Vai al contenuto

Mb339a / Mb346


madmaf

Messaggi Raccomandati:

  • 2 mesi fa...
  • 1 mese fa...

Speriamo bene! Chissà che il 345 si riesca a darlo ai Canadesi, e il 346 agli Argentini! Sarebbe una bella pubblicità sia in nord che sud America.

in garage: MY22 BMW M3 Competition Xdrive G80 + MY22 Jaguar F-Pace SVR

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Cita

Leonardo anticipates achieving service entry in 2021 for the M-346FA – an armed variant of its advanced jet trainer – as certification and integration work continues.

 

Although it has yet to secure a launch customer for the attack version, the Italian airframer is engaged in several sales campaigns, including for Argentina, which is "looking with interest" at the twinjet.

 

D_777mUXYAAulCL.jpg

 

Separation tests of bombs and air-to-air missiles, including Raytheon's AIM-9L Sidewinder, have already been performed, with integration of the Grifo M-346 radar and updated avionics now under way in the laboratory.

 

Certification from Italy's Armaereo military approvals body is anticipated in late 2020, ahead of probable service entry the following year, says Leonardo.

 

Achieving that milestone will be key to securing future orders, says Eduardo Munhos De Campos, vice-president of product solutions at the airframer.

 

"We believe that as soon as we fly the fighter-attack version in its final configuration and we secure certification, this will open up new markets for the M-346," he says.

 

The M-346FA will be able to carry a variety of sensors and weapons on its seven external hardpoints, including guided bombs, MBDA Brimstone air-to-surface missiles or a gun pod.

 

In addition, the company is also working to secure additional orders for the baseline trainer variant, says De Campos.

 

Late last year, the M-346 lost out to a rival Boeing bid for the US Air Force's T-X contest, which will see the service acquire around 350 new trainer aircraft.

 

Although that huge sales volume – and US backing – could give Boeing the edge in future sales campaigns, De Campos is certain that there are "a lot of countries that will prefer our solution", noting that Leonardo's jet is already in service with four nations.

 

So far, the company has taken orders for a combined 76 examples of the twin Honeywell F124-GA-200-powered type from Israel, Italy, Poland and Singapore.

https://www.flightglobal.com/news/articles/riat-leonardo-stays-on-target-with-armed-m-346fa-459797/

  • Mi Piace 2
Link al commento
Condividi su altri Social

14 ore fa, Damynavy scrive:

@VuOtto

 

Ci sono passato.

 

 

 

 

 

Onore concessomi dal Comandante O.C.

 

In volo mi interrogava.

 

Già  postata.

 

20190722_172652.jpg

 

Anche se sono un"idiota patentato", sono un 7g...

 

il 339, mi piacerebbe molto poterlo volare un giorno.............complimenti!

  • Mi Piace 1

in garage: MY22 BMW M3 Competition Xdrive G80 + MY22 Jaguar F-Pace SVR

 

Link al commento
Condividi su altri Social

1 ora fa, VuOtto scrive:

 

il 339, mi piacerebbe molto poterlo volare un giorno.............complimenti!

 

Il 339, è relativamente "facile" da pilotare.

 

Le macchine che voli tu, sono decisamente più "cattive"...

  • Mi Piace 1
Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.