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Produzione vernici metallizzate e terremoto in Giappone


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... il primo aprile è dopo domani... ;)

Il rischio però che nel mondo ci ritorviamo condensatori patacca cinesi o altra componentistica di cina/taiwan è abbastanza elevato :roll: per fortuna Elpida (uno dei principali produttori di semi-conduttori) ha già detto che la produzione per loro è tornata quasi alla normalità

 

花は桜木人は武士

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non penso che si scherzi su queste cose...sarebbe da cretini...

Non sottovalutare la potenza del Borgomeo :mrgreen:

Japanese Disaster Cuts Off Paint Supply to Ford and Chrysler

In today's global economy, even something "imported from Detroit" may rely on components sourced from around the world. In the wake of the recent earthquake and tsunami in Japan, American businesses are experiencing some unexpected consequences.

Two major American automakers are now restricting orders for certain exterior colors as a direct result of the natural disaster in Japan.

Chrysler has issued a statement to their dealers saying that because of a shortage of pigment used to make their paints, they are going to limit the orders for cars in certain colors. The colors are Redline, Inferno, Brilliant Black, Deep Cherry, Blackberry, Hunter Green, Bronze Star, Rugged Brown, Ivory and Billet Metallic, according to USA Today.

Ford is also putting a hold on orders for four of their colors: Tuxedo Black, Royal Red, Red Fire and Red Candy. Ford has said it still has enough cars in stock to meet the demand for a while, but it has asked dealers not to take any new customer orders for cars in these colors.

Both companies rely on a special pigment called Xirallic to give these colors a glittery effect. Xirallic is currently produced in just one factory, located in Onahama, Fukushima, which is the same city where the Fukushima Daiichi nuclear power plant is located. The city is in a coastal area, and was hit hard by the March 11 earthquake and resulting tsunami. Workers at the Fukushima Daiichi nuclear power plant are desperately trying to repair damage there and prevent a total meltdown.

ABC Newshas reported that it could be four to eight weeks before the plant that makes the Xirallic pigment is back up and running again. In the meantime, US car shoppers with their hearts set on one of the affected colors from Ford or Chrysler should try to find a car now or be prepared to wait awhile.

Japan is a major exporter of automotive components used around the globe, so the disaster and extended recovery there are likely to have unexpected ripple effects for some time.

Cioè si dice che Ford e Chrysler sono inguaiate perché usano - in alcuni colori - un pigmento speciale, il Xirallic, che dà un effetto "paillette" alla vernice. Questo Xirallic è prodotto da un'unica fabbrica in Giappone, vicino a Fukushima, ed è effettivamente in stallo per le ragioni che sappiamo, ed è per ciò incapace di fornire i propri clienti.

Bene, penso che Vincenzo Borgomeo abbia letto questa niùs e gli è venuta l'idea "geniale" per fare un pesce d'aprile, estendendo il problema ad ogni vernice metalizzata, di ogni costruttore mondiale.

"But before the most charismatic car maker of them all finally went, they left us with a final reminder of what they can do, when they try" (Jeremy Clarkson, Top Gear)

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Bene, penso che Vincenzo Borgomeo abbia letto questa niùs e gli è venuta l'idea "geniale" per fare un pesce d'aprile, estendendo il problema ad ogni vernice metalizzata, di ogni costruttore mondiale.

...questa niùs fa parte del'informazione "gridata" e "ingigantita" che impazza negli ultimi anni....una base di verità c'è (facile che vari colori usciranno dalla palette o cambieranno perchè basati su materiali insostituibili provenienti da questa fabbrica).

ma il tutto diventa" fine delle vernici metallizzate", "apocalisse dei colori", "addio colori brillanti,le auto saranno tutte nere come la Ford T."

mi spiace dirlo in questa sede (è cmq un giornale coi suoi pregi) ma il giornale su cui scrive Borgomeo è uno specialista dell'iperbole giornalistica, spesso li ho beccati a modificare titoli sul sito web per fatti successi nell'immediato, perchè oggettivamente esagerati nel tono e nei contenuti.

Modificato da Matteo B.
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Ottimo il nostro agente all'Avana Quo.Lore che ha chiarito l'origine dell'apocalittica notizia ;)

Agli ordini :milit::)

...questa niùs fa parte del'informazione "gridata" e "ingigantita" che impazza negli ultimi anni....una base di verità c'è (facile che vari colori usciranno dalla palette o cambieranno perchè basati su materiali insostituibili provenienti da questa fabbrica).

ma il tutto diventa" fine delle vernici metallizzate", "apocalisse dei colori", "addio colori brillanti,le auto saranno tutte nere come la Ford T."

mi spiace dirlo in questa sede (è cmq un giornale coi suoi pregi) ma il giornale su cui scrive Borgomeo è uno specialista dell'iperbole giornalistica, spesso li ho beccati a modificare titoli sul sito web per fatti successi nell'immediato, perchè oggettivamente esagerati nel tono e nei contenuti.

Beh diciamo che io ho provato a "salvare" VB. Infatti, anche se non è proprio di gentile gusto, se è un pesce d'aprile, ci potrebbe anche stare.

Però, se non lo è, ed ha volutamente deformato l'informazione per fare clamore, è un'idiota. ;)

"But before the most charismatic car maker of them all finally went, they left us with a final reminder of what they can do, when they try" (Jeremy Clarkson, Top Gear)

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  • 1 mese fa...

Sembra che la produzione riprenda.

Entro fine anno la situazione dovrebbe essere OK.

Production restored at Japan paint pigment plant | detnews.com | The Detroit News

Production restored at Japan paint pigment plant

Christine Tierney / / The Detroit News

German chemical firm Merck KGaA has resumed operations at the Onahama factory in Japan that produces a pigment widely used in car paints to add luster to the colors.

Merck also said today that it will establish another production site in Germany for the Xirallic pigment before the end of the year to ensure supplies to its customers. The shortage of Xirallic prompted many automakers, from Ford Motor Co. to Toyota Motor Corp., to halt orders for vehicles in certain colors.

"Our top priority is to ensure as soon as possible an uninterrupted supply of Xirallic pigments to our customers around the world," Peter Halas, head of the Pigments & Cosmetics business unit at Merck, said in a statement. "The resumption of production in Onahama is a major milestone toward this objective. I would like to thank our employees in Japan for their tremendous efforts."

The Onahama site resumed production on Sunday, ahead of schedule, Merck said. Repair work at the factory, damaged in the March 11 quake, began on April 4. The plant, south of Iwaki City, is 36 miles south of the crippled Fukushima Daiichi plant, outside the evacuation zone.

Merck said it was monitoring all public directives regarding radiation to ensure the safety of its employees. The company also is testing the products being shipped from Merck Japan to ensure that they comply with all regulations and safety standards.

From The Detroit News: Production restored at Japan paint pigment plant | detnews.com | The Detroit News

1happydream

ps Confermate?Devo cambiare l'auto nel 2012...:pen:

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