Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

  • Risposte 46
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_01.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_02.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_03.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_04.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_05.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_06.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_07.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_08.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_09.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_0a.jpg

Volkswagen-e-Up_Concept_2011_photo_0b.jpg

VW e-Up Concept

It has been decided: a production version of the Volkswagen e-up! will be launched on the market in 2013. At the IAA in 2011, Volkswagen is already presented a near-production study of this zero-emissions car. It has a distinctive identifying characteristic at its front end: the arc-shaped layout of the LED daytime running lights in the bumper. Of technical interest: on the e-up!, the upper engine cooling air slot - a slot between the headlights and the VW logo - is fully covered by an elegant chrome trim strip. That is because narrow air intake slots above and below the licence plate suffice to cool the drive system of the e-up! that is painted in the colour "planet blue metallic".

Friendly

The interior of the VW e-up! Concept is dominated by friendly beige colours; the designer panel in front of the driver and front passenger, centre console and door trim panels are painted in the new colour mix known as "two drops blue"; accents around the air vents glisten in a sophisticated black.

Silent

Supplying the propulsive power for the concept car, which can reach a top speed of 135 km/h, is an electric motor with a peak power of 60 kW (continuous power: 40 kW). As is typical of electric motors, the nearly silent motor develops a high maximum torque of 210 Newton metres from a standstill.

Energetic

The car's battery capacity of 18 kilowatt-hours (kWh) enables distances of up to 150 km, depending on driving style - enough driving range for the city and for the trips of most commuters. The batteries themselves are located in the underbody of the e-up!. Meanwhile, all key drive and ancillary components are housed in front in the engine compartment.

Fonte: www.netcarshow.com

 

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

Follow me on Instagram

Link al commento
Condividi su altri Social

La Cross Up per me è la più triste:roll:

La GT vedo che ha gli interni scozzesi ;) spero nella versione di serie spariscano!

Infatti IMHO devono starci attenti perchè farla passare come una GTI potrebbe avere effetti più negativi che positivi...

(pensate ad un golfista al quale, mentre si vanta di avere "la GTI", chiedessero se si tratta della up!:lol:)

Bisogna stare attenti a non bruciarsi i nomi mitici (cosa che ha fatto Renault con Gordini -è solo vernice blu!-, e che faceva Fiat con Abarth prima che reinventassero il marchio "indipendente")...

Link al commento
Condividi su altri Social

La CrossUp! la trovo piuttosto carina, ma quei paraurti li devono far diventare neri, perchè così, oltre ad essere inutilmente delicati, sono un pugno in un occhio.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.