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carscoop

Press Release :

• Fastest Caterham Seven race car to date

• First supercharged production Seven

• Extreme performance from 275bhp Seven

Iconic British road and race car manufacturer, Caterham Cars, has developed its most extreme race-ready Seven to date – the Superlight R600.

With stunning performance potential and all the character of existing Caterham circuit cars, the new supercharged incarnation of the Seven will represent the top echelon of the Caterham racing spectrum in the Superlight R600 Championship from 2013.

Powered by a supercharged, 2-litre Ford Duratec engine, producing 275bhp, the R600’s dedicated championship will further extend the Caterham Motorsport ‘ladder’, currently topped by the hugely successful R300 series.

The R600 race car, expected to cost around £44,995 (incl VAT), will be the first Seven ever to feature forced induction technology, making it the fastest ever production Seven and a natural progression from the advances made with Caterham’s sports prototype, the SP/300.R, which uses a similar power plant.

Caterham is expecting at least a16-car grid for the debut championship season in 2013, with 30 cars anticipated to compete the following year.

Simon Lambert, Caterham’s Chief Motorsport and Technical Officer, said: “Caterham racing just got even more interesting.

“As the fastest Seven we’ve ever built, this will provide our existing R300 racers with a real step up and a new and exciting challenge, even for experienced drivers. The R600 represents an increase in aggressiveness, although the linear power delivery of the supercharged engine makes it superbly driveable, much like the R300.”

A clear development from the Academy, Roadsport, Tracksport, Supersport and R300 race cars, the R600 will transfer driving characteristics inherent to all Sevens but will be more aggressive – with 200lb-ft of torque, it represents a 13% increase on the current top-of-the-range road-going Seven, the legendary Superlight R500.

Meanwhile, 275bhp is directed to the rear wheels through a six-speed, sequential gearbox.

The headline specification also comprises a Titan limited-slip differential and Avon radial slicks or wets, for increased traction and quicker lap times.

The latest variant of the Seven can be bought as a new car or existing R300 owners can upgrade their vehicles to R600 spec. Exact price will be confirmed in the coming weeks.

As Caterham’s brand profile continues to rise, thanks to its addition to the Formula One grid, the Company will also look to gather together its flourishing series of domestic championships – from the entry-level Academy to the premium new championship – to create dedicated, festival-style Caterham race days.

Caterham

2.0 Duratec by Ford con 275Cv e 270Nm . Buon divertimento :mrgreen: !

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

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carscoop

Press Release :

Caterham

2.0 Duratec by Ford con 275Cv e 270Nm . Buon divertimento :mrgreen: !

Beh, almeno questa non è stata omologata (a meno di non aver capito un razzo) per la normale circolazione stradale ! ;)

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Adoro le Caterham in generale, questa un po' meno in quanto turbo: su una special così special la sensibilità del gas è più importante dei cavallaggi. :(

Sotto i 6000rpm è un mezzo agricolo.

Inviato
Adoro le Caterham in generale, questa un po' meno in quanto turbo: su una special così special la sensibilità del gas è più importante dei cavallaggi. :(

Compressore, non turbo.

Devi aver fatto pace col tuo dio, qualunque esso sia, prima di guidarla. Ti conviene.

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Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

Inviato
Beh, almeno questa non è stata omologata (a meno di non aver capito un razzo) per la normale circolazione stradale ! ;)

bhe essendo priva di fanaleria...

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Compressore, non turbo.

Devi aver fatto pace col tuo dio, qualunque esso sia, prima di guidarla. Ti conviene.

Sotto i 6000rpm è un mezzo agricolo.

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Io amo le Seven meno cavallate, più in linea con il concetto originale, ma non posso che togliermi il cappello di fronte a certe creazioni.

Finché sarà in produzione una qualche buona replica (che poi definirle repliche è riduttivo e inesatto, meglio evoluzione) della Seven saprò che c'è qualcuno che ancora apprezza e compra certe auto, e la mia fiducia nel genere umano sarà un po' meno compromessa :D

1986 Renault 4 950 TL

1994 Volvo 940 2.0i Polar

La mia pagina su bikepics: http://www.bikepics.com/members/caronte/

Inviato

Quando aggiungi potenza ad un mezzo, la cui concezione era limitare la stessa agendo sulla leggerezza, ottieni due risultati.

1 - ottieni un mezzo potente ma inguidabile

oppure

2 - capisci che la teoria di Chapman è stata portata ad un nuovo e più entusiastico livello.

Dove, di contro, le reazioni del pilota devono correre più veloci di quelle del mezzo

Inviato da Tapatalk tramite iPhone

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