Vai al contenuto

ISO-8707

Messaggi Raccomandati:

carphoto45118025.jpg

A hot hatch legend is coming back to claim its crown. Following the announcement that Renault is to supply engines to Formula One team Williams once again, our sources have revealed that the 1992 Clio Williams – consistently rated as one of the best pocket rockets in history – is set to make a triumphant return.

And our exclusive images show how the race-inspired supermini, decked out in the original’s classic blue and gold livery, will look when it arrives next year.

The new car promises to be even better than a standard special edition. A Renault spokesman told us: “We don’t want to pollute the [Renault and Williams] tie-up with simply a marketing exercise – you can rest assured it will be something suitably uprated from the standard car.”

“Discussions are currently ongoing, but with Williams based here in the UK, and Renaultsport models being so popular in this country, we’re definitely keen to make this happen.” It appears that the feeling is mutual, too. Williams F1 chairman Adam Parr told Auto Express: “We have announced our Formula One engine partnership [with Renault].

“Our [separate] venture with Jaguar is to produce a supercar, but it does not preclude us from entering into arrangements that do not compete with the C-X75. Let’s see…”

With an all-

new Clio due at the end of 2012, the timing is perfect to make this resurrected legend a final farewell for the current Renaultsport Clio 200.

Under the skin, the newcomer will benefit from a significant makeover. Expect the aggressive 2.0-litre naturally aspirated engine to get a boost in power from 197bhp to around 240bhp.

However, the French manufacturer is keen to make sure this potent new model doesn’t step on the toes of the more expensive 247bhp Renaultsport Mégane. Suspension will be similar to the set-up in the current Renaultsport Clio Cup, but with race-derived Sachs dampers, as fitted to the Clio 182 Trophy that was launched in 2005.

The car will also boast bigger brakes and Bridgestone Potenza tyres – as on the new Mégane 265 Trophy, which recently set a new lap record for a front-wheel-drive car around the legendary Nürburgring track.

Rather than being a pared-back race model, the original Clio Williams was plush inside – and the newcomer aims to follow the same example. So buyers can expect to find all the kit from the standard variant, including climate control and TomTom sat-nav. Interior modifications will also include Recaro seats embossed with the Williams logo, and a plaque commemorating each car’s place in the production run.

The new limited edition is likely to carry a price tag in the region of £ 25.000

Clio Williams is back | News | Auto Express#

Sarebbe bello rivedere questo accoppiamento, ma 240cv da quel motore li riescono a tirar fuori solo in configurazione da gara nonostante la flangiatura (ora gira intorno ai 250/260 ndr)....

Modificato da ISO-8707
Link al commento
Condividi su altri Social

Spero davvero che si concretizzi, già adesso la RS è tra le hot-hatch più appaganti, dopo la cura Williams potrebbe diventare un'arma letale.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

L'anno prossimo la WILLIAMS TORNERà A motori Renault quindi credo un lotto di Clio Rs 3 ph2 potrebbero essere veramente williams

Scopo di un forum...

-se io do una cosa a te e tu dai una cosa a me alla fine avremo una cosa per uno...

-se invece io dò un'informazione utile a te e tu ne dai una utile a me alla fine tutti e due avremo due informazioni....

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.