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Batmobile di serie vendesi


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Stai diventando come Paolino! Tassonomico e non nozionistico..

Mi pareva ci fosse di mezzo qualche concept di Ghia,che tralaltro ero convinto fosse stata usata pure per Le strane notti del dottor Jerryl, ma mi sa che mi confondo

Ma sai....a richiesta mi incuriosisco io stesso...e quando trovo....posto......

"Tassonomico" lo dici a tuo fratello :asp: ..... per inciso! :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)

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I più attivi nella discussione

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mio fratello è grasso.. non tassonomico :mrgreen:

comunque credo voglia dire: "colui che adora bere la cedrata tassoni"

tassoni-glass.jpg

io dunque sono tassonomico :mrgreen:

Ciò mi ricorda il significato recondito di alcuni nomi di uso comune.....

Per esempio "Hillary"

Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)

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Ciò mi ricorda il significato recondito di alcuni nomi di uso comune.....

Per esempio "Hillary"

E' una fragatura: la mia ex storica (alias nana malefica) ha lo stesso nome e ha si due pere che sfidano la legge di gravità, peccato abbia la prima.. nella coppia quello con le tette ero io.

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

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E' una fragatura: la mia ex storica (alias nana malefica) ha lo stesso nome e ha si due pere che sfidano la legge di gravità, peccato abbia la prima.. nella coppia quello con le tette ero io.

Ahhh....ecco dove ti ho visto allora.......

Fat+Bastard.JPG

PS) Mi è passato l'appetito.....grazie! :disp2:

Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)

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per tutti i tassonomici,

fighissima anche questa:

PH HEROES: BMW 3.0 CSL 'BATMOBILE'

Holy aerodynamic addenda, Batman. Can we have one in black..?

cs1.jpg

The Batmobile. Let's face it, with a nickname like that, there's a lot to live up to. And for dyed-in-the-wool PHers, there's even more hype: hands up who remembers that classic shot of Hans 'Striezel' Stuck flying his CSL at the Nürburgring?

6152-t.jpg

The 'Bat' is a car that still makes people smile today - the sight of it rolling off the back of a transporter enough to make people stop and stare. The aerodynamic addenda are as cartoonish as the name suggests and appeal directly to the excitable child in all of us. And because it's a 'classic', there's none of the bitterness or jealousy that new sportscars seem to engender in some folk. (Not round here, obviously! Ed.)

The 3.0 CSL (Coupe Sport Leichtbau.) was created to win in top-level Touring car races. The rules at the time dictated that these cars must be able to carry four people and that at least 100 examples were built.

The 'L' was the key letter. It stands for 'Lightweight' and the BMW's engineers committed hard to that ethos. Thinner steel was used in the construction, with aluminium for the doors, bonnet and bootlid. Perspex was used on the side windows while inside the luxury trim was stripped out and soundproofing removed. The result, a car that weight just 1270kg - according to BMW's figures, that's some 200kg lighter than an equivalent steel-bodied 3.0 CS.

6153-t.jpg

Motive power came from a classic BMW straight-six configuration. Originally a whisker under three litres, BMW increased this to allow the car to compete in the 'over three litre' racing category. By the time the Batmobile appeared in 1973, the engine had been stroked to 3153cc, producing 203bhp and 215lb ft of torque. Enough to give it a 0-60mph time of 7.3 seconds and a top speed of 137mph.

The basic shape is essence of BMW. Undercut 'shark' nose with quad lamps, a sleek waistline (and 'Hofmeister kink' on the C-pillar) ending in a pert posterior. The elegant and understated lines of the E9 coupé are transformed with the addition of the deep front air dam, fins that run the length of the front wings, roof spoiler and that enormous rear wing.

Interestingly, the wild aero was deemed to be illegal for road use in Germany and the CSLs came with the kit packaged in the boot. But on the track the transformation was not just aesthetic: the big rear wing helping to turn 30kg of rear axle lift into 60kg of downforce - and cutting a phenomenal 15 seconds per lap around the Nordschleife with Hans Stuck at the wheel.

-t.jpg

I was fortunate enough to get behind the wheel of this car for the first time some years ago. The magazine I was working on had conducted a survey to find the greatest BMW of all time. The 3.0 CSL won by a streak and we persuaded Bracknell HQ to let us borrow the pride of its historic fleet for the photo shoot.

We headed along the M4 to the Brecon Beacons and the famous Black Mountain road. The sun shone all day, but nowhere near as brightly as the Batmobile. I remember it being sensational. Surely it can't pull of the same trick on an older, more cynical me?

The bucket seats are high-sided and snug for a man with a backside the size of mine. The big steering wheel makes it tight to squeeze into the chair, too. The clear instrumentation is not so very different to a modern BMW but sorting out the secondary controls takes a while. Rear screen demister? Under the steering wheel near your right knee. Speed control for the wipers? The unmarked organ stop near the rocker switches on the centre console. Those switches themselves drop the rear windows, but you'll need to wind the front ones down yourself. Electric windows? Ah, yes - the cars imported to the UK retained the more luxurious interior of the CS, as well as the soundproofing. Apparently, the importer at the time didn't think we would be interested in the fully-stripped example.

6173-t.jpg

The cabin feels surprisingly capacious thanks to the big glass-house and spindly pillars. Trim is plain wood, switchgear minimal. The gearbox is a four speeder on a classic H-gate, the shift nice and positive, spacing perfect. The car fires cleanly and settles into a slightly lumpy idle while I wait for the windows to demist. It smells almost exactly the same as an old Vauxhall Viva that spent years rusting on my mum and dad's driveway... comfortingly musty.

What strikes you first, once under way, is the suppleness of the ride. The CSL floats over the road in a way that a modern family car, never mind a modern sports car, simply doesn't. The tall sidewalls (only 14-inch wheels here) and compliant suspension allow the Bat to soak up the very worst British roads can throw at it with barely a twitch or a shimmy.

6187-t.jpg

The unassisted steering is hefty at low speeds but lightens appreciably as speeds rise and although the CSL doesn't dart in to turns the response is faithful, the feedback pure. There's surprising pace on tap, too. 200-odd bhp is merely hot hatch territory today, but at well under 1300kg, the Lightweight weighs less than most superminis. You have to work the engine but there's no need to chase the redline to find the sweet spot as you would in later 'M' cars.

It's a dawn raid, today - heading cross-country for a Breakfast Club meet at Goodwood. And at six on a Sunday morning, the roads are mine alone.

The first time you really commit to a corner is something of a leap of faith but the car will turn in. There's a lot of movement as the car rolls into the bend and when you feed in the power the nose rises and the car sits over the rear tyres giving extra traction. There's far more roll, dive and squat than any new car has but, because the CSL's responses are linear and consistent, you learn to work with them and that movement becomes a surprisingly satisfying part of the driving experience. The car slides quite readily on leaf-slick autumn tarmac but both grip and slip are lucidly telegraphed to the pilot's chair so it is more fun than frightening. Until later when I learn a Batmobile recently sold at auction for $218,400. Gulp.

6196-t.jpg

The brakes are remarkably good, too, and highlight another advantage to the car's lithe build. There's plenty of stopping power and the pedal feel is pretty decent - remarkable even for a car approaching 40 years of age.

It lives up to the hype alright, the Batmobile. It relishes the drive across two counties, willing me to go faster all the time. And while it looks perfectly happy parked up among expensive classic sports cars and being photographed by eager Breakfast Clubbers, I suspect it'd be happier still tackling the old Goodwood circuit on a hot lap or two.

For me, the CSL is everything that's great about BMW's best. It is a road car honed and focussed for the racetrack. A car with unimpeachable motorsport pedigree, with a spirited normally aspirated straight six motor.

6371-t.jpg

A car to thrill the soul and reward the committed. A car that transcends its origins and holds its head high among the very greatest road cars ever made.

(Words by Dom Holtam)

fonte: www.pistonheads.com

datemela nera e poi giriamoci un inseguimento con una giulia color verde marcio polizia anni 70'...Batman uccide la polizia non puo' sparare 8-):D

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C'è anche una serie di Firebird che viene chiamata Batmobile nei discorsi degli aficionados F-Bird. :D

Vediamo chi sa qual'è.

Comunque se avessi saputo che in questo topic, partendo da me si arrivava ad una foto di Ciccio Bastardo, a Cosimo sabato scorso ci attaccavo i coniglietti Anni '80 Golf GTI style sul bagagliaggio della Giuli :D

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

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C'è anche una serie di Firebird che viene chiamata Batmobile nei discorsi degli aficionados F-Bird. :D

Vediamo chi sa qual'è.

....

ma dai, non puo' che essere la Trans AM WS6 :mrgreen:

no_photo_300px.gif

images?q=tbn:ANd9GcQw0-maj99EutdP35nz5KZT6gl6Fq1z4oQc2cwm2cS_i6vwx8y9

eccola in rosso, rende meno ma capirai, la foto e' migliore assai

812383_39_full.jpg

comunque, dato che di machine ammereghane ci capisco una mazza mi sono fatto la mia ricerca...risultato invece di andare in piscina eccomi a guardare le foto zozze :D

Modificato da poliziottesco
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Sbaggliat' :D

La Firebird che gli appassionati del modello identificano, per capirsi alla svelta, col nome di "batmobile" è questa

i15922144_2389_7.jpg

PontiacFirebird1977.jpg

definizione che deriva da quello che fu definito "Batmobile front nose" ossia il frontale che prese quella serie, che per certi versi ricordava le prese d'aria frontali della Barchetta di Batman e Robin :D

Batmobile%20-%20front.jpg

In pratica dalla definizione data a quel musetto F-Bird si è giunti ad un modo di identificare la serie quando si parla alla svelta.

"Sai che Tizio ha portato di qua (dall'America sottinteso) un'altra TransAm?"

"Che serie?"

"Una Batmobile."

(e l'altro capisce subito che è quella di Burt Reynolds :D o meglio quella del primo film, perchè nel secondo gli diedero il modello '81 che non aveva più il Batmobile nose e nel terzo movie, quello senza Burt tranne che per un cameo finale, la protagonista fu la "Kitt generation")

Modificato da PaoloGTC

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

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Sbaggliat' :D

...

e ce' caspt'! (diavoli dell'inferno)...neanche con la ricerchina su google sono stato buono, sonon veramente un caprone

ora mi sorgono anche dubbi su questa

5me98j-300x274.jpg

questa e' una camaro vero? se sbagliassi avrei una delle certezze della mia infanzia infrante di colpo...

comunque malefici, mi state facendo venire la passione per le macchine americane, io che fino a ieri conoscevo solo la corvette di big jim, christine e la macchina nera!

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