Vai al contenuto

kat

Messaggi Raccomandati:

Scusate se porto un po' di realismo...

Premetto che si tratta di una mia ipotesi.

C'è un'altra opzione in ballo e che (allo stao attuale delle conoscenze) prevederebbe anche la condivisione con Alfa Romeo, ..... telaio Viper.

Questo dando per scontato che la cosa sia tecnicamente fattibile, cosa che io non so valutare.

P.S.

vedo che Cosimo ha intrapreso la stessa mia strada.

Ma il telaio viperoso ha il motore davanti...

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

Link al commento
Condividi su altri Social

Spero di risentir parlare presto di quest'auto. Sarebbe ora che venisse massimizzato il potenziale di Maserati puntando su eccellenza e varietà di offerta, così come fanno da anni in Porsche (escludendo i modelli "vorrei ma non posso"...). Significherebbe che in Fiat hanno finalmente deciso di investire con decisione dove c'è la ciccia.

Le mie speranze sono per un modello non lontano come concezione da 911: potenza sui 400-450 cv (=> simile a GranTurismo) ma corpo vettura più da cordoli che da riviera, come mi sembra si deduca dall'articolo.

Senza_titolo_3.jpg

Link al commento
Condividi su altri Social

Basterebbe leggere.

C'e' scritto che la 4c non c'azzicca un ozzac.

Araldo ha detto "tipo la 4c" per non dire "tipo la 458". Non ha citato Ferrari, penso volutamente.

si parlava del photoshop,mi auguro fortemente che con 4C non c'entri un kaiser...

''l'Alfa Romeo,non e' un semplice marchio come tanti,ma una filosofia di vita e di pensiero...o c'e l'hai nel sangue questa filosofia o non la potrai mai capire e carpire...''

Link al commento
Condividi su altri Social

ma sicuri che si farà veramente questa 4c????io non ne sarei cosi sicuro...

E' ufficiale e la conferma è scritta da tutte le parti. La pre-produzione inizia a maggio 2013. Guarda l'apposita discussione.

http://www.autopareri.com/forum/rumors-spies/54500-alfa-romeo-4c-notizie.html?highlight=alfa+romeo

E, per favore, rispetta il tema delle discussioni. Se devi chiedere una cosa sulla 4C, usa la discussione sulla 4C, non quella su una Maserati. Grazie. :)

Link al commento
Condividi su altri Social

  • 1 mese fa...
[h=1]Maserati's new GranSport V8 supercar[/h][h=2]Maserati has a rival for the new Porsche 911 GT3 up its sleeve - a mid-engined, V8-powered GranSport supercar[/h]Maserati is planning to launch an extreme sports car with a mid-mounted V8 engine. Likely to appear in 2015 carrying the GranSport name, the new model is set to bring a new level of performance to the Italian brand.

In an exclusive interview with evo, Maserati boss Harold Wester said he wanted the car to be 'the most pure expression of Maserati sportiness possible'. And the inspiration – from both a technical and a marketing point of view – is clear. 'Imagine having something like the Alfa Romeo 4C but for Maserati,' said Wester. 'It would have a carbonfibre monocoque and a mid-engined layout, just like the Alfa 4C, as this gives the stylists the most freedom to design something really stunning.'

Wester is CEO of both Maserati and Alfa Romeo, and following the overwhelmingly positive reaction to the 4C since it was first shown at the 2011 Geneva motor show, he now clearly wants to bring some of the same magic to Maserati. The company is already committed to launching a new Quattroporte, a smaller saloon and the production version of the Kubang SUV concept over the next few years, and the new mid-engined car would be a halo model for the whole range, with Wester already calling it 'the new GranSport'. (The GranSport name was last used on a high-performance version of the Maserati Coupe between 2004 and 2007, review here.)

As our artist's rendering shows, the new car would be considerably bigger than the Alfa 4C. That’s because, as Wester confirmed, it would be powered by Maserati's 454bhp 4.7-litre V8 (from the new GranTurismo Sport) instead of the turbocharged transverse four-cylinder unit that will power the Alfa. The V8 would be mounted longitudinally, meaning a significantly longer wheelbase would be needed, with power going to the rear wheels via a new-for-Maserati twin-clutch transmission, conceivably the seven-speed transmission that's currently used in the Ferrari 458 Italia.

Wester said the GranSport would be about 4.4 metres in length, meaning it would be nearly as long as the 458. He also hinted that Maserati would investigate the use of alternative powertrains, possibly including the next-gen turbocharged engine that we'll see in the new Quattroporte. Despite that, he said a substantially similar version of the current naturally aspirated 4.7 V8 would be ‘the perfect choice’ for this ultra-sporting Maserati, meaning a stay of execution for a unit previously thought to be on the way out.

With lightweight construction, likely to include the extensive use of carbonfibre, the GranSport would have a dry weight of around 1200kg, making it considerably lighter than its existing supercar competition (a Ferrari 458 weighs 1485kg). Wester is also determined to offer the car with a very aggressive price tag that – if delivered – would undercut many rivals.

'I want this car to be better to drive than a 911 Turbo, but I also want it to cost less,' he said. 'We won’t limit the production of this car, but I’d like to think that we will sell, let’s say, between 1500 and 2000 units a year.'

And, if it gets the green light, the GranSport won’t just be sold in road-going guise. Maserati has traditionally run popular one-make race series for gentlemen amateurs and, with the GranTurismo set to go out of production in late 2014, the arrival of the new GranSport the following year would be perfectly timed for it to become the new star of a 'Trofeo' series.

At the moment the new car is still only a proposal – but with the enthusiastic backing of the company’s CEO, there’s an excellent chance that something very similar will make production. And if Wester is able to deliver on his price and performance promises then we should be looking at a sub-£100K car that has the 991-generation Porsche 911 GT3 as its closest rival. That makes it an enticing proposition – and a car with far more appeal to hardcore enthusiasts than the current (good but heavy) GranTurismo MC Stradale.

‘I want this new GranSport to define the sporty end of the Maserati brand,’ said Wester. ‘We have a history of building very sporty Maseratis and I’d like that to continue in the future.’

New Maserati GranSport mid-engined V8 supercar Porsche 911 GT3 rival

T!

Factum abiit, monumenta manent.
Link al commento
Condividi su altri Social

:pippa::pippa::pippa::pippa::pippa::pippa::pippa::pippa:

"Comunque c'è una grossa verità di cui devi per forza tenere conto[..]: 200 euro è un basso di gamma, ed il basso di gamma Android FA cagare. Non è qualcosa su cui si può discutere, ma un fatto. Un punto fisso nel tempo e nello spazio, come la vagina." - Artemis

 

Toyota Corolla 1.4 d4d '05 (2014-2022)  |  Suzuki Swift Sport 1.6 NZ '16 (2022  )

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.