only front brake assembly

    [*]Manual rack-and-pinion steering

    [*]Front chin spoiler

    [*]Lightweight cooling module with electric fan

    [*]Lightweight instrument panel assembly

    [*]Special cable-operated decklid release

    [*]Special cable-operated throttle pedal and linkage

    [*]Race-style wheels and tires

Via Chrysler

Dodge-Challenger_V10_Mopar_Drag_Pak_2011_photo_01.jpg

Dodge-Challenger_V10_Mopar_Drag_Pak_2011_photo_02.jpg

Dodge-Challenger_V10_Mopar_Drag_Pak_2011_photo_05.jpg

Dodge-Challenger_V10_Mopar_Drag_Pak_2011_photo_04.jpg

Dodge-Challenger_V10_Mopar_Drag_Pak_2011_photo_07.jpg

Dodge-Challenger_V10_Mopar_Drag_Pak_2011_photo_09.jpg

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Inviato

è omologata per la strada????

Non ricordo quale preparatore, forse Saleen, aveva creato una Mustang drag omologata per la circolazione su strada

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.