Vai al contenuto

[USA] Hyundai Elantra Coupé (Foto Ufficiali)


Messaggi Raccomandati:

2013-hyundai-elantra-coupe-photo-440090-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-gt-coupe-and-sedan-photo-440103-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-coupe-interior-photo-440101-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-coupe-interior-photo-440100-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-coupe-photo-440097-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-coupe-photo-440096-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-coupe-photo-440095-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-coupe-photo-440093-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-coupe-photo-440094-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-coupe-photo-440092-s-787x481.jpg

2013-hyundai-elantra-coupe-photo-440091-s-787x481.jpg

Hyundai wants its Elantra to dominate the C segment, and that means in all body styles. The just-introduced five-door GT is set to battle the Ford Focus and Subaru Impreza hatchbacks, and this new Elantra Coupe clearly has the two-door Honda Civic in its sights.

The four-door Elantra already wears pretty rakish sheetmetal that carries over nicely to the Coupe, which is actually half an inch longer than the sedan (173.8 inches versus 173.3 inches). The other dimensions are identical to the sedan, and Hyundai cites greater interior room as one of the Coupe's advantages over its competition. By contrast, the Honda Civic Coupe is 0.3 inches shorter than the Elantra Coupe, and the Honda rides on a three-inch shorter wheelbase.

The Elantra Coupe has more power than the Honda Civic Coupe and the manual should get 1 mpg more in the city and 4 more mpg on the highway

Hyundai's new two-door gets the same 1.8-liter inline four-cylinder being liberally spread across the line, with the same 148 horsepower and 131 pound-feet as the Elantra GT and the same pair of six-speed manual and automatic transmissions. Mileage is estimated to be 29 city/40 highway for the manual and 28 city/39 highway for auto. This means the Elantra Coupe has more power than the Honda Civic Coupe and, if the fuel economy numbers hold true, the manual would get 1 mpg more in the city and 4 more mpg on the highway, but both slushbox cars would be dead even.

There will be two Elantra Coupe trims: base GS or top-spec SE. Both have been tuned for extra sportiness versus the sedan and, as we've come to expect, while Hyundai throws plenty at the GS, the SE gets the truly sporty goods. The SE swaps the 16-inch standard rims for 17-inchers, gets a rear "lip spoiler design element," even more suspension tuning for its lower-profile tires, and only it offers the option of touchscreen navigation and a rear-view camera. Both models, however, will get seven exterior colors, three of them Coupe-only, but inside it's nothing but black or grey.

Pricing should come soon, but for now, enjoy the press release after the jump and the high-res gallery of images. Stay tuned for more impressions live from the Chicago Auto Show floor.

Modificato da Touareg 2.5

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

Bello schifo, sia il coupè che.....un pò tutto. Non salvo nulla, secondo il mio modesto parere. Lateralmente ispira solamente flatulenze..........Quella blu di vettura (non ricordo mai il nome.....) sembra vista da dietro la Giulietta dei poveri............Il mio cane, scolpisce meglio quando è ai giardinetti.............

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.