Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Non più in vendita, in Italia.

Hyundai-i40-Sedan-7.jpg

Hyundai-i40-Sedan-8.jpg

Hyundai-i40-Sedan-2.jpg

Hyundai-i40-Sedan-3.jpg

i40-interior.jpg

i40sedanboz.jpg

Hyundai-i40-Sedan-9.jpg Hyundai-i40-Sedan-8.jpg Hyundai-i40-Sedan-7.jpg Hyundai-i40-Sedan-6.jpg Hyundai-i40-Sedan-5.jpgHyundai-i40-Sedan-4.jpg Hyundai-i40-Sedan-3.jpg Hyundai-i40-Sedan-2.jpg Hyundai-i40-Sedan-1.jpg

carscoop - es.autoblog

Specifiche Tecniche :

i40specs.jpg

Press Release :

HYUNDAI i40 SALOON WORLD PREMIERE IN BARCELONA

* Design inspired by Hyundai's unique form language, 'fluidic sculpture'

* Latest version of landmark i40 to be revealed at Barcelona Motor Show

* Hyundai press conference at 12:20 (CET), May 12th, Hall 8

Hyundai has released the first rendering of its new i40 saloon, ahead of the world premiere at the 2011 Barcelona Motor Show on May 12th.

This debut follows the global reveal of the i40 estate at the Geneva Motor Show in March this year. The i40 saloon will be the latest model to be unveiled under the company's new brand slogan – 'New Thinking. New Possibilities.'

The i40 saloon boasts a purely European identity having been designed and engineered at the European R&D headquarters of Hyundai in Rüsselsheim, Germany, and represents the next evolution of the company's unique form language, 'fluidic sculpture'.

The 'fluidic sculpture' design DNA utilises flowing lines inspired by nature to create a dynamic exterior, and was introduced on the Hyundai ix-onic concept car at the 2009 Geneva Motor Show. Since this debut, 'fluidic sculpture' has been the design inspiration behind all new Hyundai models, such as the award-winning ix35 and ix20.

"We have used very strong, fluid lines from front to rear to give i40 a distinctive appearance," commented Thomas Bürkle, Chief Designer at Hyundai Motor Europe Technical Centre. "We wanted to move away from the typical three-box saloon and create a car that was in keeping with the sporty nature of the i40 estate. By sculpting a low, elongated roof line, we've given the i40 saloon a striking coupe-like silhouette," he added.

The i40 saloon not only benefits from attractive styling, but also retains high levels of interior comfort, with a wheelbase measuring 2.77 metres and delivering best-in-class dimensions for front head (1025mm), shoulder (1455mm), and leg (1170mm) room.

"While the exterior of i40 saloon stands out for its fluidic form and distinctive appearance, the interior has been shaped to deliver practicality and comfort to the driver and passengers in a high-quality package," Thomas Bürkle concluded.

Allan Rushforth, Senior Vice President and COO of Hyundai Motor Europe, commented, "The launch of the saloon represents the next step of the i40's introduction to the European market, following the very positive reception for the i40 estate. The i40 saloon shares the same qualities found in the estate, including a dynamic design element, and broadens the appeal of the i40 to buyers in the D-segment.

"The saloon market in Spain is very strong, claiming almost 40% of the D-Segment, so the Barcelona Motor Show was the logical choice for a reveal of such importance. We couldn't be more delighted to be holding the world premiere of the i40 saloon in Barcelona, a vibrant European city steeped in culture and creativity," he concluded.

The world premiere of the all-new i40 saloon at the Hyundai stand will take place in Hall 8 at the Montjuïc Exhibition Centre at 12:20 (CET) on Thursday 12th May 2011.

Davvero una bella Sedan!

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 53
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

A me non dispiace, è che con quella tipologia di montanti anteriori molto inclinati, sembra sia un tutt'uno con il cofano, accorciando il volume anteriore... Però per come abbiamo avuto modo di vedere sulla SW non viene male.

Dietro sembra ben fatta, imho l'unico problema sono gl'interni che da quanto si è visto non mi piacciono un granché

Link al commento
Condividi su altri Social

Di 3/4 posteriore è davvero bella, da vedere il resto.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.