Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Guest EC2277
Inviato
Stai facendo confusione, Emiliano...la Lancer da 8000km di tagliando era la Evo VIII MR340 specifica per il mercato UK.

le normali viaggiano sui 15k

Ah ecco, mi era rimasta impressa la MR340.

Comunque il succo cambia poco: sono diventate vetture praticamente inaccessibili ai più, percui concordo con te: occorre tornare con i piedi per terra e far usare vetture prodotte in almeno 5'000 pezzi (era questo il limite minimo per ottenere l'omologazione come Gruppo A) e sopratutto devono essere vetture vere, non vetture normali ai quali puoi montare degli accessori estetici e stravolgerle meccanicamente.

  • 4 mesi fa...
Inviato

La Toyota torna nei rally con la Yaris R1A

La Toyota torna nei rally con la Yaris R1A

Questa vettura "entry-level" è solo il primo passo verso un ritorno sulla scena iridata

20635_la-toyota-torna-nei-rally-con-la-yaris-r1a.jpg

In attesa di rientrare in grande stile con una WRC vera e propria, la Toyota ha iniziato la sua marcia di avvicinamento ai rally con la realizzazione di una Yaris che potremmo definire in versione "trofeo".

Si tratta infatti di una vettura basata sul regolamento R1A, quindi pensata come una sorta di "entry-level" per i neofiti, che dovrebbe essere venduta ad un prezzo di circa 22.500 euro. L'omologazione dovrebbe arrivare entro la fine dell'anno e successivamente questa Yaris dovrebbe essere in grado di competere anche nel Mondiale Rally.

Intanto farà una prima apparizione sulla scena iridata in occasione del Rally di Germania, dove svolgerà il ruolo di "vettura zero" con al volante la tedesca Isolde Holderied.

"Tornare nei rally è una bella sensazione per la TMG, perchè si tratta di un mondo che ci ha regalato tanti successi in passato" ha detto il presidente di Toyota Motosport, Yoshiaki Kinoshita. "La Yaris R1A è un progetto completamente differente rispetto alle WRC del nostro passato: è una vettura accessibile a tutti, che però può essere divertente da guidare".

"Abbiamo già ricevuto parecchie richieste di informazioni su questa vettura, anche perchè sappiamo che il nome Toyota crea sempre un certo interesse nei rally. Speriamo che questo sia solo l'inizio di una nuova dinastia TMG" ha aggiunto.

toyota-yaris-r1a-frontale.jpg

toyota-yaris-r1a-laterale-2.jpg

:agree: Ok un'alternativa al duopolio Renault-Peugeot nelle classi minori

  • 1 anno fa...
Inviato

Toyota GT86 in versione R3 (motore 2000 cc, due ruote motrici)

TOYOTA MOTORSPORT GmbH ANNOUNCES TMG GT86 CS-R3 RALLY CAR

Cologne, Germany - TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) is proud to announce it will develop a GT86 R3 rally car as part of its customer motorsport programme.

The rear-wheel drive sports car will be converted to R3 specification and made available to private competitors, with delivery expected for the 2015 season.

The car, which will be known as the TMG GT86 CS-R3, will be built according to R3 regulations, meaning it will have a six-speed sequential gearbox, limited slip differential, modified engine, adapted brakes and other upgrades.

Drawing on the experience of developing the TMG GT86 CS-V3 race car for the Nürburgring-based VLN series, TMG engineers will modify the base car to the maximum level permitted within the regulations.

The TMG GT86 CS-R3 is targeted at private customers and is eligible for all FIA-sanctioned rallies, up to and including the World Rally Championship. Full specifications and pricing will be announced in the coming months.

Today's announcement strengthens TMG's commitment to customer motorsport and rallying, both of which represent key aspects of its long-term business strategy.

With a Yaris R1A already launched plus the ongoing development of a Global Race Engine, TMG is expanding and strengthening its knowledge of rallying and drawing on its proud history in the sport.

TMG's very existence is founded on rally, having begun life in Cologne in 1979 as Toyota Team Europe (TTE). Under Ove Andersson, the company went on to win four drivers' and three manufacturers' World Championships.

Nico Ehlert, Principal Engineer Customer Motorsport: "Rallying is in our blood at TMG so it is very exciting to announce that we will be expanding our rally operations. The GT86 CS-R3 promises to be a thrilling car on the rally stages; with rear-wheel drive we can expect some dramatic action which is sure to be entertaining for drivers and fans alike. Through our experience with the TMG GT86 Cup and the TMG GT86 CS-V3 race car we have built a solid infrastructure for customer motorsport over the past few years. We will draw on this to deliver a reliable, safe and high-performance car, plus all the required technical support, for our customers. We expect demand to be high so we are looking forward to seeing a lot of GT86 CS-R3 rally cars in action from the beginning of the 2015 season."

Racing by TMG:

The customer racing arm of TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) is identified by the "racing by TMG" logo, which encompasses race and rally projects designed exclusively for private participants. TMG returned to the world of customer motorsport in 2012 with the launch of the Yaris R1 entry-level rally car, while the same year saw the introduction of the TMG Customer Sport V3 (CS-V3) race car. That car won its class in the Nürburgring 24 Hours and forms the basis of the expanding TMG GT86 Cup, run within the Nürburgring-based VLN series.

About TOYOTA Motorsport GmbH:

TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) has been based in Cologne, Germany since 1979 and built its reputation in the World Rally Championship, winning four drivers' and three manufacturers' titles during two decades of competition. TMG was also the home of TOYOTA's works Le Mans 24 Hours (1998-1999) and Formula 1 (2002-2009) teams and a tuning and sports conversion subsidiary (established in 1994). Since 2009, TMG is a leading engineering services supplier, offering its cutting-edge development facilities and know-how to a range of industries. It is also a pioneer in electric vehicle development and is the current holder of the electric lap record at the Nürburgring Nordschleife. In 2012, the company returned to works motorsport as the home of the TOYOTA Racing team in the FIA World Endurance Championship, competing with a hybrid car designed and built at TMG. Toyota Motorsport GmbH - Home.

Toyota announces GT86 CS-R3 rally car - Autoblog

csv3-b-1.jpg

(foto versione da pista)

Inviato

Bella sarà pur bella, ma mi chiedo dove pensano di andare con la trazione posteriore!?!?!....dico, si son bevuti il cervello???...(purtroppo!!! e sottolineo PURTROPPO!!!!!!) non è più tempo per macchine eroiche dal culo scodante!!! Ora ci vogliono le auto sui binari!!! :(

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.