Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

  • Risposte 104
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Inviato

articolo su autoweek.com

[...]

New four-valve-per-cylinder engines will supplant Mercedes’ three-valve-per-cylinder V6 and V8 gasoline engines. All boast continuously variable camshaft timing to wield more power and torque. North American sales kick off next year with the ML350 using the new four-valve 3.5-liter V6 with 272 hp. At first it will be joined in the lineup by the existing three-valve 5.0-liter, 292-hp V8 in the ML500; however, Mercedes will replace this engine with the four-valve 4.6-liter V8 making 325 hp in a new mid-range ML450. A level higher will be a four-valve 5.5-liter V8 packing an impressive 410 hp in an ML550.

Crowning the lineup will be the ML63 AMG. Planned for introduction at the Frankfurt motor show in September 2005, the ML63 will be one of the first Mercedes models with AMG’s normally aspirated, four-valve 6.3-liter V8 engine. Conceived as a replacement for today’s three-valve 5.4-liter V8, in the ML63 the 6.3-liter is likely to make about 465 hp, say Stuttgart insiders.

All engines mate to Mercedes’ new 7G-Tronic seven-speed automatic gearbox sending power constantly to all four wheels via an improved version of the 4-ETS (four-wheel-drive electronic traction system). It uses the ABS sensors to detect slip and applies braking force, automatically redirecting power to any unbraked wheels to improve momentum. Drivers are given the choice between high (on-road) and low (off-road) gearing via a dashboard switch.

[...]

Inviato

essendo la sorento una classe M con linee meno curve e visto che il nuovo trend è quello di linee più decise e rettinilinee, la nuova M assomiglia alla sorento (che non mi è mai sembrata tanto male)

interessano le foto in formato + grande?

da autorevue.cz

11.jpg

22.jpg

33.jpg

44.jpg

55.jpg

66.jpg

77.jpg

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.