Vai al contenuto

MotorPassion

Messaggi Raccomandati:

Fuori Produzione; per il Nuovo Modello cliccate sul seguente link:

freccina19rossaiy0.gifPorsche 911 Carrera e Carrera S Facelift 2016
big_porsche911Cabriolet2012_06.jpg

big_porsche911Cabriolet2012_07.jpg

big_porsche911Cabriolet2012_08.jpg

big_porsche911Cabriolet2012_09.jpg

4.jpg 4.jpg 4.jpg 4.jpg 4.jpg 4.jpg4.jpg 4.jpg 4.jpg 4.jpg

autoblog.it - km77

Carrera S

porsche-911-carrera-s-cabriolet00.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet01.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet02.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet03.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet04.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet05.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet06.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet07.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet08.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet10.jpg

porsche-911-carrera-s-cabriolet09.jpg

4.jpg 4.jpg 4.jpg 4.jpg 4.jpg 4.jpg4.jpg 4.jpg 4.jpg 4.jpg

es.autoblog - km77

Press Release :

All-New Porsche 911 Cabriolet Features Innovative Roof Design

Next-generation open-air 911 launches next spring, silhouette matches coupe

ATLANTA â€" November 22, 2011 â€" Porsche is introducing two new cabriolet versions of the recently unveiled seventh-generation 911 Carrera. These new models, the 911 Carrera Cabriolet and 911 Carrera S Cabriolet, will go on sale in the United States in the spring of 2012.

Like the coupe, the 2012 911 Carrera cabriolet features innovative aluminum-steel construction with the addition of an all-new convertible top design, which preserves the typically sleek 911 coupe roof line. Intelligent lightweight design that includes extensive use of aluminum, magnesium and advanced high strength steel ensures lower vehicle mass and lower fuel consumption while offering improved driving dynamics and additional comfort. As with the 911 coupe models, the new Porsche open-top models are significantly lighter than their predecessors.

The new 911 Carrera cabriolet can accelerate from 0-60 in as little as 4.4 seconds and achieve a top-track-speed of 177 mph, while the 911 Carrera S cabriolet can reach 60 mph in as little as 4.1 seconds and has a top-track-speed of 187 mph.

Each of the two new cabriolets uses the same engine as their coupe equivalents. The rear of the 911 Carrera houses a 3.4 liter boxer six-cylinder engine with direct fuel injection (DFI) generating 350 horsepower (hp), driving the rear wheels through a standard seven-speed manual transmission or an optional PDK dual-clutch automated manual transmission. The open-top Carrera S comes with a 3.8- liter boxer six-cylinder DFI engine developing 400 hp. The open-top 911s are significantly more efficient than their predecessors; both models consume less than 10 L/100 km on the New European Driving Cycle (NEDC). U.S. Environmental Protection Agency (EPA) figures will be available closer to the on-sale date.

With the longer wheelbase, wider front track and host of new features just introduced on the 911 Carrera and Carrera S models, the new cabriolet variants offer sportier driving characteristics, greater precision and agility and increased efficiency.

Modificato da Touareg 2.5

 

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

Follow me on Instagram

Link al commento
Condividi su altri Social

Culona come tutte le 911 Cabrio dalla 996 in avanti, dunque meno bella della (splendida) coupé .

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.