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TVR non riprenderà la produzione di autovetture


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Il magnate russo attuale proprietario ha detto che il business case non è sufficientemente profittevole, per cui si dedicheranno alle turbine eoliche. :lol::lol::lol::roll::disp2::(r

TVR nixes production restart, vows to pursue... wind turbines?!

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Jonathon RamseyRSS feed

Posted Jul 11th 2012 5:45PM

63

Comments15

TVR owner Nikolai Smolenski has taken the tiny English car firm on a ride wilder than anything you could get from a Speed 12 (pictured), and now he's riding the name right out of the car business. Telling Autocarthat the production possibilities don't make financial sense anymore, he is instead repurposing the hardcore brand into "a new venture building portable wind turbines."

We'd say this is a rather odd thing to do with TVR, but the young Russian's run at the captain's wheel has been just this kind of odd since the beginning. The last two years have featured infrequent reports of some kind of new TVR vehicle on the way at some point, powered by either a General Motors LS3 V8, the Corvette ZR1's 638-horsepower LS9, a 3.0-liter, six-cylinder turbodiesel from the BMW 335d, or an electric system.

Smolenski, from TVR's new Vienna base, says the company built three evaluation cars, one with that LS3, one with a BMW twin-turbo V8, and one with a 100-kW electric motor. But he believes that with a necessary base price of £100,000 (about $155,000 U.S.) for any of them, they'd be too expensive to sell at the profit he wants – even with a manufacturing tie-up with Caterham.

So now TVR will get into the business of making a lot of air – we'll refrain from any (further) jokes. We're not sure what this does to the TVR 'rebirth' of a few months ago; regardless, we'll toast the TVR that was and hope it can rest in peace now.

News Source: Autocar

Autocar.co.uk via Autoblog.com

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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Quando leggo queste cose, e la fine che hanno fatto grandissimi marchi (Lambo, Bugatti, Porsche) mi rendo conto che Ferrari e' un miracolo.

E se questo miracolo e' stato possibile farlo in Italia, forse non tutto e' perduto.

A latere: avete mica il sito delle girandole? Che mando il curriculum?

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

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Non è profittevole se fai delle auto montate a membro di segugio, non testate a sufficienza , con un'ergonomia dei comandi studiata da pedro escobar totalmente infarinato , con una rete di vendita ridicola e completamente senza elettronica (basta renderla disattivabile).

23/07/2012 => Doktoren in Economia Aziendale :-D

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Se ne parlava gia', sveglione :D

Il magnate dice che rende di piu' fare le turbine, no?

Si... era la prima volta che lo sentivo... dove e' che se ne parlava? e' stata aperta una sezione necrologi nel forum e me la sono persa? visto l'andazzo.... :(

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Beschleunigung ist, wenn die Tränen der Ergriffenheit waagrecht zum Ohr hin abfliessen

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