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Non rischia di essere un doppione della GTI?

Perché se voglio cavalli, ciapo la GTI, se voglio risparmiare, non prendo questa...

Come esiste la Mito 135cv non vedo motivo per cui non debba esistere questa.

Io, ad esempio, tra questa e la GTI prenderei la prima:

- 185cv sono superflui su una Polo per me.

- risparmio nell'acquisto e nei costi di gestione.

- questa può avere il cambio manuale mentre la GTI è solo DSG.

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Non rischia di essere un doppione della GTI?

Perché se voglio cavalli, ciapo la GTI, se voglio risparmiare, non prendo questa...

Su mito e gpunto motori da 135cv 1400 turbo non sono un doppione dei 165-170cv sempre 1400 turbo....mentra magicamente-:) lo diventano su VW!!!

In Italia come del resto avviene per fiat è però ovvio che un motore simile avrà poco mercato all'estero penso ne abbia di più, peccato semmai che da noi non sia più disponibile la polo 12 tsi 105cv

Modificato da Stefano73

Senza cuore saremmo solo macchine.......

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  • 3 mesi fa...
Dopo l'anteprima al Salone di Ginevra,la Volkswagen ha introdotto a listino la Polo BlueGT, inedita versione che combina l'allestimento sportivo a interventi dedicati espressamente al risparmio di carburante.

Motorizzazioni. Senza toccare le punte velocistiche della GTI da 180 CV, la BlueGT offre infatti il 1.400 TSI da 140 CV turbocompresso con sistema Active Cylinder Management (ACT) che può disattivare due dei quattro cilindri a carichi parziali e dichiara un consumo medio di appena 4,6 l/100 km ed emissioni di 107 g/km di CO2 (con cambio manuale). Adottando il DSG a sette rapporti i valori promessi scendono a 4,5 l/100 km e 105 g/km e, in ogni caso, il sistema ACT dovrebbe consentire un risparmio fino a 1 l/100 km in condizioni di velocità costante a 50 km/h.

Prestazioni. Nonostante questo, le prestazioni sono da sportiva, grazie ai 250 Nm di coppia disponibili da 1.500 a 3.500 giri: si parla di 210 km/h di velocità massima e di 7,9 secondi per passare da 0 a 100 km/h. La Blue GT offre di serie il pacchetto BlueMotion Technologies che comprende Start&Stop, recupero dell'energia in frenata e uno speciale kit per la carrozzeria che migliora il coefficiente aerodinamico. L'assetto è inoltre ribassato di 15 mm e abbinato ai cerchi da 17".

Prezzi. In Germania la Polo Blue GT sarà in vendita, entro fine anno, a 19.650 euro (tasse incluse) e offrirà di serie Esp, cruise control, sedili sportivi e display multifunzione, mentre sono ancora da confermare i dettagli per il mercato italiano.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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Motorizzazione innovativa e interessante. Se dovessi scegliere la Polo,ed è una delle alternativa più papabili, sceglierei proprio questo motore.

Si sa se sarà solo 3 porte (spero proprio di no) e se gli interni saranno disponibili con colorazioni diverse?

Auto posseduta: Fiat Idea 1.4 16v 95 cv Emotion del 2006

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Posto qui perche' anche se dicono che trattasi di prova su strada, non e' che ci sia molto. Piu' che altro lodi a questo modello che anch'io trovo molto interessante

[h=1]First drive review: Volkswagen Polo BlueGT[/h]The Volkswagen Polo BlueGT has Active Cylinder Management to provide the petrol-engined Polo with diesel-like running costs

vw-polo-bluegt-3.jpg Polo BlueGT has an eco-optimised 1.4-litre petrol engine with cylinder shutdown

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  • vw-polo-bluegt-2.jpg

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by Greg Kable

5 July 2012 9:58am

[h=2]What is it?[/h]With car manufacturers seeking ever cleverer ways to reduce the consumption of their latest models to meet stringent emission standards we've been exposed to quite a lot of new fuel saving technologies n recent times.

Features such as automatic stop/start, brake energy recuperation, on-demand engine ancillaries and low rolling resistance tyres have gone from being exotic options not that long ago to just about universal standard today.

However, they're not the end of it. Because, as signs have it, there's another fuel saving technology that's about to go prime trim: cylinder shutdown, or as Volkswagen prefers to refer to it, Active Cylinder Management (ACM), for small displacement engines.

Previewed by Volkswagen earlier this year, it is included on a frugal new version of the German car maker's latest turbocharged 1.4-litre four-cylinder direct injection petrol engine, the EA211 as it is known, fitted to a new sporting version of the Polo called the BlueGT.

The principle of ACM is simple, and a good deal less expensive than other systems already applied to larger capacity powerplants, with a set of electronic actuators sitting above the camshaft on the middle two cylinders controlling the movement of the valves and fuel injection.

At revs between 1400 and 4000rpm and torque loads between 18 and 74lb ft - a characteristic Volkswagen claims covers nearly 70 per cent of all driving states, the valves and injection process is shut down, effectively turning the engine into a 700cm3 twin for lower consumption and emissions, most noteably in city driving and at constant motorway speeds.

[h=2]What is it like?[/h]With 138bhp and 162lb ft, the Polo BlueGT is both eager and refined, with satisfying off the line accelerative qualities, a flexible in gear character and, thanks to a heavily overdriven seventh gear, a relaxed cruiser on the motorway. It always feels more enthusiastic than the Polo 1.2 TSI, as shown by its official 0-62mph time of 6.7sec and its 50-75mph fifth gear split of 9.5sec. Just don't expect Polo GTi levels of performance.

But its prime attraction is its economical nature. Volkswagen claims 62.7mpg, giving the Polo BlueGT average CO2 emissions of 105g/km. By comparison, the Polo 1.2 TSI is rated at 53.3mpg and 124g/km. On a 60 mile motorway run out of Amsterdam we managed 76.4mpg, proving both the worth of ACM and a series of aerodynamic tweaks brought to the new car, including bumpers, sills and rear hatch flaps brought over from the Polo BlueMotion.

The operation of ACM is virtually seamless with a display in the instrument being the only real indication of what mode you're in; there's a very slight alteration in engine character as it shuts down the valves and injection and switches into two cylinder mode. But as the pistons continue to operate within the second and third cylinders the reciprocating masses and inherent vibration does not change.

The engine never feels quite as strong in two cylinder mode as it does in four-cylinder mode, with tardier pick when you ease gently into the throttle. Push harder though and ACM switches the engine from two-cylinder back into four-cylinder mode, instantly providing the BlueGT with a full level of performance.

[h=2]Should I buy one?[/h]A game changer, then? In certain respects, yes. If the promise shown by the Polo BlueGT's new engine is any guide, cylinder shutdown is set to become an integral fuel saving feature in coming years - and not just high end models but in volume offerings, too.

Volkswagen says it is already preparing ACM for the seventh-generation Golf due out in September, suggesting the new technology ill help lessen its dependence on even costlier diesel engines as buyers once again warm to the more refined qualities of its latest 1.4-litre four-cylinder unit. Given the way it broadens the Polo's spread of scope of abilities, we wouldn't disagree.

Volkswagen Polo BlueGT

Price: TBC; Top speed: 131mph; 0-62mph: 7.9secs; Economy: 62.7mpg; CO2: 105g/km; Kerb weight: 1146kg; Engine: 4-cyl, 1395cc turbocharged petrol; Installation: front, transverse, front-wheel drive; Power: 138bhp at 5600rpm; Torque: 162lb ft at 1500rpm; Gearbox: 7-speed double clutch

Autocar | First for car news and car reviews

I consumi dichiarati sembrano ottimi, il consumo rilevato da loro su 60miglia in autostrada e' eccezionale (ma non dicono che metodologie hanno usato...). Questo sembra davvero battagliare ad armi pari con i diesel di pari categoria ed ha anche la comodita' del DSG.

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