Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

Audi has kicked off development of a new performance orientated crossover model to counter the BMW X6.

Set to be called the Q6, the five-seat crossover is rumoured to be based around the same four-wheel drive underpinnings as the second-generation Volkswagen Touareg and Porsche Cayenne, both of which use a short wheelbase (2895mm) version of the Volkswagen Group’s so-called Colorado platform that in long-wheelbase (3000mm) form is also used beneath the Audi Q7.

Nothing has been made official, but in an interview with German media representatives at the recent Geneva auto show, Audi boss Rupert Stadler, alluded to the new German crossover, saying, “We can imagine a model between the Q5 and the Q7... a coupé-like, four-wheel driven model.”

Audi’s decision to add the Q6 to its line-up comes after lobbying calls from its North American and Chinese subsidiaries for a standard-sized SUV to counter the BMW X6, global sales of which have more than doubled original estimates since its launch in 2008.

As with its key rival, the Q6 is likely to arrive in the US with a range of V6 and V8 petrol and diesel engines, together with a V6 gasoline engine-electric motor hybrid drive option similar to that used by the Volkswagen Touareg and Porsche Cayenne Hybrids.

The decision to provide the new model with what Stadler describes as “coupé-like” styling and standard “four-wheel drive” also paves the way for an outwardly sporting variant from Audi quattro, the same division responsible for the company’s diverse range of RS models. While still early days, Audi is thought to be considering a range-topping Q6 RS model powered by the new turbocharged 4.0-litre V8 engine, set to make its debut in the new-generation RS6 at the Frankfurt motor show in September.

Despite doubts about the sales potential at launch in 2008, the BMW X6 has proven a remarkable success. The latest figures provided by BMW reveal overall sales of 110,622 – some 43,322 of which were recorded in 2010, including 3082 X6Ms.

autocar.co.uk

Un altro saponone :disp2:

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

  • 1 anno fa...
Inviato

E se fosse il Q7?

Ad occhio mi pare che il passo sia allungato di circa 15cm per un totale di 296cm...il passo della Q7 attuale è 300cm ma la nuova dicono che sarà più compatta e leggera.

:pen::pen:

Inviato
Di quello giran già i muli su base attuale Q7

yes, ho notato. Però boh mi pare tanto l'allungamento del passo...perchè se fosse veramente 295cm più o meno vuol dire avere un mezzo lungo ALMENO 480cm...boh. Allora il Q7 resterà un barcone da 5m come il GL.... :pen:

Inviato
yes, ho notato. Però boh mi pare tanto l'allungamento del passo...perchè se fosse veramente 295cm più o meno vuol dire avere un mezzo lungo ALMENO 480cm...boh. Allora il Q7 resterà un barcone da 5m come il GL.... :pen:

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Inviato

Ci sarà sia un Q6 che un Q4, chissà che questo non sia l Q4 mah, cmq girano alcuni PS di entrambi da un pò, ovviamente sembra uscirà un auto molto riuscita esteticamente senza nemmeno i vincoli dimensionali che "sgorbiano" un pò l'aspetto di Q3 che già di suo avrebbe una coda fastback un pò coupè.

Senza cuore saremmo solo macchine.......

  • 10 mesi fa...

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.