Vai al contenuto

Opel ADAM 2012


Touareg 2.5

quanto ti piace l'Opel Adam?  

154 voti

  1. 1. quanto ti piace l'Opel Adam?

    • • Molto
      19
    • • Abbastanza
      43
    • • Poco
      48
    • • Per niente
      47


Messaggi Raccomandati:

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido 8-)

Modificato da Regazzoni
--- rimosso macello ---

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Lancia Ypsilon LX BEV (2024)

 

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 340
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Immagini Pubblicate

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido 8-)

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido :cool:

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido :cool:

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido :cool:

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido :cool:

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido :cool:

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido :cool:

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido :cool:

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Come scrissi ieri, comincia a piacermi :)

Quella azzurra la trovo molto bella, inguardabile invece quella coi dettagli verde acido :cool:

Perdonate l'OT, ma prima che lo modifichi devo quotare questo pasticcio di Pandino come testimonianza per il futuro... Potrebbe servirci come ricatto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Link al commento
Condividi su altri Social

Perdonate l'OT, ma prima che lo modifichi devo quotare questo pasticcio di Pandino come testimonianza per il futuro... Potrebbe servirci come ricatto :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Lancia Ypsilon LX BEV (2024)

 

Link al commento
Condividi su altri Social

17155207121654371199.jpg

4249602361598160891.jpg

175135636364751344.jpg

2896825821295970475.jpg

1805021230243066482.jpg

1636724337693603315.jpg

35022009834586826.jpg

6084018771652396928.jpg

11443077911863450703.jpg

2694518381511212395.jpg

WCF

Press Release :

  • ADAM 1.4 LPG ecoFLEX is frugal thanks to bi-fuel LPG powertrain
  • Innovative digital driving range indicator directly in driver’s line of vision
  • New ADAM LPG version available ex works from Eisenach plant for first time
  • With ADAM LPG Opel now has ten LPG models in portfolio

Rüsselsheim/Eisenach. The trendy Opel ADAM now also comes as an LPG variant. With this, the small urban car that can be custom-designed also increases its powertrain options. The new ADAM 1.4 LPG ecoFLEX is optimized for operation with LPG (Liquefied Petroleum Gas), but can also run on gasoline – the driver can have the remaining driving range readout shown on the digital instrument display at any time.

In LPG operation, the 64 kW/87 hp ADAM consumes just 6.9 liters per 100 km (112 g/km CO2 emissions). Compared to a similarly powerful gasoline engine, fuel costs are around 50 percent lower!

In addition, the ADAM 1.4 LPG ecoFLEX is the first Opel ex works LPG model to roll off the assembly line in Eisenach. Prices start at 16,150 euros (RRP incl. VAT in Germany).

With the ADAM 1.4 LPG ecoFLEX, Opel expands its LPG fleet to ten models: the Corsa (three and five-door), Astra (five-door and Sports Tourer), Meriva and Zafira Tourer as well as the new Insignia (four and five-door sedans, Sports Tourer) are already available as bi-fuel LPG versions.

Extended range with bi-fuel propulsion concept

The 1.4-liter ecoFlex engine was optimized for operation with liquefied gas. For the LPG variant, engineers reinforced the valves and valve seats and correspondingly adapted engine management. All LPG-specific components including the LPG gas tank designed exclusively for the ADAM were integrated particularly deeply in the vehicle. The goal was to achieve maximum LPG range without compromising on the variety of variants. Thanks to the space-saving installation of the LPG tank under the vehicle floor in the rear, full luggage compartment capacity is also preserved. The additional LPG tank holds up to 35 liters. With that alone, the Opel ADAM covers around 500 km in the combined cycle. In bi-fuel mode with activated gasoline tank, up to 1,200 km are possible.

The innovative driving range indicator is directly in the driver’s line of vision on the instrument panel and shows gasoline, LPG and total driving range. So the driver always knows what distance can be covered with which fuel. Moving between LPG and gasoline operation is seamless and takes place either automatically or by pressing a switch on the instrument panel. A control lamp then shows LPG operation; as soon as gasoline mode takes over, the lamp goes off. The filler neck for the liquefied gas is directly next to the gasoline filler neck and Opel includes the adapter to enable filling up across Europe.

Opel LPG model ex works from Eisenach plant for first time

For the first time, an LPG model is completely produced in the Opel plant in Eisenach. The gas system equipment ex-factory has important advantages over retrofit options. The topic of safety is a particularly high priority in plants developments. The Opel checklist, for example, includes special crash tests for the gas tank and other components located in the collision-protected areas that are also optimally integrated in the vehicle’s safety structure. The tank features a special protective cover that encloses the container on the ADAM’s underfloor. So customers get their LPG vehicle with modern technology and typical high Opel quality ex works – including reliability, manufacturer’s warranty and maximum safety.

Liquefied petroleum gas is attractive alternative for environment and budget

Many customers in Germany and Europe value LPG propulsion as an attractive alternative – which is no wonder with a fuel price of around half of that of super unleaded. The government grants a tax bonus up to 2018 for LPG. But it’s not only customers’ wallets that benefit, so does the environment. LPG models emit up to 15 percent less carbon dioxide and up to 80 percent less nitrogen oxide than cars with comparable conventional propulsion. In Germany, the fuel is available at over 6,500 filling stations, which means at almost every second one. In Europe, around 12 million LPG vehicles fill up at over 35,000 filling stations equipped with LPG.

LPG adds one more to countless ADAM variants

With the option to now also fill up with LPG instead of gasoline, the ADAM more than measures up to its reputation as the individualization champion. The urban lifestyle car offers more than 61,000 equipment options for the exterior and nearly 82,000 for the interior – more personalization possibilities than any other car in this class – from numerous color combinations and wheel variants with unique wheel clips to a roof liner with LED stars. In the interior, the ADAM features high-tech innovations like the IntelliLink system that is compatible with both iPhones and Android smartphones. It makes the Opel ADAM the best-connected small car and supports SIRI Eyes Free voice control for the iPhone.

Opel

Fuel consumption of 6.9 liters / 100 km in LPG mode

Opel has announced plans to offer a more economical bi-fuel version of the Adam which can also run on LPG.

After introducing a turbocharged, three-cylinder 1.0-liter engine for its city car, Opel is back with the 1.4 LPG ecoFLEX Adam variant that can run on liquefied petroleum gas and gasoline. The engine develops 87 HP (64 kW) and has a fuel consumption of 6.9 liters / 100 km (34 mpg US or 41 mpg UK) with CO2 emissions of only 112 g/km when running on LPG.

The LPG tank has been installed under the floor in the rear which means cargo capacity has been preserved. The tank can hold 35 liters and enables the Adam to have a range of approximately 500 km (310 miles) in the combined cycle, while together with the gasoline tank it will do around 1,200 km (745 miles).

Already available on order, the Opel Adam 1.4 LPG ecoFLEX has a starting price in Germany of 16,150 EUR (VAT included).

WCF

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Lancia Ypsilon LX BEV (2024)

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Le sta davvero bene quel colore, imho!

In realtà, tutte quelle che ho visto erano piuttosto "normali", eccezion fatta per una sul melanzana met ed una rossa col tetto nero.

Le due che circolano qui sono entrambe rosse col tetto nero e senza ammeniccoli aggiuntivi. Quelle cariche sono ancora tutte in vetrina, inclusa quella che avrei dovuto prendere io e non ho preso (la macchina per mamma è stata individuata, e - udite udite - non è una Opel, per cui prevedo tuoni e fulmini da un ramo del parentado :D).

Però mentre girovagavo in questi giorni fra le vetrine già aperte post-Ferragosto, ne ho viste delle altre di Adam, con varie colorazioni e debbo proprio dire una cosa. Fuori è quella lì, in alcuni casi sta benissimo, in altri benino, in altri ancora è inguardabile (però in generale credo che fosse questione di farci un po' l'occhio, perchè di fuori ora mi piace di più che ai tempi del lancio) ma dentro, ovviamente imho, nella stragrande maggioranza dei casi quegli interni sono una figata. Li hanno fatti davvero bene.

Prima che si riempia il topic di domande su cosa sto per comprare come scatolozzo per il piccolo cabotaggio, la faccio breve e dico che stiamo per cadere nelle grinfie del Gruppozzo tramite una Punto Street. ;)

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Link al commento
Condividi su altri Social

La ADAM la vedo molto in mano ad una signora, perché hai desistito? Troppo piccola? Esageratamente cara?

La spiegazione è complessa :) e non voglio far diventare il topic dell'Adam quello delle mie peripezie automobilistiche. Ti piemmo ;)

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.